زمان رفع اختلال همراه بانک سپه در تیر ماه ۱۴۰۴ مشخص شد
حملهٔ سایبری به زیرساختهای بانک سپه در ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ باعث اختلال در همراه بانک سپه شده و متاسفانه کاربران و مشتریان تا امروز تیر ماه ۱۴۰۴ این بانک به خدمات اینترنتی و غیر حضوری دسترسی ندارند.

اختلال همراهبانک سپه کی رفع میشود؟
در حال حاضر آخرین وضعیت دسترسی کاربران به حساب های خود، در پی اختلالات گسترده همراهبانک سپه حضور بوده و تا چند روز دیگرشکل خدمات کارت های همراه این بانک که در روزهای گذشته موجب نگرانی بسیاری از مشتریان شده بود، برطرف خواهد شد. به گفته عضو هیات مدیره بانک سپه: خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد و در تلاشیم تا طی ۴۸ ساعت آینده ارائه خدمات غیرحضوری امکانپذیر شود.
مصطفی پرتوافکنان عضو هیئت مدیره بانک سپه ضمن پوزش بابت وقفه در ارائه خدمات این بانک، از صبر و همراهی تمامی مشتریان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: از ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و متعاقب آن حمله سایبری به زیرساختهای فناوری بانک، ارائه خدماتدهی به مشتریان عزیز با وقفه و مشکلاتی مواجه شد که به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از این عزیزان پوزش میطلبم. عمده خدمات بانکی تا امروز در تمامی شعب برقرار و سایر خدمات نیز طی روزهای آینده برقرار میشود.
تلاش شد تا امکان دریافت وجه نقد در شعب بانک سپه فراهم شود
علل اختلال همراه بانک سپه
وی در رابطه با اقدامات بانک سپه طی روزهای اولیه این رخداد در مرتفع کردن اختلالات به وجود آمده، گفت: طی این روزها دو راهکار در دستور کار قرار گرفت. نخست اینکه با تأمین نقدینگی شعب سراسر کشور، امکان دریافت وجه مشتریان در شعب بهصورت موقت فراهم شد و اقدام دیگر اینکه با هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، دریافت وجه توسط دستگاههای خودپرداز امکانپذیر شد.
واریز حقوق و مزایای تمامی حقوقبگیران انجام شد
این عضو هیات مدیره بانک سپه در ادامه خاطرنشان کرد: در مقطع دشوار اختلالات سیستمی به وجود آمده، با تلاش شبانهروزی همکاران توانستیم شرایط را تسهیل کرده و حقوق و مزایای تمامی هموطنانی که از طریق بانک سپه حقوق دریافت میکنند، واریز شود و وقفهای برای این دسته از مشتریان گرامی ایجاد نشود.
پرتوافکنان ادامه داد: همزمان سامانه جدیدی برای تداوم خدمترسانی پایدار انتخاب و جایگزین سیستم قبلی شد که این سامانه در چند روز گذشته توسط متخصصان، مدیران و کارمندان بانک مورد آزمون و آزمایش قرار گرفت.
وی تصریح کرد: استقرار و پیادهسازی سامانه بانکداری متمرکز جدید در شرایط عادی حداقل شش ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانهروزی همکاران، این اقدام بزرگ طی چند روز صورت گرفت که این خود یک رکورد تاریخی محسوب میشود.
آخرین وضعیت فعلی خدمات
عضو هیات مدیره بانک سپه درخصوص راهاندازی مجدد برخی از خدمات این بانک، گفت: امروز به پایداری لازم در رابطه با خدمات کارت، خدمات ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاههای POS، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاههای IPG رسیدهایم و در تلاشیم تا خدمات غیرحضوری بانک طی ۴۸ ساعت آینده برقرار شود. همچنین خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانههای تسهیلاتی و اعتباری نیز بهزودی از سر گرفته میشود و تمامی این اقدامات از طریق رسانههای جمعی به مشتریان اطلاعرسانی خواهد شد.
پرتوافکنان خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته برای کمک به فعالان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و معیشت مردم در این برهه خطیر، خسارت تأخیر یا وجه التزامی مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیرماه مشمول بخشودگی قرار گرفت.
source