خودروها پیچیده‌های خاص خودشان را دارند و بهره‌گیری از فناوری هیبریدی نیز به پیچیدگی‌های آن افزوده و نتیجه‌اش خودرویی بسیار پیشرفته است که هر ۵۰ هزار کیلومتر نیاز به بازسازی کامل موتور دارد.

شرکت مرسدس-AMG در مسیر توسعه نسخه جاده‌ای خودروی فرمول ۱، یعنی AMG One، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد. با وجود تأخیرهای چندساله، چالش‌ها همچنان ادامه داشتند. در ماه مه ۲۰۲۳، یکی از این خودروها درون یک تریلر بسته کاملاً در آتش سوخت.

حالا دو سال پس از آن، ظاهراً یک دستگاه دیگر از Mercedes-AMG One طعمه حریق شده است. در دوران سلطه هوش مصنوعی، بررسی صحت مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی کار ساده‌ای نیست، اما ویدیوی منتشرشده به نظر معتبر می‌رسد. با این حال، برای صحت‌سنجی این موضوع  با مرسدس تماس گرفته‌ شد تا اطمینان حاصل شود که این تصاویر مربوط به سوختن کامل یک هایپرکار برقی‌شده واقعی هستند که هنوز پاسخی به آن نداده شده است.

اطلاعات موجود بسیار محدود هستند، اما با توجه به محیط اطراف و ظاهر آمبولانس، به نظر می‌رسد آتش‌سوزی در آلمان رخ داده باشد. خودروی مورد نظر دارای پلاک «OL» بوده که نشان‌دهنده ثبت آن در منطقه اولدنبورگ است. با بررسی‌های بیشتر، مشخص شد که این خودروی سبز تیره در ماه آوریل در نمایشگاه Techno Classica در شهر اسن به نمایش گذاشته شده بود.

مرسدس بنز AMG

آتش‌نشانان به محل اعزام شدند، اما برای نجات یکی از ۲۷۵ دستگاهی که مرسدس AMG تولید کرده، دیر شده بود. تصاویر باقی‌مانده از حادثه نشان می‌دهند که تقریباً چیزی از سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ باقی نمانده و تشخیص نوع و مدل آن بسیار دشوار است.

در خصوص منشأ آتش‌سوزی، هرچند ممکن است سیستم هیبریدی پیچیده را مقصر بدانیم، اما هنوز مشخص نیست که باتری یا موتور ۱.۶ لیتری V6 آن عامل اصلی بوده‌اند یا نه. ظاهراً راننده پیش از فراگیر شدن شعله‌ها توقف کرده و از خودرو پیاده شده است.

با بررسی پلاک خودرو، معلوم شد این مدل متعلق به یک مشتری بوده و یکی از نمونه‌های آزمایشی نیست. خودروهای آزمایشی مرسدس معمولاً دارای پلاک «LW» هستند که مربوط به شهر لودویگزبرگ می‌شود، چرا که دفتر مرکزی AMG در آفالترباخ واقع در همین ناحیه قرار دارد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir