
روز گذشته در رویدادی با عنوان State of Unreal استودیوی لهستانی «سیدی پراجکت رد» یک دموی فنی از بازی در دست توسعه «ویچر 4» (The Witcher 4) را به نمایش گذاشت. این بازی با استفاده از آنریل انجین 5 با همکاری اپیک گیمز ساخته میشود. سازندگان اعلام کردند که این دمو روی یک کنسول پلی استیشن 5 استاندارد به اجرا درآمده است.
بازی ویچر 4 با محوریت شخصیت «سیری» برای اولین بار در قالب این دمو به نمایش درآمد. با توجه به آنچه دیدیم و در ادامه میتوانید تماشا کنید، بازی به نظر بسیار بزرگ، پرجزئیات و فوقالعاده زیبا به نظر میرسد.
از ظواهر امر که گذر کنیم، آنچه بیشتر نظر را به خود جلب میکند پیشرفتهای سیدی پراجکت در شبیهسازی حرکات ماهیچههای اسب است. واقعگرایی بینظیر و پرجزئیاتی که پیش از این در هیچ بازی ویدئویی مشابهش را ندیدهایم. اگرچه واقعگرایی بیش از اندازه که در حال حاضر توسط استودیوهای بازیسازی تعقیب میشود، موجب افزایش سرسام آور بودجه بازیها شده بدون اینکه سود چندانی برای آنها به ارمغان بیاورد.
از نظر فنی بازی ویچر 4 نسبت به بازیهای قبلی مجموعه زیباتر به نظر میرسد، همانطور که از بازیهای جهانباز عظیم انتظار میرود. همانگونه که گرافیک فنی بازی استارفیلد از اسکایریم بسیار بهتر بود. و همانگونه که بازی Assassin’s Creed Shadows نسبت به والهالا پیشرفتهای زیادی داشت. اما پیشرفت در میزان جزئیات بدون کارگردانی هنری پیشرفته چه سودی دارد؟ اگر شخصیت اصلی بازی به همان اندازه که گرافیک فنی پیشرفت کرده، مورد سرمایهگذاری واقع نشود چه جذابیتی میتواند داشته باشد؟
بازی ویچر 4 در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و هنوز تا انتشار آن فاصله زیادی داریم. نتیجه نهایی ممکن است تغییرات چشمگیری نسبت به آنچه در این ویدئو میبینیم داشته باشد. به همان میزان نیز میتوان امیدوار بود که داستان و شخصیتپردازی بازی پیشرفت کند. تا مشخص شدن زمان و سکوهای انتشار بازی، میتوانید همه چیزهایی که لازم است درباره بازی The Witcher 4 بدانید را اینجا بخوانید.
source
کلاس یوس