اینستاگرام از ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرده که یکی از آن‌ها قابلیت Repost است، که در واقع معادلی برای Retweet توییتر محسوب می‌شود.

کاربران اینستاگرام اکنون می‌توانند ویدئوهای ریلز عمومی و پست‌های فید را بازنشر کنند و این بازنشرها به دوستان و دنبال‌کنندگان آن‌ها در بخش فید پیشنهاد خواهد شد. همچنین، تمامی ری‌پست‌ها در تب جداگانه‌ای در پروفایل کاربر نمایش داده می‌شوند تا در هر زمان، توسط خود فرد یا دیگران قابل مرور باشند.

قابلیت Repost و اشترا‌گذاری موقعیت مکانی به اینستاگرام آمد

بازنشر به نام منتشرکننده اصلی ثبت می‌شود؛ بنابراین اگر پست‌ها یا ویدئوهای ریلز عمومی شما توسط شخص دیگری بازنشر شوند، آن‌ها به دنبال‌کنندگان فرد بازنشرکننده توصیه می‌گردند، حتی اگر آن‌ها شما را دنبال نکنند. اینستاگرام اعلام کرده که این قابلیت فرصتی تازه برای دستیابی به مخاطبان بیشتر هنگام تولید محتوایی ارزشمند برای اشتراک‌گذاری فراهم می‌کند. پس از لمس آیکون بازنشر، حباب کوچکی روی صفحه ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند از طریق آن، یادداشت یا توضیحی به Repost اضافه کند.

اینستاگرام از قابلیت Repost و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی رونمایی کرد

در ادامه، قابلیتی معرفی شده که از اسنپ‌چت الهام گرفته شده، نه توییتر. این قابلیت با نام نقشه اینستاگرام (Instagram Map)، به کاربران امکان می‌دهد تا با انتخاب دوستان موردنظر، موقعیت مکانی آخرین فعالیت خود را به اشتراک بگذارند. امکان غیرفعال‌سازی این قابلیت در هر زمان وجود دارد‌ و کاربران می‌توانند نقشه را باز کرده و محتوایی را که دوستان یا سازندگان محبوبشان از نقاط جذاب منتشر کرده‌اند، مشاهده کنند.

اینستاگرام این ویژگی را به‌عنوان روشی ساده و جدید برای ارتباط توصیف کرده است. موقعیت مکانی به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است و کاربران می‌توانند مشخص کنند این اطلاعات با چه کسانی به اشتراک گذاشته شود (دوستان، دوستان نزدیک یا افراد انتخابی خاص). همچنین، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که در مکان‌های خاص یا برای افراد مشخصی موقعیت خود را به اشتراک نگذارند.

اینستاگرام از قابلیت Repost و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی رونمایی کرد

در صورتی که از قابلیت اشتراک‌گذاری مکان استفاده کنید، موقعیت شما زمانی به‌روزرسانی می‌شود که برنامه اینستاگرام را باز کرده یا پس از اجرای آن در پس‌زمینه، به آن بازگردید. اگر والدینی هستید که نظارت والدین را برای فرزند نوجوان خود فعال کرده‌اید، می‌توانید تنظیمات مرتبط با اشتراک‌گذاری مکان را مدیریت کنید؛ به این صورت که در صورت فعال شدن اشتراک‌گذاری مکان توسط فرزند، اعلان دریافت می‌کنید و می‌توانید دسترسی به نقشه و مشخص‌بودن موقعیت برای دیگران را کنترل کنید.

حتی در صورت عدم اشتراک‌گذاری مکان، کاربران قادر خواهند بود محتوای دارای تگ مکانی را روی نقشه مشاهده کنند، از جمله ریلز، پست‌ها و استوری‌های منتشرشده توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنند. تمامی این محتوا برای مدت 24 ساعت در دسترس خواهد بود. نقشه در بالای صفحه پیام‌های دایرکت اینستاگرام قابل مشاهده است. این قابلیت در حال حاضر در ایالات متحده عرضه شده و به‌زودی در دیگر نقاط جهان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

اینستاگرام از قابلیت Repost و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی رونمایی کرد

در نهایت، اینستاگرام تب جدیدی با عنوان Friends را به بخش Reels افزوده است که محتوای عمومی مورد تعامل دوستان کاربر یا پیشنهادهایی از Blendهایی که کاربر آغاز کرده را نمایش می‌دهد. اینستاگرام عنوان کرده این بخش کمک خواهد کرد تا کاربران مطلع شوند دوستان نزدیک‌شان با چه ریلزهای درگیر شده یا چه محتواهایی تولید می‌کنند. قابلیت Friends که در اوایل سال جاری میلادی به صورت آزمایشی عرضه شده بود، اکنون به‌صورت جهانی منتشر می‌شود. زمانی که این تب جدید متمرکز بر ریلز در دی ماه در ایالات متحده معرفی شد، نگرانی‌هایی در خصوص نبود امکان انصراف از نمایش تعاملات کاربران برای تمامی دنبال‌کنندگان مطرح گردید. اکنون این تب با تنظیمات کنترلی گسترده‌تر عرضه شده است و کاربران می‌توانند نمایش لایک‌ها و بازنشرهای خود را پنهان کنند و همچنین، در صورت عدم علاقه، تعاملات دیگر کاربران را نیز بی‌صدا کنند.

انتقادات از تغییرات اخیر اینستاگرام

مجموعه این تغییرات تدریجی، به انتقادات عمیق‌تری اشاره دارد که کاربران اینستاگرام طی سال‌های گذشته در واکنش به فاصله گرفتن این پلتفرم از کارکرد اولیه‌اش، یعنی اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی با دوستان و نزدیکان، ابراز کرده‌اند. با آن‌که اینستاگرام به منظور رقابت با تیک‌تاک، پلتفرم را مملو از محتوای ویدئویی کوتاه کرده، میزان دیده شدن تصاویر از حساب‌های دنبال‌شده در فید اصلی به‌طور محسوس کاهش یافته است. صفحه پروفایل نیز در مقایسه با گذشته اهمیت خود را تا حد زیادی از دست داده، چرا که پیمایش مبتنی بر توصیه‌های الگوریتمی به رویه غالب بدل شده و بازنشرها ممکن است این روند را تشدید کنند.

تولیدکنندگان محتوا به‌دفعات از ناتوانی در دستیابی به دنبال‌کنندگان خود گلایه کرده‌اند، و با افزوده شدن پیاپی قابلیت‌های جدید، برای برخی کاربران این تغییرات بیشتر شبیه به تورم ویژگی‌ها بوده که از سوی کسی خواسته نشده‌اند. آیا افزودن امکانی مشابه Snap Map می‌تواند جذابیت بیشتری برای این پلتفرم ایجاد کند؟ شاید برای گروهی از کاربران چنین باشد. اما بعید است برای آن دسته از تولیدکنندگانی که مخاطبان خود را بر پایه نسخه‌ای از اینستاگرام جذب کرده بودند که دیگر وجود ندارد، رضایت‌بخش باشد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir