هیدئو کوجیما طبق گفتههای اخیر خود از علاقه زیاد بازیسازان جوان به بازیهای ویدیویی تمجید کرد، اما همچنین معتقد بود که آنها باید مدیومهای دیگری را هم تجربه کنند تا بتوانند هنر نو و خاص خودشان را بسازند.
کوجیما در یک پنل در کنفرانس New Global Sport درباره سرگرمیهای خود و تاثیرشان روی بازیسازی صحبت کرد. او فاش کرد که بسیار کمتر از چیزی که مردم تصور میکنند بازی میکند و اغلب ترجیح میدهد وقت خود را خرج فیلم دیدن، کتابخوانی، رفتن به موزهها و رفت و آمد با آدمها کند:
من آنقدرها بازی نمیکنم. فیلم میبینم، کتاب میخوانم، با مردم ملاقات میکنم و به موزهها میروم. من چیزی را از یک بازی کپی نمیکنم. بازیسازان زیادی هستند که تنها بازیهای دیگر را نگاه میکنند.
کوجیما معتقد است که آنها باید برای ساختههای خود از مدیومهای دیگر و همچنین تجربههای زندگی واقعی خود الهام بگیرند. او برای مثال از مامورو اوشی و کاتسوهیرو اوتومو، بهترتیب کارگردان Ghost in the Shell و Akira، نام برد که ساختههای مشهور آنها صرفا از انیمههای دیگر الهام نگرفته بودند، بلکه بهقول کوجیما «آنها فیلمهای اروپایی را تماشا کردند و میخواستند آن را وارد انیمه کنند.»
خالق Metal Gear و Death Stranding در ادامه گفت که منابع الهام او برای بازیهایش نه بازیهای دیگر، بلکه اتفاقات دنیای واقعی هستند:
بهنظرم جوانان وقت زیادی را صرف بازی کردن میکنند و این خوب است. اما دوست دارم علاوه بر آن، مردم هنر را ببینند و حس کنند و بعد آن را با خود هضم کنند و بازیهای جدید بسازند.
ما باید خارج از چارچوب فکر کنیم و از چیزهای اطرافمان الهام بگیریم. این کاریست که خالقان انجام میدهند.
بازیها زمانبر هستند و من شاید در سال یک بازی تجربه کنم. من بازیهای خود را بازی میکنم، اما باید خارج از چارچوب فکر کنم. چیزهایی که خارج از دنیای بازی اتفاق میافتند برای من اهمیت بیشتری دارند که بخواهم آنها را وارد بازی خود کنم.
source
کلاس یوس