اگر شما هم در حال نوشتن متن تبلیغاتی برای سایت، کپشن یا استوری اینستاگرام، اس ام اس تبلیغاتی یا حتی بیلبورد هستید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده:
چطور میتوانم یک متن تبلیغاتی بنویسم که توجه مخاطب را جلب کند و او را به خرید تشویق کند؟
در این مقاله میخواهیم به زبان ساده، اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی مؤثر را با شما در میان بگذاریم. این اصول به شما کمک میکنند تا پیامک تبلیغاتی شما دیده شود، در ذهن بماند و منجر به فروش یا اقدام موردنظر شود.
کاربرد متن تبلیغاتی موثر
در ادامه قدم های نوشتن یک متن تبلیغاتی موثر را برایتان شرح دادیم اما باید بدانید که میخواهید متن تبلیغاتی را در کجا استفاده کنید. اگرچه متن های تبلیغاتی از نظر لحن، تعداد جمله، نگارش و … باهم متفاوت هستند، اما اکثرا برای تبلیغات و یا اطلاع رسانی برند بکار برده می شوند.
برخی از مهم ترین کاربرد این متون عبارت اند از :
- ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق سامانه پیامکی
- طراحی لوگو، کارت ویزیت، تراکت و اقلام چاپی
- طراحی و اجرای بیلبورد
- ساخت کمپین های فروش و تبلیغاتی
- متن برای کپشن، استوری و کامنت ها در اینستاگرام
قدم اول: مخاطب را خوب بشناسید
اولین قدم در نوشتن هر متن تبلیغاتی و روش درست تبلیغات، شناخت دقیق مخاطب هدف است. باید ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:
چه نیازی دارد؟
چه دغدغههایی دارد؟
به چه چیزی علاقهمند است؟
زبان گفتارش چگونه است؟
هرچه بهتر مخاطب را بشناسید، راحتتر میتوانید متنی بنویسید که برایش جذاب باشد. همچنین با در اختیار داشتن پاسخ این سوالات، روش درست را برای تبلیغات انتخاب می کنید. ممکن است متوجه شوید ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برایتان مناسب تر است و یا گاها چاپ و پخش تراکت می تواند مناسب باشد.
قدم دوم : قلاب اول را درست انتخاب کنید
جمله اول یا تیتر تبلیغاتی، حکم قلاب را دارد.
اگر نتوانید در همان چند ثانیه اول توجه کاربر را جلب کنید، شانس دیده شدن ادامهی پیام را از دست میدهید.
مثلاً به جای نوشتن:
ما خدمات طراحی سایت انجام میدهیم
بنویسید:
فقط ۷ ثانیه وقت داری تا مشتری رو نگهداری؛ سایتت آماده است؟
قدم سوم : مزیت را بگویید، نه ویژگی را
مخاطب نمیخواهد بداند شما چه میفروشید، بلکه میخواهد بداند چه چیزی گیرش میآید. ابتدا مزیت های کسب و کارتان را لیست کنید و سپس با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه می گوییم، برای خود یک متن تبلیغاتی بنویسید.
شما می توانید با ابزار بهین پیام در کمتر از چند دقیقه، برای مشتریان هدف خود، پیامک تبلیغاتی بنویسید و از طریق سامانه پیامکی بهین پیام ارسال انبوه داشته باشید.
قدم چهارم : ساده و واضح بنویسید
یک متن تبلیغاتی خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد. از این موارد می توانید به عنوان چک لیست پایانی متن تبلیغاتی خود استفاده نمایید.
- جملات کوتاه داشته باشد
- از کلمات پیچیده دوری کند
- لحن روان و دوستانهای داشته باشد
قدم پنجم : دعوت به اقدام (Call to Action) فراموش نشود
همین الان بیایید مشخص کنید که میخواهید کاربر بعد از خواندن متن تبلیغاتی شما چه اقدامی انجام دهد؟ سپس آن را تبدیل به یک جمله جذاب و ترغیب کننده نمایید و در انتهای متن تبلیغاتی خود استفاده نمایید.
به این جملات که کاربر را دعوت به یک اقدام خاص مثلا ثبت نام، خرید، تکمیل فرم و … می کند، کال تو اکشن گویند.
- همین الان ثبتنام کن
- برای مشاوره رایگان کلیک کن
- عدد ۱ را ارسال کن تا باهات تماس بگیریم
قدم ششم : تست و بهینهسازی کنید
هیچ متنی از اول کامل نیست. نمونههای مختلف بنویسید، آزمایش کنید و ببینید کدام بیشتر جواب میدهد. ابزارهایی مثل پنل پیامک بهین پیام به شما کمک می کند تا بتوانید متن تبلیغاتی خود را برای هر تعداد دلخواه شماره موبایل میخواهید بفرستید. سپس بازخورد و نتیجه را در هر حالت مقایسه نمایید.
نتیجهگیری
استفاده از روش و ابزار تبلیغاتی مناسب می تواند خیلی مهم تر از یک متن تبلیغاتی جذاب و موثر باشد. یکی از جذاب ترین و موثر ترین روش های تبلیغاتی ارسال پیامک به مخاطبین و بانک شماره موبایل هدفمند می باشد.
شما می توانید به تفکیک مشاغل، منطقه و محل زندگی، پیش شماره، کد پستی و … برای مشتریان بالقوه خودتان پیامک ارسال کنید.
با استفاده از پنل پیامکی بهین پیام می توانید هر نوع ارسال پیامک را ثبت کنید و از تبلیغات هدفمند تان نتیجه بگیرید.
شما می توانید با ورود به سایت بهین پیام و ارتباط با کارشناسان سامانه پیامکی بهین پیام، بهترین روش تبلیغاتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.
source
کلاس یوس