استودیوی باسابقه کریستال داینامیکس، زیرمجموعه Embracer Group هفته گذشته پس از ناکامی در یافتن شریک مالی جدید و در پی لغو بازی Perfect Dark در ماه جولای، ناچار به تعدیل نیرو و کنار گذاشتن کامل این پروژه شد.

امبریسر تا آستانه توافقی پیش رفت که بر اساس آن ناشر بازی‌های ویدیویی تیک-تو اینتراکتیو، امتیاز ساخت بازی را از ایکس‌باکس مایکروسافت (مالک حقوق اثر) خریداری کند و سپس تامین مالی و انتشار آن را بر عهده بگیرد. اما این معامله، دست‌کم بخشی به دلیل اختلاف بر سر مالکیت بلندمدت فرنچایز Perfect Dark به نتیجه نرسید. نمایندگان امبریسر، ایکس‌باکس و تیک-تو از اظهار نظر خودداری کردند.

بازی Perfect Dark که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، قرار بود بازآفرینی مجموعه‌ای به همین نام باشد که اولین بار در سال ۲۰۰۰ برای نینتندو ۶۴ عرضه شد. این پروژه مدرن ابتدا توسط استودیوی تازه‌ تاسیس ایکس‌باکس به نام The Initiative توسعه یافت، اما پس از مشکلات اولیه استودیوی باتجربه کریستال داینامیکس هم به‌ عنوان همکار ساخت به آن پیوست. تریلر معرفی بازی در سال ۲۰۲۴ با استقبال خوبی روبرو شد.

همزمان با موج گسترده تعدیل نیرو در جولای، ایکس‌باکس استودیوی The Initiative را تعطیل و به‌ طور رسمی لغو Perfect Dark را اعلام کرد. سپس به تیم توسعه‌دهنده فرصت داده شد تا سرمایه‌گذار دیگری پیدا کنند.

Perfect Dark

مدیران The Initiative و کریستال داینامیکس طی دو ماه بعد با چندین ناشر مذاکره کردند و حتی با تیک-تو، مالک 2K و راکستار وارد گفتگو شدند، اما این مذاکرات هم بی‌نتیجه ماند. در نتیجه، هفته گذشته کریستال داینامیکس اعلام کرد که تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده است هرچند دلیل آن را توضیح نداد.

سال گذشته هم ایکس‌باکس قصد داشت استودیوی ژاپنی تانگو گیم‌ورکس، سازنده Hi-Fi Rush را تعطیل کند، اما در نهایت با ناشر کره‌ای کرافتون به توافق رسید تا استودیو و فرنچایز آن را حفظ کند.

source

توسط petese.ir