شاتل موبایل در حال حاضر تنها Multi MNO کامل کشور و بزرگترین MVNO ایران محسوب میشود. یکی از جذابترین قابلیتهای سیمکارتهای این اپراتور، امکان اتصال به شبکه مخابراتی هر سه اپراتور بزرگ کشور و جابجایی هوشمند میان آنهاست. امروز آرش کریمبیگی، مدیرعامل شاتل موبایل، از ارتقای فنی گسترده در هسته شبکه این اپراتور و نسل دوم سیم کارت هوشمند خبر داد.
نسل دوم سیم کارت هوشمند شاتل موبایل
با این ارتقا، میتوان گفت با فاز سوم سیمکارت هوشمند مواجهیم که قرار است ارتقای چشمگیری در کیفیت و تجربه مشترکین ایجاد کنه. گفتنی است این ارتقا بدون نیاز به تغییر تنظیمات و تعویض سیمکارت هم برای مشترکین فعلی و هم جدید انجام گرفته است. از بهبودهای این بهروزرسانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- دسترسی بهتر به شبکه 5G با وسعت بیشتر
- ارائه اینترنت با سرعت بهتر
- بهبود سرویس تعویض دستی شبکه و رفع باگها
- بهبود اتصال خودکار به بهترین شبکه
- امکان ارائه اپلتهای اختصاصی و امن بانکی روی سیمکارت مستقل از سیستم عامل گوشی با مدیریت از راه دور
- بهبود تجربه مشترکین سازمانی
- امکان ارائه خدمات شبکه امن اختصاصی و سیمکارت با IP ثابت با پوشش گستردهتر
روند رشد شاتل موبایل
کریمبیگی، متوسط شیب رشد سالانه سرانه مصرف دیتا از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۳ در شبکه شاتل موبایل را ۱۴۱ درصد و متوسط روند رشد سالانه مصرف دیتا را در همین زمان ۲۳۸ درصد عنوان کرد.
وی گفت متوسط روند رشد سالانه مصرف مکالمه شاتل موبایل در این سالها ۱۳۴ درصد و روند رشد سالانه تعداد مشترکین ۱۵۸ درصد بوده است.
به گفته کریمبیگی، کانالهای فروش و ارائه خدمات سیمکارت شاتل موبایل از طریق سه سرویس سنتر اختصاصی، ۳۱ توزیعکننده استانی، ۱۶ توزیعکننده کشوری، ۵۹۱۰ نماینده فروش حضوری، ۱۷۳ نماینده انحصاری، فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی با بیش از ۲۰۰ نیروی کارآزموده، فروش و خدمات آنلاین در وبشاپ و وبسایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آیپی ثابت، شش کانال USSD متنوع، ۱۸ اپلیکیشن و وبسایت ممتاز خدمات بانکی، پرداخت و فروش شارژ فراهم است.
کریمبیگی تصریح کرد: سیمکارت هوشمند شاتل موبایل با امکان اتصال به هر سه اپراتور کشور، عملا گستردهترین پوشش دسترسی پذیری به خدمات تلفن همراه در کشور را ایجاد کرده و اکنون در تمام ۱۴۳۳ شهر و بیش از ۴۷ هزار روستا و بیش از ۸۲ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی، بیش از ۹۶.۹ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.
چالشهای صنعت ارتباطات ایران
او، بخشی از چالشهای صنعت ارتباطات ایران را عدم افزایش تعرفه مصرف دیتا، مکالمه و پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور متناسب با نرخ تورم و اثر آن روی رقابت، کیفیت خدمات و توسعه پوشش و فناوری و عدم امکان برنامهریزی میان مدت و بلند مدت به دلیل شرایط اقتصادی عنوان کرد.
کریمبیگی گفت: چالش تامین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی و محدودیت بازار نیروی انسانی متخصص و افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه حمایت از تولید داخل و تحریم، از دیگر چالشهایی است که بازیگران صنعت ارتباطات در ایران با آن مواجه هستند.
او افزود: فیلترینگ و ناامنی حاصل از فیلترشکنهای ناامن و با رفتار ترافیکی غیراستاندارد، زیان ناشی از تعرفه نیم بها و تقلبات مرتبط با آن، تحریمهای خارجی به ویژه در حوزه رومینگ بینالملل، GSMA، چالشهای تامین و خرید تجهیزات و خدمات از وندورها و ناترازی انرژی و قطع مکرر برق و اثر آن در خدمات ارتباطی را از دیگر چالشهایی صنعت ارتباطات هستند.
برنامه های آینده شاتل موبایل
کریمبیگی ارائه VoLTE، eSIM، فاز دوم FMC، پیامک امن، صادرات فناوری، اجرای فاز بعدی سیمکارت هوشمند و عرضه تجاری ترابردپذیری شماره تلفن همراه را از برنامههای آینده این اپراتور تلفن همراه کشور عنوان کرد. البته برخی از این فناوریها نیازمند تعاملات و رفع تحریمهای بینالمللی خواهد بود.
source
کلاس یوس