هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، درباره درسی که این شرکت از شکستهایی همچون بازی Concord گرفته است صحبت کرد.
هالست در مصاحبهای با Financial Times توضیح داد که این شرکت در تلاش است که شدت تاثیر شکستها و بازیهایی که نتوانند در حد انتظارات ظاهر شوند را کاهش دهد. صحبتهای او مستقیما یادآور بازی Concord هستند؛ آن بازی طبق گزارشها حدودا هشت سال در دست ساخت بود و در نهایت تنها دو هفته پس از انتشار، فعالیت خود را برای همیشه متوقف کرد. اکنون پلی استیشن از این بازی درس گرفته و این نقل قول از هالست سیاست آنها را در قبال پروژههای آینده خود نمایان میکند: «نمیخواهم تیمها از محدوده امنشان خارج نشوند، اما میخواهم که اگر شکست خوردیم، زودهنگام و ارزان شکست بخوریم.»
هالست توضیح داد که پلی استیشن اکنون فرآیندهای آزمایش و کنترل کیفیت خود را عمیقتر و سختگیرانهتر انجام خواهد داد تا بتواند زودتر به ایرادات احتمالی پروژههای خود پی ببرد:
از آن موقع به بعد تستهای بهمراتب سختگیرانهتر و مکررتری را به چندین شکل متفاوت انجام میدهیم. مزیت هر شکست این است که اکنون افراد میدانند که آن اشتباه چقدر مهم است.
طبق این گزارش، برخی از راهکارهای جدید سونی عبارتند از تمرکز بیشتر روی تستهای گروهی، یادگیری از تیمهای دیگر سونی و برقراری ارتباط نزدیکتر میان مدیرانی که بازیهای خود را پیش از انتشار صدها ساعت بازی میکنند.
لازم به ذکر است که جیم رایان، مدیرعامل سابق پلی استیشن، در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که بهدنبال عرضه ۱۲ بازی لایو سرویس تا پایان سال مالی ۲۰۲۵ است. اکنون هالست با این مصاحبه جدید دیگر این عدد را به رسمیت نشناخت و گفت که برای آنها نه تعداد بازیها، بلکه تنوع و کیفیت آنها اهمیت دارد:
تعداد [بازیهای لایو سرویس] چندان مهم نیست. چیزی که برایم اهمیت دارد، داشتن جوامع و تجربههای متنوع برای بازیکنان است.
source