بازی The Expanse: Osiris Reborn ساخته استودیوی Owlcat به خاطر حال و هوای نقشآفرینی علمیتخیلی که یادآور سری Mass Effect است در جریان موج معرفیهای تابستانی توجه زیادی را به خود جلب کرد.
«الکساندر میشولین» کارگردان خلاق بازی در مصاحبهای با Polygon به مقایسه با Mass Effect واکنش نشان داد و گفت از این تشابه خوشحال و «متواضع» است. او اشاره کرد:
بازی Mass Effect برای ما الهامبخش بزرگی است چون یک بازی نمادین برای نسل Xbox 360 محسوب میشود و خیلی از اعضای تیم Owlcat در جوانی آن را بازی کردهاند. نمیتوان انکار کرد که این سری تاثیر بزرگی روی ما داشته است.
اما او تاکید کرد که Osiris Reborn قرار نیست به طور کامل، مخصوصا در زمینه روایت غیرخطی از طراحی Mass Effect تقلید کند.
ما داستان را کمی متفاوت تعریف میکنیم. انتخابها و پیامدهای بیشتری میسازیم و میخواهیم بازیکن آزادی عمل زیادی داشته باشد.

مثالی که میشولین مطرح کرد به انتخاب پیشزمینه شخصیت مربوط میشود. اگر شخصیت شما اهل مریخ یا زمین باشد در Ceres با استقبال گرمی مواجه نخواهید شد. اما اگر منشا از کمربند سیارکی (Belter) باشد با استقبال بیشتری روبرو میشوید، مکانهای بیشتری در دسترس قرار میگیرد و حتی ممکن است ماموریتهای فرعی جدیدی فعال شود.
میشولین در پایان گفت استودیوی Owlcat با The Expanse: Osiris Reborn در تلاش است تا الگوی Mass Effect را سادهتر و امروزیتر کند، زیرا امروزه بازیکنان به رابطهای کاربری راحتتر و شیوههای مدرنتر بازی عادت کردهاند.
خوشحالکننده است که استودیویی مثل Owlcat میراث Mass Effect را ادامه میدهد، چون با توجه به تعدیلهای گسترده در BioWare پس از عملکرد ضعیف بازی Dragon Age: The Veilguard عرضه یک عنوان جدید از این استودیو اصلا قطعی نیست.
source