یوبیسافت اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد در تمامی بخش‌های این شرکت ادغام شده است و مدیرعامل «ایو گیلمو» این تغییر را به بزرگی گذار بازی‌ها از حالت دوبعدی به سه‌بعدی می‌داند. به گفته گیلمو، استفاده از هوش مصنوعی مولد نه تنها قرار است روند تولید بازی‌ها را دگرگون کند، بلکه مزایای ملموسی را برای بازیکنان و تیم‌های توسعه ایجاد خواهد کرد. گیلمو در ابتدای نشست اخیر مالی شرکت از پیشرفت‌های بزرگ یوبیسافت در به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد سخن گفت و تاکید کرد که این فناوری می‌تواند آینده صنعت بازی را تعیین کند:

ما در حال دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کاربردهای ارزشی هستیم که سود واقعی برای بازیکنان و تیم‌های ما دارد. این تحولی به بزرگی گذار صنعت از دوبعدی به سه‌بعدی است و هر آنچه برای پیشروی در این مسیر لازم است در اختیار داریم.

کارشناسان و خبرنگاران معتقدند که هوش مصنوعی مولد ابتدا به عنوان ابزاری ساخته شد تا توسعه‌دهندگان خلاق بتوانند راه‌حل‌هایی برای مشکلات موجود پیدا کنند. این دیدگاه، فناوری را نه صرفا به عنوان پاسخی به نیازهای امروز، بلکه بستری برای کشف راهکارهای جدید می‌داند. گیلمو پیش‌تر هوش مصنوعی مولد را تنها «فناوری دیگری برای آزمایش» خوانده بود، اما حال با رویکرد جدی‌تری به استقبال این فناوری رفته است.

یوبیسافت اخیرا بابت نمایش ناخواسته صفحه بارگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی در نسخه نهایی بازی Anno 117: Pax Romana از بازیکنان عذرخواهی کرد. این موضوع نشان می‌دهد که ورود هوش مصنوعی به فرآیند توسعه بازی‌ها چالش‌ها و موانعی هم پیش‌رو دارد. نشست مالی اخیر یوبیسافت کمی پس از توقف موقت معاملات سهام این شرکت برگزار شد که موجب گمانه‌زنی‌های گسترده درباره احتمال خریداری شدن یوبیسافت شد. اما شرکت تاکید کرد که این وقفه به دلیل مشکلات اداری با حسابرسان جدید بوده و خبر از تغییر مالکیت نمی‌دهد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir