نمایش افتتاحیه گیمزکام (Gamescom Opening Night Live) شب گذشته برگزار شد. اگر شما برنامه را تماشا میکردید یا اکنون فقط در حال مرور رونماییها هستید، شاید کنجکاو باشید بدانید نمایش یک بازی در چنین رویدادی چقدر هزینه دارد.
طبق تجربههای رویداد Summer Game Fest این کار ارزان نیست. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کریستوفر کاسولکه در مورد گیمزکام ۲۰۲۵ هزینهها از ۷۰,۵۰۰ یورو (۸۲ هزار دلار) برای یک تیزر ۳۰ ثانیهای در پیشنمایش شروع شده و تا ۴۶۵ هزار یورو (۵۲۰ هزار دلار) برای ۱۸۰ ثانیه در بخش اصلی بالا میرفت.
جزئیات کامل هزینهها:
- پیشنمایش (ONL Pre Show)
۳۰ ثانیه: ۷۰,۵۰۰ یورو
۶۰ ثانیه: ۱۰۲,۵۰۰ یورو
۹۰ ثانیه: ۱۳۵,۰۰۰ یورو
۱۲۰ ثانیه: ۱۶۷,۵۰۰ یورو
۱۵۰ ثانیه: ۲۰۰,۰۰۰ یورو
۱۸۰ ثانیه: ۲۳۲,۵۰۰ یورو - نمایش اصلی (ONL Main Show)
۳۰ ثانیه: ۱۴۰,۰۰۰ یورو
۶۰ ثانیه: ۲۰۵,۰۰۰ یورو
۹۰ ثانیه: ۲۷۰,۰۰۰ یورو
۱۲۰ ثانیه: ۳۳۵,۰۰۰ یورو
۱۵۰ ثانیه: ۴۰۰,۰۰۰ یورو
۱۸۰ ثانیه: ۴۶۵,۰۰۰ یورو

البته همه تریلرهای حاضر در برنامه با این مبالغ خریداری نشده بودند و مشابه Summer Game Fest ورود به این نمایش دو روش داشت. یکی جایگاه اسپانسرشیپ که شامل پرداخت هزینههای ذکرشده در بالا میشد و دیگری جایگاه ادیتوریال که برای «رونمایی از بازیهای کاملا جدید یا انتشار اخبار مهم صنعت بازی به منظور جلب توجه و افزایش مخاطب در جریان لایواستریم» در نظر گرفته شده بود و هیچ هزینه اضافی نداشت.
شرکتهایی که هزینه پرداخت کردند، معمولا فقط به نمایش تریلر اکتفا نکردند و برای اجاره غرفه و قراردادهای جانبی دیگر هم مبالغی مثل ۷۵ هزار یورو برای یک «ماژول رویداد» میپرداختند. ناشران باید امیدوار باشند این هزینهها ارزشش را داشته باشد. یعنی با خرج بیش از نیممیلیون دلار تریلر شما در صدر لیست «همه چیزهایی که در مراسم دیدیم» قرار بگیرد و نه در پایین آن.
source