بازی Wuchang: Fallen Feathers با انتشار آپدیت جدید خود با انتقادات فراوانی روبهرو شده است و دلیل اصلی این واکنشها، پچ تازهای است که جلوی کشتن خیلی از شخصیتهای تاریخی در بازی را میگیرد و در نتیجه باعث تغییر بخشهایی از داستان میشود.
علاوه بر این، گزارش شده که بعضی از باسفایتها حالا دیالوگهای تازهای دارند تا با تغییرات جدید هماهنگ شوند، موضوعی که به نظر خیلی از بازیکنان، هویت اصلی روایت بازی را ممکن است تغییر دهد. این بازی سولزلایک در دوران پایانی سلسله مینگ روایت میشود و تاریخ افسانهای از آن دوران را بازگو میکند؛ جایی که بازیکن در نقش دزد دریایی بای ووچانگ قرار میگیرد و باید با بیماری به نام Feathering Disease مقابله کند.
نسخه ۱.۵ بازی اوایل همین هفته منتشر شد که علاوه بر رفع باگها، تغییراتی در گیمپلی ایجاد کرد. با این حال، یکی از نکات موجود در توضیحات پچ باعث سردرگمی بازیکنان شد. در این بخش آمده بود:
«تنظیماتی در انیمیشنها، طراحی مراحل برای بعضی NPCها و هوش مصنوعی بهینهتر در بازی اعمال شد. برای بعضی از NPCها دیالوگهایی اضافه شد تا خطوط داستانی کامل شوند. ما در آینده انیمیشنهای مربوط به خستگی را بهینهسازی خواهیم کرد تا اجرای کلی داستان بهتر شود.»
این توضیحات باعث شد بازیکنان تصور کنند تغییرات جدید، همان بخشهای مربوط به جلوگیری از کشتن شخصیتهای تاریخی و تغییر روایت بازی است. حالا به جای مرگ این شخصیتها، فقط حالت خستگی یا فرسودگی میروند. برای تعدادی از آنها دیالوگهای جدیدی هم اضافه شده تا خط داستانی بازی منطقی جلو برود با وجود اینکه دیگر کشته نمیشوند. مادساز معروف Lance McDonald در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) این تغییرات را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «سانسور واقعی تحت فشار بازیکنان چینی که از قابلیت کشتن شخصیتهای تاریخی مهم پایان سلسله مینگ ناراحت بودند» توصیف کرد.
او با گفتن نمونههایی توضیح داد که فصل چهارم بازی «حالا به طرز عجیبی ساده شده، چون به ۵۰ درصد دشمنان در جریان شورش، نمیتوان حمله کرد.» مک همچنین به دیالوگهای جدید شخصیت اصلی اشاره کرد و گفت:
«حتی صداگذاری جدیدی اضافه کردهاند که بعد از شکست بعضی باسهای تاریخی، ووچانگ میگوید: من میراث تو را ادامه خواهم داد.»
مک در ادامه تأکید کرد که این تغییرات فقط داستان را دستکاری نمیکنند، بلکه «کل مفهوم اصلی روایت درباره ناپایداری و گذر زمان را نابود میکنند.» او توضیح داد:
«تمام داستان بازی درباره پایان یافتن سلسله مینگ است و این که چطور نپذیرفتن پایان به حماقت منجر میشود. همین مضمون هم در مرگ خواهر قهرمان اصلی تکرار میشود که او باید مرگش را بپذیرد. اما حالا با این تغییرات همه چیز بیمعنا شده و من واقعاً نمیدانم دیگر داستان چه میخواهد بگوید.»
او به نبرد با ژائو یون اشاره کرد. در نسخه اولیه بازی، بازیکن مستقیماً با خود ژائو یون مبارزه میکرد و بعد از شکست، او میمُرد و دیالوگی سنگین بر زبان میآورد:
«رویای فانی محو میشود، داستانم به پایان رسید، اکنون درک میکنم، همهچیز همانطور است که باید باشد.»
اما در نسخه جدید به جای ژائو یونِ زنده، بازیکنان با روح او روبهرو میشوند. و به جای مرگ او با خنده میگوید:
«هاها! هنوز به این مسیر پافشاری میکنی؟ عالیه! این همان هدف آزمایشی بود از اول» همینقدر بی معنی!
به باور منتقدان، این تغییر دیالوگها و حذف مرگ شخصیتهای تاریخی، فضای تاریک و فلسفی بازی را تضعیف کرده و پیام اصلی آن را از بین برده است. مک تنها کسی نیست که از این تغییرات ناراضی است. طی یکی دو روز گذشته، بازی در استیم با موجی از نقدهای منفی مواجه شده که اغلب مستقیماً به تغییر داستان اشاره دارند. یکی از بازیکنان که ۵۸ ساعت زمان در بازی صرف کرده، نوشت:
«بهبود عملکرد بازی قابل استقبال است، اما این اولین بار است که در مورد تغییر داستان / روایت بعد از عرضه میشنوم. این تغییر داستان باعث شد روایت کاملاً متفاوت شود و حتی انگیزههای بعضی شخصیتها کاملاً بیمعنا شوند.»
بازیکن دیگری با ۲۸ ساعت تجربه هم اضافه کرد:
«بازی را تا قبل از پچ ۱.۵ واقعاً دوست داشتم. درست است که بازی ایراداتی داشت، اما در کل لذتبخش بود. داستان خوب بود، مبارزات هم تقریباً عالی. اما سازنده شخصاً کل تم اصلی داستان را با تغییر خط داستانی نابود کرد. تا زمانی که این مشکل رفع نشود یا گزینهای برای بازیکنان جهانی برای بازگشت به نسخه قبلی داده نشود، توصیه نمیکنم بازی را تجربه کنید.»
source