آیفون امروزه به چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند معمولی تبدیل شده است. مدل‌های مختلف آیفون به دلیل ترکیبی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جایگاه اجتماعی که ایجاد کرده‌اند، همواره در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند. این محبوبیت باعث شده اپل به نقطه عطف قابل توجهی دست یابد. این شرکت در کنفرانس مالی دیروز خود تأیید کرد که تاکنون بیش از ۳ میلیارد دستگاه آیفون به دست مشتریان رسانده است.

در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵، اپل از ثبت ۹۴ میلیارد دلار درآمد خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد. این بالاترین نرخ رشد درآمد سه‌ماهه اپل از سال ۲۰۲۱ تاکنون محسوب می‌شود. هرچند اپل با تأخیر قابلیت‌های «هوش مصنوعی اپل» را معرفی کرد اما محصولات مک و آیفون بیشترین تأثیر را در این رشد ۱۰ درصدی داشتند. طبق ارقام ثبت شده، آیفون با اختلاف قابل توجهی پیشتاز بوده و حدود ۴۴ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده در حالی که سهم مک حدود ۹ میلیارد دلار است.

خدمات اپل شامل iCloud، اپلیکیشن موزیک و اپ استور نیز مجموعاً ۲۷ میلیارد دلار درآمد داشتند. در مقابل، آیپد با کاهش نزدیک به ۸ درصدی درآمد فروش مواجه شد. همچنین محصولات خانگی مانند هوم‌پاد و لوازم جانبی مانند اپل واچ حدود ۹ درصد کاهش فروش نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته را تجربه کردند.

اپل

روند رشد فروش آیفون الگوی جالبی دارد: مدت زمان لازم برای فروش هر یک میلیارد دستگاه جدید به طور مداوم کاهش یافته است. اپل در سال ۲۰۱۶ موفق شد برای اولین بار به رقم فروش یک میلیارد دستگاه آیفون دست یابد – یعنی ۹ سال پس از معرفی اولین آیفون توسط استیو جابز. اما تنها ۵ سال بعد، در سال ۲۰۲۱، تعداد آیفون‌های فروخته شده به دو میلیارد دستگاه رسید. حالا با فاصله‌ای کمتر از قبل، این شرکت به مرز سه میلیارد دستگاه فروش رسیده که نشان‌دهنده افزایش سرعت تقاضا برای محصولات اپل است.

طرح جدید اپل برای معرفی رابط کاربری شفاف در iOS 26 و macOS 26 این سوال را برای بسیاری ایجاد کرده که آیا شرکت قصد دارد آیفون را با هدست‌های واقعیت افزوده یا واقعیت توسعه‌یافته جایگزین کند؟ اما اینکه آیا این تغییرات مانع از رسیدن اپل به مرز ۴ میلیارد دستگاه خواهد شد یا نه، پرسشی است که پاسخ آن را باید در سال‌های آینده دید.

سیاست جدید اپل در پیاده‌سازی رابط کاربری نیمه‌شفاف (translucent) در iOS 26 و macOS 26 این پرسش را برانگیخته که آیا شرکت به دنبال جایگزینی آیفون با هدست‌های واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت ترکیبی (XR) است؟ با این حال، تأثیر این تحول بر توانایی اپل در رسیدن به مرز فروش ۴ میلیارد دستگاه، موضوعی است که پاسخ آن به آینده موکول شده است.

اپل

با وجود آمار چشمگیر فروش اپل، این ارقام در مقایسه با فروش دستگاه‌های اندرویدی بسیار کوچک به نظر می‌رسد. هرچند آمار دقیقی از تعداد کل گوشی‌های اندرویدی فروخته‌شده در دسترس نیست، اما گوگل در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که در آن زمان بیش از ۳ میلیارد گوشی اندرویدی به صورت فعال در حال استفاده بودند. از نظر سهم بازار نرم‌افزاری، اندروید همچنان حدود ۷۵ درصد بازار دستگاه‌های همراه را در اختیار دارد. آمارهای StatCounter تأیید می‌کنند که اندروید از نظر حجم فروش، رهبر بلامنازع بازار محسوب می‌شود.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir