چهار خودروی دیوانهکننده، هرکدام با شخصیت خاص خود، صف کشیدهاند تا نشان دهند واقعاً کدام یک بالاترین جایگاه را دارد. از یک سو دقت آلمانی، از سوی دیگر قدرت انفجاری ایتالیایی، در میان آنها یک افسانه ژاپنی و یک غول باواریایی را میتوان دید. هر خودرو تقریباً ۱۰۰۰ اسببخار قدرت دارد و همه انتظار یک مسابقه کامل را داشتند.
اما واقعیت این است که همه چیز صرفاً اعداد نیست. ادعاهای قدرت اسببخار ممکن است تیترهای جذابی بسازد، اما در دنیای واقعی، کشش، نسبت دندهها، پاسخگویی و حتی زمانبندی راننده میتواند همه چیز را تغییر دهد. این رویارویی با صدای بلند ثابت کرد که برگه مشخصات تنها مسابقات را نمیبرد.
نخستین آزمایشها با مسابقه رول بود و نیسان GT-R بیدرنگ قدرت خود را به رخ کشید. موتور ۶ سیلندر دوقلوی نیسان با یک جهش شدید از رقبا پیشی گرفت و به پیروزیهایی با فاصله یک خودرو دست یافت. لامبورگینی هوراکان نیز عقب نماند و یک پیروزی نزدیک را کسب کرد.
در همین حال، پورشه ۹۱۱ Turbo S فراتر از وزن خود عمل کرد. و سپس بامو M3 بود: رقم ۱,۰۰۰ اسب بخار ترسناک به نظر میرسد، اما زمانسنج چیز دیگری را نشان داد. در مسابقه رول پیدرپی، این خودرو نتوانست با بقیه رقابت کند، و بار دیگر ثابت کرد که اعداد تیترها تنها در صورتی مهم هستند که بتوان از آنها واقعاً استفاده کرد.
در مسابقه درگ و شروع از حالت سکون، پورشه ۹۱۱ Turbo S به اوج سرعت رسید. سیستم تمام چرخ محرک و کنترل پرتاب فوقالعاده آن، بقیه را به چالش کشید و مسیر ۴۰۰ متری را در ۹.۶ ثانیه با سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت طی کرد. GT-R نیز با زمان ۹.۸۸ ثانیه و سرعت نهایی حتی بالاتر، عقب نماند.

بامو M3 در اینجا مقداری از احترام از دست رفته خود را به دست آورد و یک مسیر ۴۰۰ متری را در ۱۰.۰۲ ثانیه طی کرد و زمان ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۴۶ ثانیه ثبت نمود. لامبورگینی، با تمام سروصدای خود، با زمان ۱۰.۲۰ ثانیه در رده آخر قرار گرفت. و زمانی که اعداد VBox به دست آمد، داستان پیچیدهتر شد: GT-R در سرعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، سریعترین بود، در حالی که پورشه در اسپرینتهای کوتاه برتری داشت. هر خودرو در یک بخش خاص درخشید و هر خودرو نیز یک نقطه ضعف داشت.
در نهایت، این رویارویی یک برنده واحد را مشخص نکرد. در عوض، این حقیقت را به عاشقان خودرو که از قبل میدانستند، ثابت کرد: اسب بخار تنها یک خط در برگه مشخصات است. چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که یک خودرو چگونه آن قدرت را در لحظه شروع مسابقه به زمین منتقل میکند.
source
کلاس یوس