کمپانی سامسونگ دوباره به عنوان پرفروشترین برند گوشیهای هوشمند در جهان شناخته شد و رقبا را مجددا پشت سر گذاشت.

به گزارش تکراتو و به نقل از gizmochina، بر اساس جدیدترین گزارش مؤسسه IDC، سامسونگ در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ دوباره جایگاه نخست بازار جهانی گوشیهای هوشمند را به دست آورده و در رقابتی تنگاتنگ، از دیگر برندها پیشی گرفته است.
این شرکت کرهای در این دوره زمانی حدود ۵۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازار کرده و با سهمی ۱۹.۷ درصدی، نسبت به سال گذشته ۷.۹ درصد رشد داشته است. برای مقایسه، در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴، سامسونگ ۵۳.۸ میلیون گوشی فروخته بود.
اپل با فروش ۴۶.۴ میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت و سهمی ۱۵.۷ درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. این عدد نسبت به سال گذشته اندکی افزایش داشته، اما در مقایسه با سهماهه اول ۲۰۲۵ کاهش داشته است. احتمالاً دلیل این کاهش، انتظار خریداران برای عرضه سری جدید آیفون ۱۷ در ماه سپتامبر باشد.
بر اساس گزارش IDC، دو مدل میانرده گلکسی A36 و A56 نقش مهمی در رشد فروش سامسونگ ایفا کردهاند. این گوشیها با ویژگیهای هوش مصنوعی و قیمتهای رقابتی، مورد استقبال خریداران قرار گرفتهاند.
البته آمار فروش سامسونگ در سهماهه دوم نسبت به سهماهه اول امسال کمی کاهش داشته است. در آن دوره، سامسونگ ۶۰.۶ میلیون دستگاه فروخته بود که بخشی از آن مربوط به استقبال اولیه از سری گلکسی S25 بود.
در رتبه سوم، شرکت شیائومی با فروش ۴۲.۵ میلیون دستگاه و سهم ۱۴.۴ درصدی قرار گرفت. پس از آن، ویوو با فروش ۲۷.۱ میلیون گوشی و ترنشن (مالک برندهای Infinix، Itel و Tecno) با فروش ۲۵.۱ میلیون دستگاه، رتبههای چهارم و پنجم را به دست آوردند؛ هر دو برند سهمی ۹.۲ درصدی از بازار داشتند.
در مجموع، بازار جهانی گوشیهای هوشمند در سهماهه دوم امسال با رشد ۱ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲۹۵.۲ میلیون دستگاه رسید. این هشتمین فصل پیاپی است که بازار گوشی هوشمند رشد مثبت را تجربه میکند؛ با وجود نگرانیهای اقتصادی جهانی.
سامسونگ با عرضه مدلهای پرچمدار و تاشوی جدید از جمله Galaxy S25 Edge، Z Flip7، Z Flip7 FE و Z Fold7، در تلاش است جایگاه خود در بخش گوشیهای گرانقیمت را نیز تقویت کند. البته هنوز مشخص نیست این مدلها چه تأثیری بر عملکرد کلی شرکت خواهند داشت.
توانایی سامسونگ در ایجاد تعادل میان مدلهای میانرده با ویژگیهای جذاب و نوآوری در گوشیهای پرچمدار، عامل اصلی بازگشت این شرکت به رتبه نخست بازار در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ بوده است. باید دید در ادامه سال، آیا میتواند این جایگاه را حفظ کند یا خیر.
source
کلاس یوس