09 آبان 1404 ساعت 18:22

برند RAM به عنوان زیرمجموعه شرکت دوج، از پیکاپ رم The Dude با طراحی اسپرت و پیشرانه V8 قدرتمند 395 اسبی رونمایی کرد.

شرکت رم با رونمایی از کانسپتی چشمگیر در نمایشگاه سما، بار دیگر قدرت و اصالت پیشرانه‌های کلاسیک آمریکایی را به نمایش گذاشت و بازگشت باشکوه موتور V8 همی به مدل شاخص RAM 1500 را جشن گرفت. این پیکاپ مفهومی که با نام The Dude معرفی شده، بازتابی از میراث طراحی اسپرت دهه ۱۹۷۰ است؛ دوره‌ای که برند دوج با عرضه پکیج ویژه Dude Package روح ماجراجویی، طراحی جسورانه و رانندگی عضلانی را در پیکاپ‌های خود تثبیت کرد. اکنون رم با احیای همان روح کلاسیک در قالبی مدرن، پیکاپ اسپرت رم The Dude را تولید کرده است. در این بخش از اخبار خودرو به بررسی مشخصات غول جدید آمریکایی‌ها می‌پردازیم.

احیای طراحی دهه ۷۰ در پیکاپ اسپرت رم The Dude

تغییرات بصری در کانسپت اسپرت Ram The Dude چنان گسترده و خیره‌کننده‌ هستند که این مدل را به یکی از متمایزترین پیکاپ‌های نمایشگاه سما تبدیل کرده‌اند. طراحان رم تصمیم گرفته‌اند شخصیت بصری خودرو را کاملاً تهاجمی و نزدیک به خودروهای عضلانی خیابانی بازآفرینی کنند. سیستم تعلیق با کاهش محسوس ارتفاع، مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده و در ترکیب با رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی با طرح پره‌های درشت، چهره‌ای اسپرت و پرقدرت ایجاد کرده است.

این مشخصات در کنار کیت بدنه اختصاصی رم، به‌طور کامل چهره کلاسیک دهه هفتادی مدل‌های Dude را در قالبی مدرن و خشن بازتاب می‌دهد. در جلو، اسپلیتر فیبرکربنی زاویه‌دار علاوه‌بر زیبایی، عملکرد آیرودینامیکی بهتری برای هدایت جریان هوا و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا دارد. رکاب‌های جانبی نیز با طراحی یکپارچه در امتداد گلگیرها باعث شده خطوط جانبی The Dude‌ ساده و قدرتمند جلوه کنند.

نقطه اوج طراحی ظاهری پیکاپ اسپرت رم The Dude، خروجی‌های اگزوز جانبی با سر مشکی مات هستند که درست پشت چرخ‌های عقب در دو سوی خودرو قرار گرفته‌اند و هنگام شتاب‌گیری، جلوه‌ای از عضله و قدرت را به شنونده و بیننده القا می‌کنند. رنگ خاص سبز “Mace Green” با نوارهای مشکی مات C شکل روی درها و گلگیرها، ارجاعی مستقیم به نسخه‌های کلاسیک دوج در دهه ۱۹۷۰ دارد. جزئیات ظریف مانند لوگوی نمادین «مردی با کلاه کابوی و عینک آفتابی» روی گلگیرها، حس شوخ‌طبعی و هویت فرهنگی آمریکایی آن دوران را زنده کرده است. هماهنگی طراحی بیرونی با بخش‌های مشکی‌شده کاپوت، جلوپنجره، سقف، قاب آینه‌ها و درِ قسمت بار موجب شده The Dude چهره‌ای یکپارچه و جدی داشته باشد.

همچنین بخوانید

در داخل کابین، رم روح اسپرت خود را با ظرافت در جزئیات حفظ کرده است. رنگ سبز بدنه به‌شکل حداقلی و هوشمندانه در دوخت‌های صندلی‌ها و کنسول مرکزی به‌کار رفته تا در میان تم اصلی مشکی و خاکستری، جلوه چشم‌نوازی ایجاد کند. پلاک مخصوص The Dude بر روی داشبورد سمت شاگرد با فونت خاص دهه هفتاد حک شده و به‌نوعی امضای طراحی داخلی به شمار می‌رود. از امکانات ویژه این کانسپت می‌توان به گاوصندوق داخلی در کنسول میانی، ریل چندکاره روی داشبورد برای نصب ابزار یا نمایشگرهای سفارشی و کف‌پوش‌های چهارفصل مقاوم در برابر آب و گل اشاره کرد.

بازگشت موتور ۵.۷ لیتری HEMI

«تیم کونیسکیس»، مدیرعامل رم، اخیراً در مصاحبه‌ای اذعان کرده که حذف پیشرانه هشت‌سیلندر از نسل فعلی رام ۱۵۰۰ اشتباهی بزرگ بوده است. او پس از بازگشت به این سمت در پایان سال گذشته، شخصاً مأموریت احیای دوباره موتور همی را صادر کرد. نتیجه این تصمیم، نه‌فقط بازگشت موتور معروف ۵.۷ لیتری HEMI با توان ۳۹۵ اسب بخار در مدل کانسپت، بلکه تولد نشان جدیدی با عنوان “Symbol of Rebellion” است که بر گلگیر جلوی The Dude نقش بسته و نشان‌دهنده‌ موضع جسور رم در برابر دورشدن صنعت از پیشرانه‌های اصیل احتراقی است.

در بخش فنی، پیشرانه همی این خودرو با کیت ورودی هوای سرد Mopar ارتقا یافته تا بازده تنفس موتور در دورهای بالا بهبود یابد. در کنار این کانسپت، رم اخیراً نسخه خیابانی تولیدی RAM 1500 با پیشرانه V8 سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخار را هم معرفی کرده است؛ حرکتی که نشان می‌دهد رم در برابر روند جهانی برقی‌سازی کامل، رویکردی متعادل و هیجان‌محور در پیش گرفته است.

source

توسط petese.ir