انیمیشن Inside Out 2 به عنوان پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۴ معرفی شد. این فیلم با ۶۵۰ میلیون دلار سود خالص، جایگاه اول را به دست آورد.
دیزنی در سال ۲۰۲۴ بازگشت قدرتمندی به گیشه داشت و اولین استودیوی پس از همهگیری شد که از ۵ میلیارد دلار فروش جهانی عبور کرد. این موفقیت تاثیر مثبتی بر کل صنعت سینما داشت. سال گذشته، دیزنی تنها یک فیلم در میان ۱۰ فیلم سودآور داشت (Guardians of the Galaxy: Vol. 3) و چهار شکست تجاری (Indiana Jones and the Dial of Destiny، Haunted Mansion، Wish و The Marvels) داشت. اما امسال دیزنی سه فیلم برتر را در اختیار داشت؛ انیمیشن Inside Out 2 در رتبه اول و Moana 2 در رتبه دوم و Deadpool & Wolverine در رتبه سوم.
فیلمهای خانوادگی هم در سال ۲۰۲۴ نقش مهمی داشتند و ۶ فیلم از ۱۰ فیلم سودآور را تشکیل دادند که یک مورد بیشتر از سال گذشته بود. نگرانیهایی وجود داشت که خانوادهها پس از COVID-19 کمتر به سینما بروند، اما این تصور کاملا اشتباه بود. ده فیلم سودآور سال ۲۰۲۴ عبارتند از:
۱. Inside Out 2 با ۶۵۰ میلیون دلار
۲. Moana 2 با ۴۱۵ میلیون دلار
۳. Deadpool & Wolverine با ۴۰۰ میلیون دلار
۴. Despicable Me 4 با ۳۷۰ میلیون دلار
۵. Wicked با ۲۳۰ میلیون دلار
۶. It Ends with Us با ۲۰۷ میلیون دلار
۷. Dune: Part Two با ۱۸۴.۳ میلیون دلار
۸. Kung Fu Panda 4 با ۱۷۸ میلیون دلار
۹. Mufasa: The Lion King با ۱۷۵ میلیون دلار
۱۰. Sonic the Hedgehog 3 با ۱۲۳.۶ میلیون دلار
ده فیلم پرفروش امسال شامل فیلمهایی اقتباسشده از رمانهای محبوب زنانه بود و فیلم It Ends with Us از کالین هوور با ۲۷۰ میلیون دلار موفقیت چشمگیری کسب کرد. در همین راستا، استودیوها بیشتر به خواستههای زنان با فیلم Wicked پاسخ دادند که تولد دوباره موزیکال برادوی محسوب میشود و این فیلم با ۲۳۰ میلیون دلار سود زیادی به دست آورد. در حالی که استودیوها مشتاق ساخت فیلمهای بزرگ برای طرفداران مرد هستند، گاهی اوقات شکست میخورند و فهرست فیلمهای شکستخورده شامل Furiosa و Joker: Folie a Deux و Borderlands و Kraven the Hunter است.
پیکسار پس از اینکه فیلمهایش Luca و Soul و Seeing Red در طول کووید به دیزنی پلاس منتقل شدند و تلاش برای موفقیت با اسپینآف Lightyear و اثر اورجینال Elemental با شکست مواجه شد با فیلم Inside Out 2 بازگشت قدرتمندی داشت. قسمت دوم دنبالهای بر فیلم موفق سال ۲۰۱۵ با معرفی احساسات جدید اضطراب، حسادت، خجالت و بیحوصلگی، داستان رایلی را به سطح جدیدی برد. این فیلم با ۱.۶۹ میلیارد دلار فروش جهانی، پرفروشترین فیلم انیمیشنی تاریخ MPA شد و پس از Ne Zha 2 چین در رتبه دوم قرار گرفت.

خانوادهها این دنباله را به اندازه قسمت اول با امتیاز A در سایت CinemaScore دوست داشتند اما مهمتر از آن Inside Out 2 با فروش ۱۵۴ میلیون دلاری در باکس آفیس داخلی آمریکا، دومین افتتاحیه برتر برای یک فیلم انیمیشنی پس از Incredibles 2 پیکسار (۱۸۲.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸) را به دست آورد. jfl انیمیشن نه تنها موفقترین فیلم سال شد، بلکه سود بیشتری نسبت به فیلم Super Mario Bros Movie در سال ۲۰۲۳ داشت که ۵۵۹ میلیون دلار سود کسب کرده بود.
استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان لاتین و اسپانیایی زبان صورت گرفت که ۳۶ درصد مخاطبان را تشکیل میدادند و از هر فیلم دیگری از پیکسار به جز Coco متنوعتر بود. کمپین بازاریابی جهانی دیزنی که ۱۷۰ میلیون دلار هزینه داشت بر معرفی احساسات جدید تمرکز کرد. همچنین شخصیتهای Joy و Sadness برای اولین بار از Disneyland خارج شدند و در سینماهای AMC، Cinemark، Harkins و Regal با طرفداران دیدار کردند.
source
کلاس یوس