به‌روزرسانی iOS 26 به دارندگان آیفون این امکان را می‌دهد که قابلیتی را که واقعاً تمایلی به مشاهده آن ندارند، غیرفعال کنند. کاربران آیفون از قرارگیری تبلیغی برای فیلم اصلی اپل با نام “F1 The Movie” در برنامه Wallet آیفون توسط این غول فناوری رضایت ندارند.

کاربران آیفون در وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی گلایه می‌کنند که این برنامه یک اعلان فشاری ارسال کرده که به آن‌ها ۱۰ دلار تخفیف برای خرید ۲ یا بیشتر بلیت تماشای “F1 The Movie” از طریق برنامه بلیت‌فروشی Fandango ارائه می‌دهد. این فیلم به دنیای مسابقات فرمول ۱ می‌پردازد و در جریان رویدادهای واقعی جایزه بزرگ فیلم‌برداری شده است. برد پیت در آن ایفای نقش می‌کند و نشان می‌دهد چگونه فناوری اپل در مسیر مسابقه به کار گرفته می‌شود.

به عنوان نمونه، دوربین‌های سفارشی‌سازی شده‌ای که از آیفون ساخته شده و در داخل خودروها قرار گرفته‌اند، به ما نشان داده می‌شوند. همچنین هدفون‌های روگوشی AirPods Max وجود دارند که شخصیت پیت، راننده فرمول ۱ سونی هیز، با آن‌ها می‌خوابد. ممکن است این فیلم به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود، اما کاربران آیفون از اینکه اپل آن‌ها را مجبور به تماشای تبلیغ این فیلم روی گوشی‌های گران‌قیمتشان می‌کند، خوشحال نیستند. همانطور که یکی از کاربران ردیت نوشت: «من بیش از ۱۰۰۰ دلار برای آیفون ندادم که برایم تبلیغ شود.»

به‌روزرسانی iOS 26 قابلیت جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

در نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 26، اپل راهی برای غیرفعال کردن “Offers & Promotions” از Apple Wallet اضافه کرده است. برنامه Wallet را باز کنید، روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید، روی Notifications فشار دهید و “Offers and Promotions” را غیرفعال کنید. این کار باعث می‌شود کاربرانی که اعلان مربوط به پیشنهاد بلیت فیلم را دریافت کرده‌اند، دیگر تبلیغات بیشتری را در برنامه Wallet مشاهده نکنند.

در بخش “Offers & Promotions” زیر تنظیمات Notifications در برنامه Wallet، اپل نوشته: «Wallet پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه‌ای را که از اپل یا شرکای آن در دسترس هستند، نمایش خواهد داد.» به خاطر داشته باشید که برای غیرفعال کردن اعلان‌ها باید از نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 26 استفاده کنید. کسانی که این نسخه را ندارند، باید منتظر انتشار نسخه پایدار iOS 26 در ماه سپتامبر بمانند تا بتوانند از دریافت اعلان‌های پیشنهادهای ویژه در برنامه Wallet انصراف دهند.

افزودن کنترل‌های غیرفعال کردن، ادر واقع یک استراتژی هوشمندانه از سوی اپل است که به افرادی که علاقه‌ای به استفاده از این پیشنهادها ندارند، اجازه می‌دهد از مشاهده آن‌ها معاف شوند. در مورد “F1 The Movie”، اپل به شدت در حال تبلیغ این فیلم بوده و حتی کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC در اوایل این ماه را با پیش‌نمایش این فیلم افتتاح کرد و بخش‌های ساخته‌شده‌ای را برای مدیران اجرایی اپل، تیم کوک و کریگ فدریگی، اضافه کرد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir