شرکت نتفلیکس اعلام کرد که همچنان استراتژی خود در قبال اکران سینمایی آثار را حفظ میکند و آن را تغییر نمیدهد.
«تد ساراندوس» مدیرعامل نتفلیکس در کنفرانس اخیر مرتبط با گزارش مالی این شرکت توضیح داد:
هیچ تغییری در استراتژی ما وجود ندارد. هدف ما این است که فیلمهای تازه و اختصاصی را در نتفلیکس به اعضا ارائه کنیم.
او با اشاره به موفقیت بزرگ فیلم KPop Demon Hunters تاکید کرد پخش اولیه این اثر در نتفلیکس باعث شد طرفداران دوآتشه به سرعت آن را به دیگران معرفی کنند. این مهمترین دلیل نتفلیکس برای ادامه سیاست فعلی است. ساراندوس گفت:
اگر تغییری باشد، این رویکرد ما را تقویت میکند. نتفلیکس به فیلم فرصت جمعآوری مخاطب را داد.
فیلم KPop Demon Hunters ابتدا عملکرد چندان موفقی نداشت، اما به لطف ترند شدن در شبکههای اجتماعی و استقبال قابل توجه کاربران، حالا به پربینندهترین فیلم تاریخ نتفلیکس با بیش از ۴۰۰ میلیون بازدید تبدیل شده است.
پس از اوجگیری محبوبیت این انیمیشن، یک نسخه مخصوص از آن برای همخوانی بیننده با فیلم فقط برای یک آخر هفته خاص در سینماهای جهان اکران شد و طی دو روز ۱۹ میلیون دلار فروش داشت. با اینکه نتفلیکس همچنان تمرکز خود را بر پخش آنلاین گذاشته، اما برنامههایی برای نمایش سینمایی محدود هم دارد. برای مثال، فیلم Frankenstein ساخته جدید «گیرمو دل تورو» پیش از عرضه در نتفلیکس در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۶ آبان ۱۴۰۴) به صورت محدود در سینماها نمایش داده میشود.
سومین قسمت از سری فیلم A Knives Out Mystery با نام Wake Up Dead Man هم دیگر اثر نتفلیکس است که ابتدا طی تعطیلات شکرگزاری اکران محدودی خواهد داشت و سپس در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) امسال روی نتفلیکس قرار خواهد گرفت.
کار KPop Demon Hunters هم با سینماها تمام نشده است و یک بار دیگر در آخر هفته ویژه هالووین به سینماها بازمیگردد. نتفلیکس حتی برای اولین بار در تاریخ، قصد دارد یک سریال را همزمان با پخش جهانی روی پرده سینما به نمایش درآورد که چیزی جز قسمت آخر از فصل نهایی سریال مورد انتظار Stranger Things نیست. این سیاست نشان میدهد نتفلیکس در کنار اولویت دادن به پلتفرم خود، از فرصتهای اکران محدود برای جذب مخاطبان بیشتر بهره میگیرد.
source