اپل قراردادی انحصاری برای پخش مسابقات فرمول 1 در ایالات متحده از طریق سرویس استریم خود به امضا رساند. بر اساس این توافق پنج‌ساله با شرکت صاحب حق پخش مسابقات F1 یعنی Liberty Media، پخش تمامی رقابت‌های فرمول یک در سرتاسر آمریکا از سال 2026 به‌طور انحصاری از طریق Apple TV انجام خواهد شد.

اپل مسابقات فرمول 1 را پخش می‌کند

بر اساس این قرارداد، مشترکان سرویس اپل تی‌وی (که تا چند روز پیش اپل تی‌وی پلاس نام داشت) می‌توانند تمام مسابقات «گرند پری» را همراه با تمرین‌ها، مراحل تعیین خط و رقابت‌های سرعتی (اسپرینت) تماشا کنند. کاربران غیرمشترک نیز می‌توانند برخی از مسابقات را به‌صورت رایگان از طریق اپلیکیشن Apple TV مشاهده کنند. تماشای جلسات تمرینی نیازی به اشتراک نخواهد داشت.

از طریق اپلیکیشن Apple Sports، طرفداران فرمول یک می‌توانند به‌صورت زنده از وضعیت تعیین خط، رقابت‌های اسپرینت و گرندپری‌ها مطلع شوند. در این اپلیکیشن تابلوهای امتیاز زنده، شامل جدول قهرمانی رانندگان و سازندگان، در دسترس خواهد بود و همچنین ویجت صفحه‌ی اصلی آیفون و قابلیت Live Activities در صفحه‌ی قفل نیز برای دنبال کردن لحظه‌به‌لحظه رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

اپل قصد دارد قابلیت‌های مرتبط با فرمول یک را به اپلیکیشن‌های News و Music و Maps و Fitness+ نیز اضافه کند. این شرکت اعلام کرده است که در ماه‌های منتهی به فصل 2026 (که از گرندپری استرالیا در ماه مارس آغاز می‌شود)، جزئیات بیشتری درباره «تولید محتوا، بهبودهای نرم‌افزاری و روش‌های مختلف دسترسی طرفداران به محتوای فرمول 1 در محصولات و سرویس‌های اپل» منتشر خواهد کرد.

در حالی که F1 سرویس پخش اختصاصی خود را دارد، این سرویس در ایالات متحده به‌طور کامل حذف نمی‌شود. اما سرویس F1 TV Premium از این پس به‌صورت انحصاری از طریق Apple TV در دسترس خواهد بود. در واقع، F1 TV Premium (که در حال حاضر 130 دلار در سال هزینه دارد) برای مشترکین Apple TV در آمریکا به‌طور رایگان ارائه می‌شود. کافی است حساب کاربری F1 TV خود را به Apple ID دارای اشتراک فعال Apple TV متصل کنید.

سرویس F1 TV Premium امکاناتی مانند نمایش چند نمای همزمان، دوربین رانندگان، ارتباطات رادیویی تیم‌ها، داده‌های زنده تله‌متری و اطلاعات مربوط به وضعیت لاستیک‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین پخش زنده مسابقات F2، F3، F1 Academy و Porsche Supercup نیز در آن گنجانده شده است.

این قرارداد، تنوع محتوای ورزشی اپل را افزایش می‌دهد. این شرکت پیش‌تر با لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) قرارداد بلندمدتی برای پخش انحصاری مسابقات این لیگ امضا کرده بود. با این حال، آینده پخش مسابقات بیسبال در Apple TV نامشخص است و گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل احتمالاً قصد دارد همکاری خود با MLB را متوقف کند.

در ماه ژوئیه شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر این‌که اپل به دنبال اضافه کردن مسابقات اتومبیل‌رانی به محتوای ورزشی خود است. گفته می‌شود این شرکت بین 120 تا 150 میلیون دلار در سال برای دسترسی به مسابقات فرمول 1 پیشنهاد داده بود که رقمی بالاتر از پیشنهاد 90 میلیون دلاری ESPN (دارنده‌ی قبلی حق پخش در آمریکا) محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از موفقیت فیلم F1 با بازی برد پیت نیز بهره ببرد که فیلمی در ژانر مسابقه‌ای و در عین حال تبلیغی آشکار برای برند اپل محسوب می‌شود.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir