گوشی میان‌رده رده‌بالای بعدی شیائومی با نام Xiaomi 15T حالا به‌صورت غیررسمی معرفی شده است. این گوشی به‌تازگی در پایگاه داده IMEI سازمان GSMA با شماره مدل 25069PTEBG ثبت شده؛ موضوعی که تأیید می‌کند عرضه جهانی آن به‌زودی انجام خواهد شد.

اما نکته جالب اینکه 15T درست مانند نسخه Pro آن در هند و ژاپن عرضه نخواهد شد. این تصمیمی عجیب است از سوی شرکتی که سال‌ها به بازار هند برای مقیاس‌دهی فروش خود متکی بوده است. به‌جای آن، تمرکز شیائومی بر بازارهایی مثل اروپا، ترکیه، تایوان و اندونزی خواهد بود. شاید 15T با روندهای فعلی بازار میان‌رده هند هم‌خوانی ندارد، یا شاید شیائومی محصول دیگری را برای بعد نگه داشته؛ هنوز مشخص نیست.

مشخصات اولیه شیائومی 15T  چه می‌دانیم؟

در حال حاضر، می‌دانیم که این گوشی به تراشه Dimensity 8400+ از مدیاتک مجهز است، که یک پله پایین‌تر از Dimensity 9400+ در نسخه 15T Pro قرار می‌گیرد — همان چیپی که در Redmi K80 Ultra چین نیز استفاده شده است. شیائومی در تلاش است مرز مشخصی بین دستگاه‌هایی با ظاهر مشابه ولی کاربری متفاوت ایجاد کند.

شیائومی 15T پیش از عرضه جهانی در پایگاه IMEI ثبت شد! - دیجینوی
شیائومی 15T

از نظر دوربین، 15T ترکیب قابل قبولی دارد:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (Omnivision OVX800)
  • تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی (Samsung S5KJN5)
  • اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

اگرچه یک گوشی عکاسی حرفه‌ای نیست، اما نیازهای اصلی کاربران را پوشش می‌دهد. از نظر باتری نیز با یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ وات همراه است. این میزان کمی پایین‌تر از سرعت شارژ ۹۰ وات نسخه Pro است، اما همچنان عملکرد خوبی در شارژدهی خواهد داشت.

استراتژی جهانی جدید شیائومی

نکته جالب‌تر این است که شیائومی به‌تدریج در حال کاهش تفاوت بین نسخه‌های جهانی و چینی محصولاتش است. به‌عنوان نمونه، مدل‌هایی مانند 15T Pro و K80 Ultra از پردازنده‌های مشابه استفاده می‌کنند، اما طراحی متفاوتی دارند. در حالی‌که گوشی‌هایی مثل 15T به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای «اکثر کاربران کافی» باشند — و احتمالا موفق به انجام این کار هم خواهند شد.

شیائومی 15T پیش از عرضه جهانی در پایگاه IMEI ثبت شد! - دیجینوی
گوشی شیائومی 15T

با توجه به اینکه معرفی رسمی تنها چند هفته دیگر فاصله دارد، به‌نظر می‌رسد شیائومی تصمیم گرفته به‌جای تولید یک پرچم‌دار همه‌پسند، بر بهینه‌سازی منطقه‌ای تمرکز کند. اینکه این استراتژی موفق می‌شود یا نه، بستگی به قیمت‌گذاری نهایی و بازار هدف دارد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir