موجی از پیشنمایشها، مصاحبهها و اخبار رسمی از بازی جدید استودیوی Bloober Team با نام Cronos: The New Dawn در آستانه انتشار باعث افزایش هیجان طرفداران شده است.
این عنوان پساآخرالزمانی با محوریت سفر در زمان قرار است تجربهای منحصر به فرد در سبک وحشت و بقا ارائه کند. هرچند پایان داستان هنوز رمزآلود باقی مانده است اما به تازگی تایید شد که بازی ساختاری خطی دارد.
کارگردان بازی Jacek Zięba در گفتگو با MP1st توضیح داد از آنجا که با داستانی مرتبط با سفر در زمان روبرو هستیم، ساختار بازی خطی است و لحظاتی از آزادی مثل برگشت به مکانهای قبلی و حل معماها وجود دارد. اما روایت داستان باید با ریتم مناسب پیش برود چون سازندگان قصد دارند پیام خاصی را منتقل کنند.
طراح روایت و نویسنده اصلی بازی Grzegorz Like هم اضافه کرد با اینکه در ابتدا به چند شاخهای کردن روایت فکر کرده بودند در نهایت ساختار خطی را انتخاب کردند چون این سبک برای داستانهای ترسناک محیطی دوستانهتر ایجاد میکند.
او همچنین اشاره کرد گزینههایی برای انتخاب دیالوگها وجود دارد که تصمیمهای بازیکن را در نحوه دیدن صحنهها و جمعآوری ارواح موجود در بازی تحت تاثیر قرار میدهد. لایک توضیح داد شخصیتهایی که در جریان بازی استخراج میشوند، نوع درک شما از جهان را تغییر خواهند داد و گفتگوها و زمزمههایی که دریافت میکنید با انتخابهای شما متفاوت خواهد بود. او گفت:
بعد از یک بار بازی کردن، وقتی با دوست خود درباره بازی حرف میزنید، تجربه شما ممکن است با او فرق داشته باشد و شاید همین باعث شود دوباره بخواهید بازی را شروع کنید.

برای کسانی که دنبال تجربههای چندباره هستند، حالت New Game Plus هم در بازی وجود دارد که به شما اجازه میدهد درجه سختی را افزایش دهید و تجربهای متفاوت داشته باشید. هنوز جزئیاتی از درجات سختی منتشر نشده است، اما این گزینه میتواند جذابیت بازی را در دفعات بعدی حفظ کند.
بازی Cronos: The New Dawn در تاریخ ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی و نینتندو سوییچ ۲ منتشر خواهد شد. همچنین در نمایشگاه گیمزکام از ۲۰ تا ۲۴ آگوست، نسخه دمو در غرفه ایکسباکس قابل تجربه خواهد بود.
source