برای حل مشکل همراه بانک پاسارگاد 📱 ریست کردن تنظیمات شبکه گرفته تا آپدیت کردن سیستم عامل یا خاموش کردن حالت Power Saver در گوشی میتوانید کارساز باشد.
اگر شما هم از این برنامه همراه بانک استفاده میکنید و به دنبال رفع مشکل آن هستید، با ما همراه شوید.
چرا همراه بانک پاسارگاد کار نمیکنه؟
Fix Pasargad Bank Mobile App Not Working
همراه بانکها زندگی ما را راحت کردهاند. شما میتوانید به کمک این برنامهها در کوتاهترین زمان ممکن پول انتقال دهید، وام بگیرید و حتی قبوض برق، آب و گاز را پرداخت کنید. به همین دلیل وقتی که برنامه بانک از کار میافتند، زندگی ما نیز تحت تأثیر قرار میگیرد. نگران نباشید، با روشهایی که در ادامه به آنها میپردازیم، میتوانید دوباره از اپلیکیشن بانکی پاسارگاد استفاده کنید.
توجه داشته باشید که برخی از مواقع این مشکلات به هک شدن بانک و یا موارد مشابه ارتباط دارند. در این حالت کاری از دست شما بر نمیآید. منتظر اطلاعیههای بانک باشید و از انجام هرگونه تراکنش خودداری کنید.
در راستای اطلاعیههای قبلی، بهاستحضار میرساند، به لطف خداوند متعال و همت فرزندان متخصص شما در بانک پاسارگاد، در کمترین زمان ممکن، عمده اختلالهای پیشآمده در ارائه خدمات بانک که ناشی از پیچیدهترین حملههای طراحی شده در سالهای اخیر بود، مرتفع گردید. – اطلاعیه بانک پاسارگاد
۱- بررسی اتصال به اینترنت
در مرحله اول مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید. اگر بسته اینترنتی سیمکارت یا وای فای شما تمام شده باشد، همراه بانک پاسارگاد نمیتواند به سرورهای خود وصل شود و به همین دلیل نمیتوانید به بخشهای مختلف آن دسترسی داشته باشید.
علاوه براین، بهتر است یکبار اینترنت گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید. فراموش نکنید که وقتی سرعت اینترنت کم باشد، اپلیکیشنهای بانکی هم دچار مشکل میشوند. صبر کنید تا سرعت اینترنت به حالت عادی باز گردد.
۲- خاموش کردن VPN
امروزه بسیاری از کاربران برای وارد شدن به شبکههای اجتماعی یا پیامرسانها مجبورند از VPN استفاده کنند. در صورتی که VPN یا پروکسی یا دی ان اس خارجی روشن باشد، نمیتوانید همراه بانک پاسارگاد را باز و باید از آی پی ایران استفاده کنید. پیش از وارد شدن به این اپلیکیشن، همیشه برنامه تغییردهنده آی پی را به طور کامل ببندید و VPN را خاموش کنید.
۳- ریستارت کردن گوشی
شاید تعجب کنید، اما بعضی مواقع تنها با ریستارت کردن گوشی میتوانید مشکلات همراه بانک پاسارگاد را رفع کنید. در اندروید کافی است دستتان را چند ثانیه روی دکمه پاور قرار دهید تا گوشی به صورت خودکار ریستارت شود. اگر آیفون دارید باید دکمه پاور و یکی از دکمههای صدا را نگه دارید و عبارت Slide to Turn Off را لمس کنید.
۴- خالی کردن فضای ذخیرهسازی
در گوشیهای قدیمی وقتی فضای ذخیرهسازی پر باشد، برنامهها به کندی اجرا میشوند. اگر فایل حجیمی روی گوشی دارید که فضای زیادی را به خود اختصاص داده ولی کاربردی ندارد، بهتر است آن را حذف کنید. پاک کردن تصاویر و ویدیوهای غیرضروری نیز به اجرای روانتر برنامههای همراه بانک یاری میرساند. حتی برای رفع مشکل برنامه بانک سپه هم میتوانید این کار را انجام دهید.
۵- ریست کردن تنظیمات شبکه برای فعال سازی همراه بانک پاسارگاد
ریست یا راهاندازی مجدد تنظیمات شبکه یکی دیگر از روشهای حل مشکلات همراه بانک پاسارگاد است. ابتدا به بخش تنظیمات گوشی وارد شوید و به Connection and Sharing بروید.
روی گزینه Reset Wi-Fi, Mobile Networks and Bluetooth تپ کنید.
گزینه Reset Settings را انتخاب کنید.
در این روش اطلاعات مربوط به اتصال وای فای نیز حذف میشوند و برای اتصال مجدد به اینترنت باید پسورد مودم را دوباره وارد کنید.
۶- ورود مجدد به اکانت همراه بانک
موردی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، خارج شدن از اکانت یا حساب کاربری همراه بانک و ورود دوباره به آن است. البته این روش تنها زمانی پیشنهاد میشود که رمز اکانت خود را میدانید و از صحت آن مطمئن هستید.
۷- بروزرسانی تاریخ و ساعت گوشی
اگر ساعت و تاریخ گوشی شما درست نباشد، اغلب همراه بانکها از جمله همراه بانک پاسارگاد دچار مشکل میشوند. برای برطرف کردن این موضوع ابتدا به بخش تنظیمات گوشی بروید و Additional Settings را باز کنید.
گزینه Date and Time را لمس کنید.
سپس گزینه Use Network Provided Time را فعال کنید.
۸- آپدیت کردن برنامه همراه بانک
اکثر کاربران برنامه همراه بانک پاسارگاد را آپدیت یا بروزرسانی نمیکنند. این موضوع علاوه بر خطرات امنیتی مختلف، باعث میشود تا نتوانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. اگر نسخه جدیدی از این برنامه منتشر شود، معمولاً پس از ورود به اپلیکیشن پیامی در این رابطه دریافت میکنید. اگر میخواهید جدیدترین نسخه را داشته باشید، صفحه مربوط به این اپلیکیشن را در سایت بانک پاسارگاد را چک کنید. بعد از دانلود فایل مدنظر، برنامه همراه بانک قبلی را از گوشی خود حذف کرده و ورژن جدید را نصب کنید.
۹- حذف و نصب مجدد برنامه برای رفع مشکل موبایل بانک پاسارگاد
در برخی از مواقع هنگام نصب نسخه جدید، فایلهای برنامه به درستی ذخیره نمیشوند و نمیتوانید وارد حساب کاربریتان شوید. گوشی را ریستارت کنید، سپس برنامه همراه بانک پاسارگاد را به طور کامل حذف کرده و دوباره آن را نصب کنید.
۱۰- نصب نسخه پایینتر برای حل مشکل همراه بانک پاسارگاد
گفتیم که اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد باید همیشه بروز باشد، اما در برخی از مواقع آپدیتهای جدید مشکلات گوناگونی ایجاد میکنند. اگر شما هم بعد از آپدیت کردن همراه بانک خود به آخرین نسخه شاهد لگ و عدم کارکرد صحیح بخشهای مختلف برنامه هستید، میتوانید از نسخههای قدیمیتر استفاده کنید. مهمترین نکته آن است که برای نصب ورژنهای قبلی فقط به سایت بانک پاسارگاد مراجعه کرده و این برنامه را از مراکز غیر معتبر یا کانالهای تلگرامی دانلود نکنید.
۱۱- پاک کردن حافظه کش و دادههای برنامه
برای پایان دادن به مشکلات همراه بانک پاسارگاد مانند همراه بانک صادرات میتوانید کش و دادههای این اپلیکیشن را به طور کامل پاک کنید. ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و گزینه برنامهها یا Apps را بیابید.
در بین برنامههای مختلف، برنامه همراه بانک پاسارگاد را انتخاب کنید.
حالا در بخش پایین صفحه روی گزینه Clear Cache بزنید و سپس Clear all data را لمس کنید.
با این کار تمامی اطلاعات ذخیره شما در برنامه حذف میشوند و باید یکبار دیگر وارد حساب کاربریتان شوید.
۱۲- غیرفعال کردن آنتیویروس گوشی جهت رفع مشکل اپلیکیشن بانک پاسارگاد
بعضی از برنامههای آنتی ویروس اپلیکیشنهای همراه بانک ایرانی را به عنوان فایل مخرب تشخیص میدهند و به همین دلیل نمیگذارند از آنها استفاده کنید. پیش از باز کردن برنامه اینترنت بانک پاسارگاد، آنتی ویروس گوشی خود را خاموش کرده و یا به طور کامل آن را حذف کنید.
۱۳- حذف برنامههای بلاککننده تماس یا پیامک
در صورتی که مشکلاتی مانند عدم دریافت پیامک ورود، تایید یا رمز دوم مواجه هستید پیشنهاد میکنیم حتما برنامههای مسدود کننده را غیر فعال کنید.
نصب برنامههای بلاککننده تماس و پیامک میتواند روی عملکرد اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد اثر بگذارد. از جمله این موارد میتوانیم به برنامه True Caller اشاره کنیم که شاید با آن آشنایی داشته باشید. در هر صورت بهتر است این برنامهها را از روی گوشی خودتان پاک کنید تا همراه بانک بتواند به درستی اجرا شود.
۱۴- بررسی تنظیمات اسپم پیامک
هنگام ورود به حساب کاربری بانک پاسارگاد یک کد اختصاصی برای شما پیامک میشود. در صورتی که پیامک ارسالی در بخش اسپم یا هرزنامه قرار بگیرد، نمیتوانید وارد اکانت خود شوید. برای حل این موضوع ابتدا برنامه Google Messages را باز کنید. پس از لمس عکس پروفایل کاربری خود به قسمت Spam and blocked بروید.
اگر پیامکی از بانک پاسارگاد در این قسمت وجود دارد، انگشتتان را روی آن نگه دارید و علامت 🚫 بالای صفحه را لمس کنید تا پیامکهای بعدی در این لیست قرار نگیرند. جهت برطرف کردن مشکلات همراه بانک مسکن این ترفند را به کار ببرید.
۱۵- دادن مجوزهای لازم به برنامه همراه بانک
اگر برنامه همراه بانک پاسارگاد به مجوزهای موردنیاز خود دسترسی نداشته باشد، نمیتوانید از آن استفاده کنید. برای رفع این مشکل و فعال کردن مجوزهای لازم ابتدا به بخش Apps یا برنامهها در تنظیمات گوشی بروید. برنامه همراه بانک پاسارگاد را پیدا کرده و آن را لمس کنید.
در این قسمت به دنبال گزینه مجوزها یا App Permissions بگردید.
مطمئن شوید که برنامه به بخشهایی مانند اس ام اس و تلفن دسترسی دارد.
۱۶- بهروزرسانی سیستم عامل گوشی و حل مشکل اینترنت بانک پاسارگاد
عدم بروزرسانی سیستم عامل گوشی باعث اجرا نشدن برنامه اینترنت بانک پاسارگاد میشود. همیشه سیستم عامل گوشی خود را بروز نگه دارید. این روش برای حل مشکل همراه بانک مهر ایران نیز پیشنهاد میشود.
۱۷- اطمینان از مسدود نبودن حساب کاربری
اگر حساب کاربری شما در اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد مسدود شده باشد، حتی با نصب مجدد برنامه هم نمیتوانید وارد اکانت خود شوید. این مشکل زمانی پیش میآید که رمز عبور خود را چند بار به صورت اشتباه وارد کنید. معمولاً پس از چند ساعت دوباره میتوانید با تایپ رمز عبور درست به حسابتان وارد شوید. در غیر این صورت باید با پشتیبانی بانک تماس بگیرید.
۱۸- استفاده از همراه بانک روی یک گوشی دیگر
برای اینکه بفهمید مشکل همراه بانک پاسارگاد از چیست، فایل برنامه را روی یک گوشی دیگر نصب کنید و وارد حساب کاربریتان شوید. اگر در گوشی جدید، این برنامه به درستی کار میکند، میتوانید نتیجه بگیرید که ایراد از گوشی خودتان است و باید به فکر آپدیت کردن سیستم عامل یا ریست کردن آن باشید. برای حل مشکل همراه بانک ملت هم این روش را امتحان کنید.
۱۹- خاموش کردن حالت Power Saver و رفع مشکل ویپاد بانک پاسارگاد
حالت ذخیره نیرو یا Power Saver نحوه اجرا شدن برنامهها را تحت تأثیر قرار میدهد. اگر این قابلیت را فعال کردهاید، آن را خاموش کنید تا اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد بتواند از تمام قدرت سختافزاری گوشی استفاده کند و به شکل روان اجرا شود.
۲۰- عدم استفاده از چند اکانت روی یک گوشی
بعضی از گوشیها به شما اجازه میدهند تا چند نسخه از یک برنامه را در کنار هم نصب کنید. این قابلیت شاید برای داشتن حسابهای مختلف در اپلیکیشنهای پیامرسان کاربردی باشد، اما نباید از آن برای نصب همزمان چندین نسخه از همراه بانک پاسارگاد کمک بگیرید.
۲۱- استفاده از قابلیت Force Stop برای مشکل ورود به اینترنت بانک پاسارگاد
گزینه توقف اجباری یا Force Stop زمانی به کار میآید که برنامه همراه بانک پاسارگاد ناگهان کند شود. از این اپلیکیشن خارج شوید و دستتان را روی آیکن آن نگه دارید. سپس گزینه App info را بزنید.
در صفحه بعد روی گزینه Force Stop تپ کنید.
۲۲- روشن کردن اعلانهای برنامه
وقتی اعلانها یا نوتیفیکیشنهای همراه بانک پاسارگاد فعال نباشند، این برنامه نمیتواند موارد و نکات مهم را به شما اطلاع دهد. برای روشن کردن این قابلیت پس از نگه داشتن انگششتان روی آیکن برنامه و انتخاب گزینه App info به سراغ گزینه Notifications بروید.
در صورت غیرفعال بودن این گزینه، آن را روشن کنید.
۲۳- بررسی اطلاعیههای بانک
همانطور که قبلاً گفته شد، در برخی از موارد سرورها و زیرساختهای بانک پاسارگاد دچار اختلال میشوند و یا تحت حملات خارجی قرار میگیرند. اگر اپلیکیشن همراه بانک برایتان باز نمیشود، به سایت بانک پاسارگاد مراجعه کنید و اطلاعیههای جدید را در این مورد بخوانید.
۲۴- تماس با پشتیبانی بانک
در صورتی که همه روشهای گفته شده را انجام دادید ولی باز هم مشکلات برطرف نشد، با شماره پشتیبانی بانک پاسارگاد (۸۲۸۹۰) تماس بگیرید. کارشناسان حاضر در بخش میتوانند به پرسشهای مختلف شما پاسخ دهند.
۲۵- ریست فکتوری گوشی
ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه باعث حذف کلیه اطلاعات و اپلیکیشنهای گوشی میشود. به همین دلیل، فقط وقتی باید از آن استفاده کنید که سایر روشهای حل ایرادات همراه بانک پاسارگاد نتیجهبخش نبودهاند.
برای این کار ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و روی About Phone تپ کنید.
گزینه Factory Reset را بیابید.
سپس Erase all data را انتخاب کنید.
۲۶- مراجعه حضوری به شعب بانک
چنانچه تماس رودرو با کارمندان بانک پارسارگاد را به تماس تلفنی ترجیح میدهید، میتوانید به شعب گوناگون این بانک در سراسر کشور سر بزنید و از آنها در این رابطه کمک بخواهید.
حل مشکل همراه بانک پاسارگاد در نسخه وب
برخی از کاربران ترجیح میدهند به جای استفاده از اپلیکیشن موبایل بانک پاسارگاد، از نسخه وب آن استفاده کنند. البته حتی این سرویس نیز خالی از مشکل نیست و به دلایل مختلفی دچار اختلال میشود. برای دسترسی مجدد به نسخه وب، باید چهار نکته مهم را در نظر بگیرید.
۱- بروزرسانی مرورگر
انتخاب مرورگرهای قدیمی که به آخرین نسخه آپدیت نشدهاند میتواند روی تجربه کاربری شما هنگام کار با نسخه وب اپلیکیشنهای بانکی اثر بگذارد. تفاوتی ندارند که از کروم استفاده میکنید یا فایرفاکس یا موارد دیگر، در هر صورت باید مطمئن باشید که مرورگرتان بروز است.
