شرکت بانجی سه ماه پس از انتشار بسته الحاقی Edge of Fate برای بازی Destiny 2، به اشتباه خود در جهت‌دهی این عنوان لایو سرویس نزدیک به ده ساله اعتراف کرد.

بانجی در تازه‌ترین به‌روزرسانی تقویم محتوا در وب‌سایت رسمی خود، در بخشی با عنوان «کجا بوده‌ایم و به کجا می‌رویم» توضیح داد که تصمیمات اخیر باعث حرکت Destiny 2 به مسیری اشتباه شده است. پس از عرضه بسته الحاقی Edge of Fate، این شرکت سعی داشت چشم‌اندازی جدید برای آینده Destiny 2 ترسیم کند؛ تمرکز بیشتر بر قدرت و تجهیزات ویژه و افزایش چالش‌های قابل تنظیم و پاداش‌های مناسب. اما واکنش سریع جامعه بازیکنان نشان داد که این رویکرد اشتباه بوده است. حتی اگر این تغییرات به بهترین نحو انجام می‌شدند، باز هم تمرکز صرف بر ارتقای قدرت نمی‌توانست جایگزین حس پیروزی واقعی در بازی شود. بانجی اعتراف کرد که صعود از سطوح موقت برای رسیدن به تجهیزات مطلوب، جذابیت و انگیزه خاصی ایجاد نمی‌کند و وجود پورتال جدید، حس اکتشاف و حضور در دنیای Destiny را از بین برده است.

تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد که طی سه ماه گذشته، با جدیت بازخورد بازیکنان را بررسی کرده و تمرکز خود را بر بهبود پاداش‌ها، افزایش آزادی بازیکنان در انتخاب فعالیت‌ها و حذف موانع برای بازی در کنار دوستان قرار داده است. این تغییرات از نسخه ۹.۰.۰ تا ۹.۱.۵ در دستور کار قرار گرفته است. بانجی تایید کرد که Destiny 2 همواره یک جهان پویا و واکنش‌گرا بوده که هم موفقیت و هم شکست را تجربه کرده است. اما این بار، ابعاد شکست به حدی بزرگ بود که مجموعه مجبور به اعتراف به مسیر اشتباه خود شد.

زمانی که بسته الحاقی Edge of Fate در جولای ۲۰۲۵ منتشر شد، نه تنها بسیاری از بخش‌های اصلی Destiny 2 دگرگون شد، بلکه صداپیشگان بازی هم تغییر کردند. این تغییرات به دلیل اعتصاب SAG-AFTRA رخ داد و در نتیجه تعدادی از شخصیت‌ها یا صداگذاری ناهماهنگ داشتند یا حتی کاملا بی‌صدا شدند. در مهر ۱۴۰۴ (اکتبر ۲۰۲۵)، تعداد بازیکنان همزمان Destiny 2 به پایین‌ترین میزان تاریخ خود، کمتر از سه هزار نفر رسید. گزارش‌ها نشان می‌دهد سونی هم از بازگشت سرمایه و درآمدزایی Destiny 2 رضایت ندارد و فشار مضاعفی بر پروژه بعدی بانجی یعنی Marathon وارد شده است. بنابراین، عذرخواهی اخیر بانجی تنها یکی از مشکلات بزرگ این مجموعه در سال جاری بوده است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir