14 خرداد 1404 ساعت 15:06

دموی فنی جدیدی از دنیای ویچر ۴ با محوریت سیری و منطقه کوویر، نگاهی اولیه به گیم‌پلی The Witcher 4 و قدرت آنریل انجین ۵ را به نمایش گذاشت که نویدبخش تجربه‌ای خیره‌کننده است.

سی‌دی پراجکت رد با نمایش یک دموی فنی خیره‌کننده، اولین نگاه‌ها به نسل بعدی جهان ویچر و پیش‌نمایشی از آنچه می‌توانیم از گیم‌پلی The Witcher 4 انتظار داشته باشیم را ارائه کرد. این نمایش که در رویداد State of Unreal 2025 صورت گرفت، طرفداران را با جزئیات بصری و فنی خود شگفت‌زده کرد.

جزئیات خیره‌کننده از دموی فنی ویچر جدید

در جریان رویداد State of Unreal 2025، استودیوی سی‌دی پراجکت رد دموی فنی جدیدی را به نمایش گذاشت که قابلیت‌های موتور گرافیکی Unreal Engine 5.6 را در دنیای ویچر به تصویر می‌کشید. این دمو با یک صحنه سینمایی از حمله یک هیولا به گروهی از مردان آغاز شد و سپس به‌طور یکپارچه به گیم‌پلی تغییر حالت داد. در ادامه، سیری (Ciri)، شخصیت اصلی قابل بازی، پس از بررسی حمله از غاری به سمت صخره‌ای حرکت کرد و منطقه جدید کوویر (Kovir) برای اولین بار به نمایش درآمد.

نکته قابل توجه این بود که به گفته سی‌دی پراجکت رد، این دمو روی کنسول پایه پلی استیشن ۵ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و با قابلیت رهگیری پرتو فعال، اجرا می‌شد که از نظر بصری فوق‌العاده به نظر می‌رسید. سیری نیز مانند گرالت، اسبی به نام کلپی (Kelpie) دارد و این دو در کوهستان‌ها و جنگل‌های انبوه کوویر تا شهر بندری والدرست (Valdrest) به گشت‌وگذار پرداختند.

شهر والدرست مملو از جمعیت NPCها بود که به لطف فناوری MetaHuman آنریل انجین و سیستم هوش مصنوعی Mass AI، به برخی از اعمال بازیکن واکنش نشان می‌دادند. برای مثال، وقتی سیری به مردی که سیب حمل می‌کرد برخورد کرد، زنجیره‌ای از واکنش‌ها آغاز شد: سیری عذرخواهی کرد، کودکی برای برداشتن سیب‌های ریخته شده دوید و خوکی نیز برای خوردن آن‌ها نزدیک شد. این سطح از تعاملات پویا، به شهر حس زنده بودن می‌بخشید. همچنین به نظر می‌رسد گیم‌پلی به‌طور یکپارچه به کات‌سین‌ها منتقل می‌شود که نشان‌دهنده عدم وجود صفحات بارگذاری سیاه بین این لحظات است.

بیشتر بخوانید

این گیم‌پلی The Witcher 4 نبود، فقط یک دموی فنی بود!

پس از نمایش اولیه که هیجان زیادی را برانگیخت، سی‌دی پراجکت رد در بیانیه‌ای به وب‌سایت VGC توضیح داد که ویدیوی نمایش داده شده یک «دموی فنی» در دنیای ویچر ۴ بوده و نه لزوما بخشی از گیم‌پلی The Witcher 4 یا روایت داستانی آن. سخنگوی این شرکت گفت: «این یک دموی فنی و اولین نگاه به فناوری پیشرفته‌ای است که ویچر ۴ را قدرت می‌بخشد، اما خود بازی ویچر ۴ نیست.»

او در ادامه افزود: «این دمو، بنیان قدرتمندی را که ما با همکاری نزدیک با اپیک گیمز برای پیشبرد طراحی جهان‌باز بیش از هر زمان دیگری ایجاد می‌کنیم و همچنین سیستم‌ها و ویژگی‌های اصلی که با استفاده از آنریل انجین ۵ توسعه می‌دهیم را به نمایش می‌گذارد. ما به این نقطه عطف اولیه افتخار می‌کنیم و هیجان‌زده‌ایم که نگاهی اجمالی به برخی از فناوری‌های جالب مانند UAF، Nanite Foliage، Smart Objects، ML Deformer و FastGeo Streaming که به شکل‌گیری آینده ویچر کمک می‌کنند، به شما ارائه دهیم.»

نگاهی به دموی جدید The Witcher 4

با این حال، این دموی فنی نشان‌دهنده پتانسیل عظیم گرافیکی و فنی بازی آینده است. ابزارهایی مانند فریمورک جدید انیمیشن آنریل (Unreal Animation Framework) و رندرینگ پوشش گیاهی Nanite Foliage در ویچر ۴ برای ارائه جهانی فراگیر با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بدون افت کیفیت استفاده خواهند شد.

میخال نواکوفسکی، مدیرعامل مشترک سی‌دی پراجکت رد، اظهار داشت: «ما همکاری خود را با اپیک گیمز برای پیشبرد فناوری بازی‌های جهان‌باز آغاز کردیم. نمایش این نگاه اولیه به کارهایی که با استفاده از آنریل انجین با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه روی پلی استیشن ۵ انجام داده‌ایم، یک نقطه عطف مهم و گواهی بر همکاری عالی بین تیم‌های ما است.»

استودیو همچنین تأیید کرد که اگرچه دموی فنی روی کنسول پلی استیشن اجرا شد، «ویژگی‌ها و فناوری‌ها در تمام پلتفرم‌هایی که بازی برای آن‌ها عرضه می‌شود» از جمله ایکس باکس و رایانه‌های شخصی، پشتیبانی خواهند شد. با اینکه نمایش اخیر بخشی از داستان اصلی نبود، اما قطعا سطح انتظارات از کیفیت بصری و فنی نسل بعدی سری ویچر را به شدت افزایش داده است.

source

توسط petese.ir