کروم
در آدرس بار کروم عبارت chrome://setting/help را تایپ کنید و منتظر بمانید تا اپدیتهای جدید به صورت خودکار دانلود و نصب شوند. سپس برنامه را ببندید و آن را دوباره باز کنید.
فایرفاکس
روی علامت سه خط بالا سمت راست کلیک کنید. به بخش Help بروید. در این قسمت روی گزینه About بزنید تا اپدیتهای جدید نصب شوند. فایرفاکس را بسته و آن را مجدداً اجرا کنید.
مایکروسافت ادج
در بخش آدرس بار مایکروسافت ادج عبارت edge://setting/help را وارد کنید. اگر آپدیت جدیدی وجود داشته باشد، به صورت خودکار نصب میشود. پس از بروزرسانی، مرورگر خود را ببندید و پس از باز کردن آن به سراغ نسخه وب همراه بانک پاسارگاد بروید.
۲- حذف کش مرورگر
گاهی لازم است کش سایت اینترنت بانک را به طور کامل حذف کنید. این روش باعث خارج شدن شما از اکانت شخصیتان میشود، پس قبل از انجام آن مطمئن شوید که کلمه عبور و نام کاربری خود را میدانید. ابتدا وارد نسخه وب برنامه شوید و در قسمت نوار آدرس روی گزینه تنظیمات بزنید (این گزینه در تمام مروگرها وجود دارد). حالا گزینه Site Settings را بزنید.
در صفحه بعد روی Delete Data کلیک کرده و وبسایت مدنظر را دوباره باز کنید.
۳- استفاده از حالت ناشناس
استفاده از پنجره ناشناس یا Incognito در مرورگرها میتواند در بعضی از موارد مشکل وارد شدن به نسخه وب همراه بانک پاسارگاد را حل کند. مرورگر کروم را اجرا کرده و کلیدهای Control + Shift + N را به صورت همزمان فشار دهید تا یک تب ناشناس برایتان باز شود.
در همین تب دوباره آدرس وب همراه بانک را تایپ کرده و وارد حساب کاربریتان شوید. فراموش نکنید که این تبها موقتی هستند و به محض اینکه آنها را ببندید، از اکانت اینترنت بانک خود خارج میشوید.
۴- عدم استفاده از پروکسی
یکی دیگر از روشهای حل مشکلات همراه بانک پاسارگاد نسخه وب خاموش کردن پروکسی سیستم است. در سیستم عامل ویندوز به سراغ بخش تنظیمات یا Setting بروید. روی Network and Internet کلیک کنید.
گزینه Proxy را انتخاب کنید.
مطمئن شوید که هر دو گزینه موجود در این بخش روی حالت Off قرار دارند.
جمع بندی
برای حل مشکل همراه بانک پاسارگاد باید روشهای مختلفی مانند نصب مجدد برنامه، پاک کردن کش و دیتا، بروزرسانی سیستم عامل گوشی، خاموش کردن اپلیکیشنهای تغییردهنده آی پی، خاموش کردن حالت ذخیره نیرو و حتی ریست فکتوری را در نظر بگیرید.
سوالات متداول
چرا بانک پاسارگاد کارت به کارت نمیکنه؟
دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. نبودن موجودی کافی، استفاده از رمز دوم نادرست، ایجاد اختلالات بین بانکی، آپدیت نکردن برنامه همراه بانک و مسدود شدن حساب بانکی از جمله این موارد هستند.
چرا کارت پاسارگاد کار نمیکنه؟
اگر در حساب خود موجودی دارید، اما کارت پاسارگاد قابل استفاده نیست، به احتمال زیاد سیستمهای زیرساخت بانک مشکل پیدا کرده است. با پشتیبانی بانک تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما ارائه دهند.
نظرات و پیشنهادات شما؟
آیا شما هم از همراه بانک پاسارگاد استفاده میکنید؟ به نظرتان این برنامه چه مشکلاتی دارد؟ از چه روشهایی برای حل ایرادات اپلیکیشنهای بانکی کمک میگیرید؟ پیشنهادات خود را با سایر کاربران در میان بگذارید.
source