رسانه‌های مختلف نمرات و نقدهای بازی Keeper را هم‌زمان با انتشار آن منتشر کردند تا ببینیم اثر جدید استودیوی خلاق دابل فاین چه گونه از آب درآمده است.

استودیوی Double Fine که در سال ۲۰۰۰ توسط «تیم شیفر» افسانه‌ای تاسیس شد، سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت رسمی به خانواده استودیوهای ایکس‌باکس پیوست. این تیم از آن زمان بازی Psychonauts 2 را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد که یکی از بهترین بازی‌های آن سال محسوب می‌شود. پس از آن اما شاهد سکوت چهار ساله این استودیو بودیم.

اما حالا دابل فاین با اثر جدید خود یعنی Keeper بازگشته است؛ یک عنوان ماجراجویی متفاوت که اولین بار در شوکیس امسال ایکس‌باکس رونمایی و جمعه همین هفته منتشر شد. شما در این اثر نقش یک فانوس دریایی زنده و متحرک را دارید که همراه با یک موجود پرنده‌مانند، سفری را در یک دنیای عجیب و رنگارنگ آغاز می‌کنند.

هم‌اکنون میانگین نمرات بازی Keeper در سایت متاکریتیک روی پلتفرم ایکس باکس سری ایکس و اس از ۴۴ نقد روی عدد ۷۸ قرار دارد. اکثر منتقدان از دنیاسازی و گرافیک هنری این بازی استقبال کرده‌اند، اما عده‌ای گیم‌پلی آن را کند و خسته‌کننده می‌دانند. برای درک بهتر این قضیه بد نیست سراغ خلاصه بررسی تعدادی از رسانه‌های مطرح برویم.

سایت Windows Central با اعطای نمره کامل از این بازی بسیار استقبال کرده است:

بعید است بازی Keeper تبدیل به پدیده محبوب بعدی ایکس‌باکس شود، اما یک دستاورد شگفت‌انگیز در کارگردانی هنری، طراحی بازی و داستان‌گویی بی‌کلام است. بازی Keeper نتیجه اختصاص زمان و منابع مورد نیاز به تیمی مشتاق و بسیار خلاق است تا شاهکار خود را خلق کنند و از شما می‌خواهد با حداقل دانش ممکن از آن سراغش بروید.

بررسی بعدی متعلق به سایت GameSpot با نمره ۹ از ۱۰ است:

بازی Keeper دابل فاین را در مطمئن‌ترین حالت خود نشان می‌دهد؛ یک ضیافت بصری، یک شعر آهنگین، کاوشی در مکانیک‌های حرکت، افسانه‌ای درباره دنیا و این که چه چیزی را مدیونش هستیم. این بازی را می‌توان تکامل آثار قبلی این استودیو دانست، در حالی که همچنان احساس طراوت و خلاقیت دارد. بازی‌های دابل فاین همیشه سرشار از هنری بودند، اما این Keeper یک بازی بی‌کلام است که اجازه می‌دهد هنر از طرف خودش سخن بگوید.

از آن طرف شاهد بررسی سایت Guardian هم هستیم که نمره ۳ از ۵ به بازی داده است:

بازی Keeper بیشتر از هر چیز از طریق تصاویر خارق‌العاده‌اش سخن می‌گوید، در حالی که خود را به عنوان «داستانی گفته شده بدون کلمات» معرفی می‌کند. اما مورد دوم کاملا درست نیست. بعضی مواقع فرمان دکمه‌ها روی صفحه ظاهر می‌شود. مثلا «دکمه X را برای نوک زدن فشار دهید». ابهام دنیای بازی در نتیجه توضیح این که بازیکن باید دقیقا چه کاری انجام دهد، کمرنگ می‌شود.

بازی The Keeper هم‌اکنون از طریق رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس است. همچنین این اثر را می‌توانید از طریق سرویس گیم پس روی پلتفرم‌های ذکر شده تجربه کنید.

source

توسط petese.ir