بازی ARC Raiders در حالی عرضه شد که برخلاف بسیاری از رقبا مانند Fortnite Marvel Rivals و Apex Legends جای مدل رایگان و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای انتخاب کرد تا مبلغ اولیه ۴۰ دلار از پلیرها دریافت کند. این تصمیم باعث شد تا ARC Raiders بتواند از مشکلات رایج بازی‌های رایگان مانند زمان‌های انتظار طولانی برای ساخت آیتم‌ها یا سیستم‌های تشویق‌کننده خرید اجباری دور بماند. استودیوی Embark سازنده بازی معتقد است این رویکرد به آن‌ها آزادی عمل بیشتری داده است تا تجربه‌ای صادقانه‌تر و عادلانه‌تر برای پلیرها فراهم کنند.

طبق صحبت‌های «ویرجیل واتکینز»، کارگردان طراحی Embark اگر ARC Raiders به صورت رایگان منتشر می‌شد، تیم سازنده مجبور بود برخی عناصر بازی را تغییر دهد؛ برای مثال، سیستم ساخت آیتم‌ها مشمول تایمرهای زمانی می‌شد و دریافت پاداش‌ها به شکلی غیرمنطقی سخت‌تر بود تا پلیرها برای ادامه‌ی بازی و پرداخت پول ترغیب شوند:

مدل پولی کار را برای ما بسیار آسان‌تر کرد. در حالت رایگان مجبور بودیم برای حفظ بازیکن، زمان و تلاش بیشتری را طلب کنیم تا آن‌ها درگیر چرخه‌های تکراری و خریدهای کوچک شوند.

در عنوان ARC Raiders، پلیرها همچنان می‌توانند آیتم‌هایی مانند Raider Tokens خریداری کنند اما تجربه اصلی بازی بدون محدودیت‌های رایج در سبک اکسترکشن شوتر ارائه می‌شود. این تصمیم، چالش‌های جدیدی را هم به دنبال خود آورده است؛ تیم سازنده باید راه‌هایی منصفانه و غیرقابل سوءاستفاده برای درآمدزایی پس از خرید اولیه بازی پیدا کند.

در مجموع، مدل پرداخت ARC Raiders به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود پلیرها زمان و هزینه خود را ارزشمند دانسته و از تجربه‌ای سالم‌تر نسبت به بسیاری از عناوین رایگان بهره‌مند شوند.

source

توسط petese.ir