بیوگرافی بامداد بیات آهنگساز و نوازنده +‌علت فوت فرزند بابک بیات

بامداد بیات آهنگساز و نوازنده و از تنطیم کنندگان آهنگ ۴۱ ساله و اهل تهران بوده که روز گذشته به طور ناگهانی درگذشت. او برادر باربد بیات و فرزند استاد و آهنگساز نامدار موسیقی ایران «بابک بیات» است که سال ها پیش فوت کرد.

بیوگرافی بامداد بیات آهنگساز و نوازنده +‌علت فوت فرزند بابک بیات

بیوگرافی بامداد بیات (فرزند بابک بیات)

بامداد بیات زاده ۱۳ مرداد ۱۳۶۴ در تهران است. بامداد فرزند بابک بیات و برادر دوقلوی باربد بیات است.

او دانش‌آموخته موسیقی و آهنگساز است و از معروف‌ترین ساخته‌های او می‌توان به «آسیمه‌سر» و «حوالی اتوبان» اشاره کرد.

عکس بامداد بیات

علت فوت

بامداد بیات، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو دوشنبه شب ۹ تیر ماه فوت کرد. هنوز دلیل مرگ این فرزند زنده یاد بابک بیات اعلام نشده است. خبر فوت بامداد را بابک صحرایی هنرمند اهل موسیقی رسانه ای کرد و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بامداد‌بیات پرکشید. کجا رفتی عزیزدلم، برادر کوچکم. توان نوشتن ندارم. لعنت به این تقدیر و روزگار.»

نحوه فوت بامداد بیات

مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم تشییع و خاکسپاری بامداد بیات، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو و فرزند زنده‌یاد بابک بیات متعاقبا اعلام میشود

آثار و آهنگ ها

بامداد از کودکی با موسیقی بزرگ شد و رشد کرد. او فنون نوازندگی و آهنگسازی را از پدرش مرحوم بابک بیات آموخت در ۱۱ سالگی به هنرستان موسیقی رفت و به تحصیل پرداخت اما از اواسط دوره دبیرستان برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا دیپلم موسیقی را در رشته موسیقی جاز از دانشگاه تورنتو دریافت کرد.

بیشترین سبک کار هنری وی ساخت موسیقی فیلم بود. مانند پدرش. او در این حوزه آثاری همچون موسیقی متن فیلم‌های کوتاه «خانه کجاست» (محصول سال ۱۳۷۶) و «عصیان» (محصول سال ۱۳۷۸) را ساخته است. بامداد همچنین در ساخت و تنظیم موسیقی فیلم‌های «ساحره»، «دو زن»، «فریاد»، «قرمز»، «دست‌های آلوده» و سریال «ولایت عشق» همراه و دستیار پدرش بوده ‌است.

تنظیم قطعات آلبوم‌های «دو نیمه رؤیا» و «سام و نرگس» با آهنگسازی بابک بیات و تنظیم قطعه «آسیمه‌سر» به همراه بهروز صفاریان در آلبوم «نون و دلقک» محمد اصفهانی از دیگر آثار قابل ملاحظه این هنرمند است.

جدی‌ترین فعالیت‌های بامداد تنظیم قطعاتی از ترانه‌های پیش از انقلاب پدرش به صورت بی‌کلام اشاره کرد که تحت عنوان مجموعهٔ «بن‌بست» منتشر شده‌است. تنظیم قطعات آلبوم‌های «دو نیمه رؤیا» و «سام و نرگس» با آهنگسازی بابک بیات و تنظیم قطعه آسیمه‌سر به همراه بهروز صفاریان در آلبوم نون و دلقک محمد اصفهانی از دیگر آثار قابل ملاحظۀ بامداد محسوب می‌شود.
بامداد درباره دوران کودکی و کار با پدرش می گوید: از دوران بچگی، همیشه نوای دلنشین پیانوی بابا می‌آمد و ما همیشه پدرم را در حال نواختن و سپس نوشتن موسیقی روی پارتیتور می‌دیدیم. آن زمان خیلی کوچک بودم و هنوز ساز نمی‌زدم؛ ولی همیشه برای من یک احساس ناب و خاص بود که در عین کودکی، من را هم جذب می‌کرد، چه برسد به آدم‌های بزرگسال. بعد از آن، آرام‌آرام با همان پیانوی یادگاری پدر -که هنوز هم پیش من است- به همراه خودش موسیقی‌های مختلفی کار کردیم. از ۱۳ سالگی که دوم راهنمایی بودم، من همه آهنگ‌های پدر را تنظیم می‌کردم.

source

توسط petese.ir