کمپانی سامسونگ با کمک هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی کند که کدام لوازم خانگی هوشمند شما در آستانه خرابی هستند.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش تکراتو و به نقل از sammobile، سامسونگ قابلیتی جدید را معرفی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی، احتمال خرابی لوازم خانگی هوشمند شما را پیش از وقوع پیش‌بینی می‌کند. این ویژگی با نام AI Pre-Care Notification فعلا فقط برای کاربرانی فعال شده که لوازم خانگی خود را از طریق برنامه AI Subscription Club خریداری کرده‌اند.

قابلیت AI Pre-Care Notification با تجزیه و تحلیل داده‌های مصرف و وضعیت فعلی دستگاه، پیش‌بینی می‌کند که آیا احتمال خرابی آن در آینده نزدیک وجود دارد یا نه. سپس از طریق اپلیکیشن SmartThings روی گوشی هوشمند، به کاربر هشدار می‌دهد.

برای مثال، این سیستم می‌تواند تشخیص دهد که سطح گاز مبرد در کولر گازی کمتر از حد معمول است یا دمای داخلی یخچال از حالت نرمال خارج شده است.

پس از هشدار، توضیحاتی درباره دلیل احتمالی مشکل ارائه می‌شود و حتی امکان رزرو تعمیرکار برای بررسی و رفع مشکل در محل را هم فراهم می‌کند. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و جلوگیری از خرابی‌های جدی‌تر می‌شود.

در حال حاضر، این قابلیت برای ۱۰ نوع دستگاه فعال شده:

  • کولر گازی
  • لباس‌شوی بخارشور (Air Dresser)
  • ماشین ظرفشویی
  • خشک‌کن لباس
  • اجاق القایی
  • یخچال مخصوص نگهداری کیمچی
  • مایکروویو و فر
  • یخچال
  • جاروبرقی رباتی
  • ماشین لباس‌شویی

این قابلیت فقط برای کاربرانی فعال است که عضو برنامه اشتراکی AI Subscription Club باشند؛ برنامه‌ای که امکان استفاده ماهانه از لوازم خانگی هوشمند را فراهم می‌کند. سامسونگ گفته قصد دارد این قابلیت را در آینده برای دستگاه‌های بیشتری هم ارائه دهد.

همچنین کاربران این برنامه، هر ماه گزارشی با عنوان Monthly Care Report دریافت می‌کنند که شامل اطلاعاتی مثل وضعیت سلامت دستگاه، الگوی مصرف، و میزان مصرف انرژی در طول ماه است.

لازم به ذکر است که سامسونگ برای ارائه این خدمات نیاز به دریافت داده‌های مصرف دستگاه دارد و کاربران در زمان عضویت در این برنامه، با این موضوع موافقت می‌کنند. با این حال، امکان انصراف از این بخش وجود دارد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir