15 آذر 1404 ساعت 10:01
در این مطلب به معرفی بهترین شاسی بلندهای زیر 30 هزار دلار در بازار جهانی می پردازیم. کدام SUV قیمت ارزانتری نسبت به بقیه دارد؟
در بازار فعلی پیدا کردن خودرو خوب و ارزان قیمت که بتواند نیازهای مشتریان را برآورده کند، شبیه به جستجوی سوزن در انبار کاه است. متاسفانه بازار از خودروهای نو و کارکرده اشباع شده، اما برچسب قیمتها بسیار بیشتر از بودجه مصرف کنندگان معمولی است. تورم نه تنها در کشور ما، بلکه در سرتاسر جهان بر هزینهها سایه انداخته و شرایط اقتصادی بسیاری از خریداران را سخت کرده است.
علاوه بر این، هزینههای تعمیر و نگهداری افزایش یافته، بیمه خودرو در بعضی از کشورها سر به فلک کشیده و در مجموع، خرید یک ماشین صفر کیلومتر گرانتر از همیشه شده است. قیمت متوسط یک خودرو نو در سپتامبر امسال، 50 هزار دلار بوده که نسبت به سال گذشته افزایش بها را نشان میدهد. همچنین قیمتها نسبت به دوران پیش از کرونا، به طرز عجیبی گران شده است.
بهترین شاسی بلندهای زیر 30 هزار دلار
بسیاری از مشتریان آمریکایی تمایل به خرید ماشینهای کارکرده پیدا کردهاند تا پول کمتری بپردازند و ماشین بهتری نصیبشان شود. با این حال، میانگین بهای خودروهای دست دوم بیش از 31 هزار دلار است و خبری از کاهش قیمتها نیست. پرسش فعلی که مطرح میشود این است: آیا هنوز هم میتوان خودروهای خوب با قیمت مناسب پیدا کرد؟
در این مطلب از گجت نیوز به معرفی 5 شاسی بلند مقرون به صرفه با قیمت کمتر از 30 هزار دلار میپردازیم که در فهرست موسسه جی دی پاور قرار گرفتهاند. همچنین سعی میکنیم نگاهی به مشخصات و نقاط قوت آنها بیندازیم.
بیوک انویستا 2025

بیوک همیشه به خاطر طراحی و تولید محصولات به صرفه و قابل اعتماد مشهور بوده و این موضوع حتی با افزایش قیمت رسمی اکثر خودروهایش نیز تغییر نکرده است. این مسئله در مورد بیوک اِنویستا 2025 شگفتانگیزتر هم میشود. شاسیبلندهایی که ظاهر اسپرت دارند، معمولا قیمت پایینی ندارند، اما تریم پایه این SUV حدود 25 هزار دلار قیمت گذاری شده و حتی گرانترین نسخه آن نیز کمتر از 30 هزار دلار است.
طبیعی است که با چنین قیمت پایینی از خود بپرسید که عیب کار کجاست، اما در مورد Envista نباید از روی ظاهر قضاوت کرد. در حالی که طراحی خارجی آن ممکن است ناخواسته شما را به یاد مدلهای اسپرت برندهایی مثل لکسوس بیندازد، داستان اسپرت بودن آن در همین جا تمام میشود. این خودرو از یک پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری با 137 اسب بخار قدرت استفاده میکند.
شتاب صفر تا صد این شاسی بلند رضایت بخش نیست و شما را هیجان زده نخواهد کرد. در زمان فشردن پدال گاز، تاخیر به وضوح احساس میشود. با این حال، هرچند بیوک انویستا از نظر سرعت و عملکرد حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما این کمبود را با راحتی کابین و فضای داخلی جبران میکند.
کیفیت مواد داخل کابین قرار نیست فوق العاده باشد، اما با وجود استفاده از پلاستیک مشکی، حس ارزان قیمت بودن ندارد. فضای داخلی نسبتا جادار است و تنها نقطه ضعف قابل توجه آن نبود امکان تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی است که این موضوع میتواند برای برخی رانندگان کمی آزاردهنده باشد.
شورولت تریل بلیزر 2025

شورولت تریل بلیزر مدل 2025 یکی از رقبای اصلی بازار کراس اوورهای ساب کامپکت به حساب میآید. نقطه قوت این خودرو – جز قیمت مناسب – قدرت موتور آن است. این شاسی بلند قدرتمند میتواند 155 اسب بخار قدرت را از طریق سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل به کف جاده تزریق کند. با این اوصاف اگر علاقه زیادی به رانندگی اسپرت دارید، تریل بلیزر گزینه مناسبی است.
علیرغم قدرت خوب این خودرو، شتاب گیری کند آن میتواند تا حدی نقطه ضعف به حساب آید، زیرا این شورولت 25 هزار دلاری ظرف 8.7 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر میرسد. کنترل و هندلینگ تریل بلیزر جای پیشرفت و توسعه دارد، اما فرمان سفت باعث میشود تا در سرعتهای بالا، رانندگی ایمن و مطمئنی داشته باشید.
شورولت تریل بلیزر از نظر طراحی ظاهری و فضای کابین خوش میدرخشد. صندلیها کمی بلندتر از حد معمول قرار گرفتهاند، اما همین موضوع ورود و خروج را برای رانندگان با هر قدی که باشند، آسان میکند. اگر قد بلند باشید، دیگر لازم نیست بدن خود را خم یا کج کنید. فضای پا در ردیف عقب کافی و مناسب است و همچون بیوک انویستا، شیب سقف تأثیر ناخوشایندی بر فضای سر نگذاشته است.
برگ برنده اصلی شورولت، فضای بار آن است. با صندلیهای عقب در حالت استاندارد، 716 لیتر فضا برای حمل بار وجود دارد و با خواباندن صندلیها، این عدد به بیش از 1416 لیتر افزایش مییابد. مدل پایه تریل بلیزر مدل 2025 با قیمت 24 هزار و 495 دلار عرضه میشود.
بیوک انکور جی ایکس 2025

دومین بیوک این فهرست، بیوک Encore GX 2025 است که در کلاس شاسیبلندهای سابکامپکت قرار میگیرد. این دسته رقبای بزرگی مانند آئودی و بی ام و دارد؛ بنابراین، قیمت پایه 27 هزار و 335 دلار میتواند این ماشین را برای خریدارانی با بودجه محدود به گزینهای جذاب تبدیل کند. البته تخفیف و قیمت پایین به تنهایی برای اقناع مشتریان کافی نیست و آنچه اهمیت دارد، احساس لوکس بودن است.
بیشترین امتیاز بیوک انکور جی ایکس به خاطر طراحی ظاهری و فضای کابین است. جزئیات داخلی این شاسی بلند شاید با برندهای لوکس نتواند رقابت کند، اما وجود پوششهای چرمی در بیشتر بخشها باعث میشود در برابر رقبا سربلند ظاهر شود.
با این حال، عملکرد و مصرف سوخت این خودرو متوسط است. پیشرانه 1.2 لیتری میتواند 137 اسب بخار قدرت تولید کند و موتور 1.3 لیتری نیز خروجی 155 اسب بخاری خواهد داشت. شاید این قدرت کافی به نظر برسد، اما باید بدانید که شتاب صفر تا صد کیلومتر ظرف 8.8 ثانیه محقق میشود. البته در عمل، انکور جی ایکس سرزندهتر از این اعداد و ارقام ظاهر خواهد شد.
سوبارو کراس ترک 2025

سوبارو کراس ترک 2025 در تمام تریمها – به جز مدل پایه – با موتورهای قدرتمند عرضه شده است. مدل پایه از یک موتور 2.0 لیتری با 152 اسب بخار بهره میبرد، در حالی که سایر نسخهها به موتور 2.5 لیتری با 182 اسب بخاری مجهز هستند. این پیشرانه بیشتر مناسب رانندگانی است که گاهی دوست دارند هیجان رانندگی را افزایش دهند! در عمل، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در مدل پایه بیش از 9 ثانیه طول میکشد که نسبتا کند محسوب میشود. نسخه 182 اسب بخاری عملکرد بهتری دارد و این زمان را به 7.9 ثانیه میرساند.
این افزایش قدرت باعث شده کراس ترک علاوه بر رانندگی شهری و سفرهای جادهای، توانایی آفرود نیز داشته باشد. این خودرو 220 میلی متر فاصله از سطح زمین دارد و این موضوع اجازه عبور از مسیرهای ناهموار، سربالایی و سرپایینی را به راننده میدهد.
اگر به راحتی، طراحی داخلی زیبا یا جزئیات لوکس اهمیت میدهید، ممکن است کمی زمان ببرد تا با کراس ترک کنار بیایید. طراحی آن بیشتر عملی و کاربردی است. برای مثال در تریمهای ارزانتر از صندلیهای پارچهای استفاده شده و رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی ظاهر قدیمیتری دارد. سوبارو معمولا رویکرد سادهای در بخش تکنولوژی دارد و Crosstrek نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت پایه این محصول ژاپنی مدل 2025 حدود 28 هزار دلار تعیین شده است.
شورولت ترکس 2025

در مقایسه با تمام خودروهای این فهرست، شورولت ترکس قیمت پایه ارزانتری دارد. این خودرو ارزانترین خودرو تولیدی شورولت محسوب میشود. مدل پایه با قیمت 21 هزار و 895 دلار عرضه میشود و حتی با اضافه شدن تمام گزینههای قابل سفارش، قیمت آن تنها تا 25 هزار و 895 دلار افزایش مییابد. با چنین بازه قیمتی مقرونبهصرفهای، طبیعی است که ترکس با چند کمبود مهندسی همراه باشد.
اولین و مهمترین این کمبودها موتور آن است. در سینه این خودرو یک موتور سه سیلندر توربوشارژ با 137 اسب بخار قدرت قرار گرفته که شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در 8.8 ثانیه طی میکند. این قدرت برای رانندگی شهری و جلوگیری از عدم هیجان کافی است، اما هنگام سبقتگیریهای ساده در بزرگراه باید پدال گاز را تا انتها فشار دهید.
با این حال، ترکس این کمبود قدرت را با امکانات رفاهی و طراحی هوشمندانه فضای بار جبران میکند. هرچند ظاهر بیرونی ممکن است کوچک به نظر برسد، اما فاصله محوری بلند آن فضای بسیار خوبی ایجاد میکند. (چه برای جای پای سرنشینان و چه برای فضای بار)
چیزی که بیش از همه – پس از قیمت – باعث جذابیت ترکس میشود، امکانات رفاهی و ایمنی آن است. در مدلهای بالاتر، صندلیهای جلو گرم شونده، کمکرانندههای پایه مثل نوربالا خودکار و کروز کنترل تجربه رانندگی را راحتتر میکنند. اگرچه این خودرو سیستم ناوبری داخلی ندارد، اما مجموعه ویژگیهای کمک رانندگی این خودرو برای نیازهای اکثر رانندگان کافی خواهد بود.
source