ریمستر بازی Deus Ex که توسط Aspyr ساخته شده است، با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شده و این روند همچنان ادامه دارد. جری اوفلاهرتی، کارگردان هنری نسخه اصلی Deus Ex، در گفت‌وگویی با FRVR نظر خود را درباره این ریمستر اعلام کرد و واکنشی کاملا منفی نشان داد. اوفلاهرتی گفت: «اوه، واقعا که. نه. اصلا نیازی به این کار نبود. متاسفم برای هر کسی که درگیر این پروژه بوده. اوه مرد، نه.» گفت‌وگوی او نشان می‌دهد که خودش هم راضی نیست و این کار را یک تصمیم اشتباه می‌داند. با این حال، او در ادامه کمی نرم‌تر شد و افزود: «اگر قرار است این کار انجام شود، خب باشه، چرا که نه؟ چرا باید من قضاوت کنم؟» این جمله بیشتر نشان‌دهنده تسلیم او نسبت به روند فعلی صنعت بازی است تا تایید یا حمایت از ریمستر.

بازی Deus Ex هرگز یک اثر گرافیکی قدرتمند نبوده اما همیشه فضاسازی و سبک هنری خاص خود را حفظ کرده است. اوفلاهرتی در این خصوص توضیح داد: «باید از نقاط قوت موتور بازی استفاده می‌کردیم و سراغ چیزهایی نمی‌رفتیم که موتور از پس آن برنمی‌آمد.» به‌نظر می‌رسد ریمستر Aspyr این رویکرد را نادیده گرفته است.

واکنش کاربران هم به رونمایی ریمستر مثبت نبود. یکی از هواداران ناراضی نوشت: «آن‌ها گرافیک ۱۹۹۹ را به گرافیک ۲۰۰۳ تبدیل کردند.» کاربر دیگری پرسید: «چطور کسی متوجه نشد که این ظاهر بصری چقدر ضعیف است؟»

امید می‌رود شرکت Aspyr به این انتقادها توجه کند و رویکرد خود را تغییر دهد؛ هرچند این کار احتمالا باعث تاخیر در عرضه ریمستر می‌شود. از طرفی، حتی اگر تغییری ایجاد نشود، Aspyr می‌تواند مانند ریمسترهای بازی Tomb Raider قابلیت سوییچ بین گرافیک قدیمی و جدید را به بازی اضافه کند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir