27 مرداد 1404 ساعت 12:00

شرکت Ford به مناسبت شصتمین سالگرد شاسی بلند Branco، با رونمایی از فورد برانکو کانسپت رودستر که یک ادای احترام خالص به نسخه اصیل سال 1966 به حساب می‌آید، به ریشه‌های سادگی و تجربه رانندگی بی‌واسطه بازگشته است.

شرکت خودروسازی فورد در جریان رویداد معتبر خودرویی پبل بیچ (Pebble Beach)، به مناسبت جشن گرفتن شصتمین سالگرد تولد شاسی‌ بلند نمادین خود، از یک خودروی مفهومی خیره‌ کننده و بسیار خاص رونمایی کرد. فورد برانکو کانسپت رودستر (Ford Bronco Roadster Concept)، یک ادای احترام خالص و صادقانه به ساده‌ترین و اصیل‌ترین نسخه از اولین نسل برانکو، یعنی مدل U13 رودستر مدل 1966 است. این کانسپت که در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ آن می‌رویم، با فلسفه بازگشت به ریشه‌ها طراحی شده، فاقد هرگونه درب، سقف یا صندلی عقب است و با یک گیربکس دستی همراه شده تا نهایت تجربه رانندگی آزاد و بی‌واسطه با طبیعت را به نمایش بگذارد و ثابت کند که زیبایی واقعی، گاهی در نهایت سادگی نهفته است.

فهرست مطالب

مشخصات فنی کانسپت فورد برانکو رودستر

کانسپت فورد برانکو رودستر

اگرچه فورد جزئیات فنی کامل این کانسپت را اعلام نکرده، اما برخی از مشخصات کلیدی آن از روی تصاویر و ویژگی‌های موجود قابل تشخیص است. حضور دسته دنده دستی در کابین، تایید می‌کند که این خودرو به موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ اکوبوست مجهز است، زیرا این تنها موتوری است که با گیربکس دستی در خانواده برانکو عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که قدرت و گشتاور این پیشرانه بدون تغییر باقی مانده و همچنان 300 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. این قدرت از طریق یک گیربکس دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود که کاملاً با روح ساده، مکانیکی و کلاسیک این کانسپت هماهنگ است.

طراحی ظاهری

کانسپت فورد برانکو رودستر

طراحی فورد برانکو کانسپت رودستر یک کپی دقیق و مدرن از نسخه اصلی U13 است که تیم طراحی فورد از آن به عنوان مرجع اصلی در توسعه نسل جدید برانکو استفاده کرده بودند. این خودرو با رنگ سفید کلاسیک و نوستالژیک Wimbledon White پوشانده شده و با حذف کامل درها و سقف، به ریشه‌های خود بازگشته است. ورودی‌های در به زیبایی و با زاویه‌ای مشابه مدل اصلی، پرداخت شده‌اند تا ورود و خروج به سبک کلاسیک آن امکان‌پذیر باشد.

بیشتر بخوانید

سپرهای استیل ساده در جلو و عقب و رینگ‌های ماشین‌کاری شده از برند معتبر Fifteen52، حس و حال کلاسیک آن را تکمیل می‌کنند. اما بزرگترین و خلاقانه‌ترین تغییر در بخش عقب رخ داده است. یعنی جایی که درب صندوق بازشونده به بغل که در مدل‌های استاندارد وجود دارد، با یک درب وانت‌ مانند با قابلیت باز شدن به سمت پایین جایگزین شده است. این درب که به صورت سفارشی و با نوشته برجسته FORD به سبک قدیمی ساخته شده، به همراه لاستیک زاپاس که اکنون در داخل محفظه بار قرار گرفته، چهره‌ای کاملا منحصربه‌فرد، کاربردی و کلاسیک به این کانسپت بخشیده است.

طراحی داخلی

خودرو مفهومی فورد برانکو Roadster

در داخل کابین، این رویکرد مینیمالیستی و وفادار به گذشته به اوج خود می‌رسد و فضایی کاملا متفاوت از برانکوهای مدرن را به نمایش می‌گذارد. فورد با حذف کامل صندلی‌های عقب، این خودرو را به یک رودستر دو نفره تبدیل کرده و یک فضای بار کاربردی و یکپارچه در پشت صندلی‌های جلو ایجاد کرده است. برای دستیابی به ظاهر کلاسیک و دقیق، پشت‌ سری‌های صندلی‌های جلو حذف شده و روکش آن‌ها با وینیلی به رنگ نقره‌ای تعویض شده است که کاملا یادآور متریال و سبک طراحی دهه 60 میلادی است. این وینیل نقره‌ای بر روی دستگیره‌های کمکی داشبورد و کنسول نیز به کار رفته است. فورد با حذف تمام موکت‌ها از کف کابین و رنگ‌ آمیزی کف فلزی خودرو و بخش‌هایی از داشبورد به رنگ سفید بدنه، حس یکپارچگی، سادگی و کاربری سرسختانه مدل اصلی را به طور کامل بازآفرینی کرده است.

امکانات و آپشن

در فورد برانکو کانسپت رودستر، نبود آپشن خود یک ویژگی و یک نقطه قوت محسوب می‌شود. این خودرو با هدف بازگشت به رانندگی خالص و بدون فیلتر طراحی شده و فاقد هرگونه سقف، در، صندلی عقب یا گیربکس اتوماتیک است. مهم‌ترین ویژگی کاربردی اضافه شده به این مدل، محفظه بار جدید آن با درب وانت‌ مانند است که حمل وسایل را برای یک ماجراجویی دو نفره آسان‌تر می‌کند. این کانسپت به جای تمرکز بر روی امکانات رفاهی و دیجیتال، تجربه‌ای کاملا مکانیکی و بی‌واسطه از رانندگی، طبیعت و محیط اطراف را در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد.

آینده فورد با کانسپت برانکو رودستر

کانسپت فورد برانکو رودستر

فورد به صراحت اعلام کرده است که فورد برانکو کانسپت رودستر صرفا یک پروژه مطالعاتی و یک نمایش هنری برای جشن گرفتن 60 سالگی برانکو است و هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد. دلیل اصلی این تصمیم، عدم تطابق این خودرو با استانداردهای ایمنی مدرن است. چرا که در این کانسپت، رول کیج کارخانه‌ای، پشت‌ سری صندلی‌ها و کمربندهای ایمنی سه‌ نقطه‌ای حذف شده‌اند تا ظاهر کلاسیک آن بازسازی شود. بنابراین، این خودروی منحصربه‌فرد برای فروش عرضه نخواهد شد و قیمتی ندارد.

بیشتر بخوانید

با وجود تمام این مسائل باید قبول کنیم که کانسپت برانکو رودستر یک تمرین طراحی فوق‌ العاده موفق و یک نامه عاشقانه به ساده‌ترین و خالص‌ترین نسخه از برانکوی اصلی است. این خودرو در دورانی که شاسی‌ بلندها روز به روز پیچیده‌تر، سنگین‌تر و لوکس‌تر می‌شوند، به زیبایی نشان می‌دهد که جذابیت اصلی یک آفرودر در سادگی، کارایی و توانایی ایجاد ارتباط بی‌واسطه با طبیعت نهفته است. اگرچه این رودستر جذاب هرگز به خط تولید نخواهد رسید، اما موفقیت و محبوبیت آن در میان علاقه‌مندان می‌تواند الهام‌بخش فورد برای ارائه جزئیات و پکیج‌های طراحی رترو و ساده‌تر در مدل‌های آینده برانکو باشد.

source

توسط petese.ir