«بیل پترس» یکی از باسابقه‌ترین اعضای Blizzard Entertainment با بیش از ۳۰ سال تجربه در صنعت بازی و ساخت بازی‌های اورواچ و WoW درگذشت. این خبر توسط دوست و همکار او «هارلی دی. هاگینز» مدیر سابق سینماتیک‌های بلیزارد در لینکدین به اشتراک گذاشته شد. خانواده او در روزهای آینده مراسم ختم او را برگزار خواهند کرد.

نخستین آثار پترس در صنعت بازی مربوط به همکاری با توسعه‌دهنده GameTech در اوایل دهه ۹۰ میلادی می‌شود و او در پروژه‌هایی مانند Ripper و Star Crusader و BloodNet مشارکت داشت. نخستین پروژه او با بلیزارد بازی StarCraft بود، جایی که در طراحی استوری‌بورد، هنر سه‌بعدی و سینماتیک‌ها نقش داشت.

اورواچ

پترس به طور برجسته‌ای به عنوان کارگردان هنری بازی World of WarCraft برای نسخه اولیه آن در سال ۲۰۰۴ خدمت کرد. ورلد آو وارکرفت سبک بصری Warcraft 3 را تکامل داد تا سبکی بسیار تاثیرگذار در بازی‌های ویدیویی و همچنین در ژانر فانتزی به طور کلی ایجاد کند. دی‌ان‌ای بصری WoW حتی به کمیک‌ها و بازی‌های رومیزی همچون نسخه چهارم Dungeons & Dragons و Pathfinder نفوذ کرد.

پترس در سال ۲۰۰۵ از بلیزارد جدا شد تا Red 5 Studios را تاسیس کند، اما در سال ۲۰۱۰ بازگشت و مسئولیت بخش هنری بازی اورواچ یکی دیگر از آثار تاثیرگذار Blizzard را مدیریت کرد.

پترس در سال ۲۰۱۷ در کنفرانس GDC درباره هنر Overwatch صحبت کرد و فاش کرد که طراحی شخصیت Torbjorn یکی از نخستین و مهم‌ترین طراحی‌های تیم پس از کنار گذاشتن پروژه Titan MMO و تغییر مسیر به اورواچ بود.

source

توسط petese.ir