بازی The Outer Worlds 2 پس از انتشار نقدها و امتیازهای متفاوتی را دریافت کرده است. برخی منتقدان مانند تد لیچفیلد این بازی را یک نقش‌آفرینی عالی توصیف کرده‌اند و امتیاز ۸۳ درصد به آن داده‌اند، اما جمعی دیگر از جمله فریزر براون، طنز و نوآوری بازی را ضعیف دانسته‌اند. واکنش‌ها محدود به منتقدان نبوده و دنیل واورا، کارگردان دو نسخه Kingdom Come: Deliverance، هم نظر انتقادی خود را به اشتراک گذاشته است. او در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده که The Outer Worlds 2 را تمام کرده و به آن ۷ از ۱۰ داده است:

برایم ناراحت‌کننده است که استودیویی مثل Obsidian که Fallout و New Vegas را ساخت، حتی با پشتیبانی مایکروسافت و تکنولوژی‌های جدید، نتوانسته یک مکانیزم گیم‌پلی تازه به این فرمول قدیمی اضافه کند.

سؤالی که واورا مطرح کرده این است که آیا کسی می‌تواند مکانیک جدیدی در بازی The Outer Worlds 2 پیدا کند که قبلا در Deus Ex یا Fallout وجود نداشته باشد؟ او خواستار یک جهان زنده و پویا و غیرخطی‌تر است تا تجربه‌ای متفاوت‌تر از دنیاهای ایستا و خطی فعلی باشد. واورا همچنین به کلیشه‌هایی مثل جعبه‌های غنیمت و لودینگ‌های متعدد اشاره کرده که در بازی‌های نقش‌آفرینی امروزی دیده می‌شود، اگرچه The Outer Worlds 2 به طور مشخص جعبه غنیمت ندارد.

با این حال، انتقاد اصلی او متوجه کل صنعت بازی است که به‌جای نوآوری بیشتر، به تکرار فرمول‌های پیشین رو آورده است. در ادامه‌ی این انتقادها، برخی بازی‌دوستان حرفه‌ای هم از کاهش جاه‌طلبی استودیوی Obsidian نسبت به سال‌های گذشته ابراز ناراحتی کرده‌اند. در عین حال، برخی اعتقاد دارند که موفقیت بازی‌های محبوب قبلی این استودیو مانند Pillars of Eternity 2 و Star Wars: Knights of the Old Republic 2، حتی با وجود محدودیت در مکانیک‌ها، نشان می‌دهد نوآوری همیشه الزامی نیست. در مجموع، به نظر می‌رسد The Outer Worlds 2 اگرچه تجربه‌ای سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد، اما موفق نشده آن روحیه نوآوری و جاه‌طلبی گذشته Obsidian را دوباره زنده کند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir