29 فروردین 1404 ساعت 11:33

شرکت Genesis، از هایپرکار مسابقه‌ای جنسیس GMR-001 با بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند V8 و طراحی خاص بدنه رونمایی کرد.

نمایشگاه خودرو نیویورک 2025، صحنه‌ای برای درخشش ایده‌ها و فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی بود. در این میان، غرفه محصولات جنسیس (Genesis) به عنوان زیر مجموعه گروه خودروسازی هیوندای، با دو محصول شاخص بسیاری از نگاه‌ها را به خود خیره کرد. در حالی که شاسی بلند مفهومی و عضلانی جنسیس گرن اکواتور (Genesis X Gran Equator) با طراحی جسورانه و آینده‌نگر خود همگان را مجذوب کرده بود، هایپرکار GMR-001 نیز سهمی برابر از این توجهات را به خود اختصاص داد.

برخلاف بسیاری از خودروهای مفهومی که صرفاً برای نمایش توانایی‌های طراحی و مهندسی یک شرکت ساخته می‌شوند، GMR-001 هدفی فراتر را دنبال می‌کند. این هایپرکار، که با یک مدل تمام‌اندازه یا به نوعی فول سایز در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآمده بود، به طور خاص برای رقابت در مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز 2026 طراحی و توسعه یافته است. در این بخش از اخبار خودرو به بررسی مشخصات این هایپرکار جذاب می‌پردازیم.

فهرست مطالب

معرفی هایپرکار جنسیس GMR-001؛ طراحی جسورانه و متفاوت

هایپرکار جنسیس GMR-001

مدتی پیش تصاویری رندر شده و مدل کوچکی از این خودرو توسط کمپانی به نمایش درآمده بود، اما این نخستین بار بود که بازدیدکنندگان می‌توانستند این جنگنده LMDh را در ابعاد واقعی از نزدیک تماشا کنند. بدنه خارجی GMR-001 با رنگ اختصاصی «جنسیس ماگما ریسینگ» پوشیده شده است، یک رنگ قرمز آتشین و درخشان که تداعی‌گر قدرت، سرعت و اشتیاق به پیروزی است.

این رنگ، به تدریج در قسمت عقب خودرو به یک قرمز تیره (Dark Red) عمیق و غنی تبدیل می‌شود و یک جلوه بصری دینامیک و جذاب که حس حرکت و سرعت را به بیننده القا می‌کند، به خودرو می‌بخشد. فراتر از رنگ، طرح گرافیکی GMR-001 نیز مملو از جزئیات الهام‌گرفته از فرهنگ و هنر کره‌ای است.

این طرح، شامل المان‌های هندسی ظریف و پیچیده‌ای است که یادآور نقوش سنتی معماری و هنرهای دستی کره هستند. در میان این نقوش، نوشته «ماگما» به خط هانگول (الفبای کره‌ای) نیز به چشم می‌خورد.

با وجود ماهیت مسابقه‌ای محض و تمرکز بر آیرودینامیک، طراحان جنسیس موفق شده‌اند المان‌های خاصی از مدل‌های تولیدی این شرکت را در GMR-001 حفظ کنند. طراحی کم‌ارتفاع و تهاجمی هایپرکار، در کنار خطوط نرم و سیال بدنه، هماهنگی بی‌نظیری از زیبایی و کارایی را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های دوخطی باریک و کشیده که به امضای طراحی جنسیس تبدیل شده‌اند، در نمای جلوی هایپرکار جنسیس GMR-001 نیز به چشم می‌خورند.

بیشتر بخوانید

حالت سینوسی پارابولیک در نمای پروفیل، یکی دیگر از المان‌های طراحی آشنای جنسیس است که در GMR-001 نیز به کار رفته است. این خطوط منحنی، به بدنه خودرو حس حرکت و پویایی می‌بخشند و از ایجاد یکنواختی در طراحی جلوگیری می‌کنند.

قوای محرکه هیبریدی Genesis GMR-001

نمای جانبی هایپرکار جنسیس GMR-001

جنسیس هنوز مشخصات فنی کاملی از این هایپرکار مسابقه‌ای منتشر نکرده است، اما اطلاعات موجود، تصویری واضح از یک ماشین مهندسی‌شده با دقت و با هدف پیروزی در مسابقات را ترسیم می‌کند. GMR-001 به یک سامانه محور عقب محرک هیبریدی مجهز خواهد بود که قدرت آن بر اساس قوانین مسابقات LMDh، به 671 اسب‌بخار محدود شده است.

بخش احتراق داخلی این خودرو، یک موتور V8 توربوشارژر است که از ادغام دو موتور چهارسیلندر 1.6 لیتری هیوندای ساخته شده است. این موتورهای 1.6 لیتری، پیش‌تر در مسابقات رالی جهانی (WRC) مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به دلیل قدرت، دوام و وزن کم خود شناخته شده‌اند.

نمای عقب هایپرکار جنسیس GMR-001

پیشرانه و شاسی هایپرکار جنسیس GMR-001 با همکاری شرکت Oreca Motorsport به‌طور ویژه برای مسابقات استقامتی توسعه یافته‌اند. Oreca Motorsport، یکی از معتبرترین شرکت‌های مهندسی و ساخت خودروهای مسابقه‌ای در جهان است و سابقه طولانی و موفقی در مسابقات لمانز و سایر مسابقات استقامتی دارد.

جنسیس امیدوار است که بخشی از فناوری‌های توسعه‌یافته برای GMR-001، به مدل‌های تولیدی آینده این شرکت نیز راه پیدا کند. به احتمال زیاد، این فناوری‌ها در خانواده پرفورمنس ماگما (Magma)، که به عنوان زیرمجموعه خودروهای اسپرت و عملکرد بالای جنسیس شناخته می‌شود، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این انتقال فناوری، به جنسیس این امکان را می‌دهد تا خودروهای تولیدی خود را با بهره‌گیری از دانش و تجربه کسب‌شده در مسابقات اتومبیلرانی ارتقا دهد و به مشتریان خود، محصولاتی با عملکرد و کارایی بالاتر ارائه کند.

تیم رویایی جنسیس برای GMR-001

تیم رویایی جنسیس برای GMR-001

جنسیس در کنار معرفی هایپرکار GMR-001، از لباس‌های مسابقه تیم نیز رونمایی کرد. این لباس‌ها که طراحی مدرن و جذابی دارند توسط رانندگان این تیم در مسابقات استقامتی پوشیده خواهند شد. همچنین جنسیس دو راننده مطرح و باتجربه را برای هدایت GMR-001 در مسابقات معرفی کرده است. تیم جنسیس از حضور آندره لوترر، قهرمان سه دوره مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، و لوئیس پیپو درانی، برنده چهار مرتبه مسابقات ۱۲ ساعته، به عنوان رانندگان اصلی خود خبر داد.

بیشتر بخوانید

آندره لوترر با سابقه درخشان در مسابقات استقامتی و کسب سه عنوان قهرمانی لمانز با تیم آئودی، یکی از با تجربه‌ترین و موفق‌ترین رانندگان این رشته محسوب می‌شود. پیپو درانی نیز با کسب چهار پیروزی در مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ و دیتونا، نشان داده است که توانایی بالایی در مدیریت ریس و حفظ عملکرد در طول مسابقات استقامتی دارد.

رقابت با تیم‌های افسانه‌ای در مسابقات WEC و IMSA

هایپرکار جنسیس GMR-001

جنسیس با GMR-001 و تحت پرچم تیم جنسیس ماگما ریسینگ، از سال ۲۰۲۷ در هر دو مسابقات قهرمانی استقامتی جهان FIA (WEC) و قهرمانی IMSA شرکت خواهد کرد. در کلاس LMDh مسابقات WEC و IMSA، تیم جنسیس با رقبای سرسختی از جمله فورد، آلپین، بی‌ ام‌ و، کادیلاک و پورشه روبرو خواهد شد. در همین حال، تیم‌های آستون مارتین، فراری، پژو و تویوتا در کلاس LMH به رقابت ادامه خواهند داد. حضور این تیم‌های مطرح و با تجربه در مسابقات استقامتی، رقابت را بسیار سخت و جذاب خواهد کرد.

هایپرکار جنسیس GMR-001

ورود جنسیس به دنیای مسابقات استقامتی و توسعه هایپرکار GMR-001، نه‌تنها نشان‌دهنده بلندپروازی‌های این برند در عرصه اتومبیلرانی است، بلکه می‌تواند پیش‌درآمدی بر فناوری‌های پرفورمنس آینده این برند لوکس کره‌ای باشد. جنسیس با کسب تجربه و دانش در مسابقات اتومبیلرانی، می‌تواند خودروهای تولیدی خود را با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته‌تر و عملکردی بالاتر، توسعه دهد و به مشتریان خود محصولاتی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر ارائه کند.

همچنین بخوانید

source

توسط petese.ir