
شرکت OpenAI میگوید پستهایی که ظاهراً تبلیغات درونبرنامهای ChatGPT را نشان میدهند واقعی نیستند یا تبلیغ نیستند.
آیا نمایش تبلیغات در ChatGPT واقعی بوده است؟
به گفتهی OpenAI، چیزهایی که برخی کاربران به عنوان تبلیغ در ChatGPT مشاهده کردهاند، دقیقاً تبلیغ نیستند. نیک ترلی، مدیر ChatGPT در OpenAI، ابهامها دربارهی ظاهر شدن احتمالی تبلیغات در چتهای این هوش مصنوعی را برطرف کرده است. او در یک پست در X نوشت:
هیچ آزمایشی برای تبلیغات وجود ندارد و هر اسکرینشاتی که دیدهاید یا واقعی نیست یا تبلیغ محسوب نمیشود.
توضیح ترلی پس از آن مطرح شد که بنجامین دِ کراکر، کارمند پیشین xAI، اسکرینشاتی در X منتشر کرد که نشان میداد گزینهای برای خرید از Target در داخل یک چت با ChatGPT ظاهر شده است. این پست به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

دنیل مکاولی از مدیران OpenAI به این پست واکنش نشان داد و توضیح داد که این مورد یک تبلیغ نیست بلکه نمونهای از یکپارچهسازی اپلیکیشنها است که شرکت در ماه اکتبر اعلام کرده بود. با اینحال، مارک چن، مدیر ارشد پژوهش OpenAI، در X اعتراف کرد و گفت:
شرکت در این مورد کم گذاشته و هر چیزی که حس تبلیغ ایجاد کند باید با دقت بسیار کنترل شود. ما این نوع پیشنهادها را غیرفعال کردهایم تا دقت مدل را بهبود دهیم. همچنین در حال بررسی کنترلهای بهتری هستیم تا اگر این ویژگی برای شما مفید نیست بتوانید آن را کاهش دهید یا خاموش کنید.
با وجود این توضیحات، هنوز ابهام زیادی دربارهی این موضوع وجود دارد که آیا OpenAI در نهایت تبلیغات را وارد ChatGPT خواهد کرد یا خیر. ماه گذشته، فردی کدهایی را کشف کرده بود که در نسخهی بتای اپلیکیشن اندروید ChatGPT اشارههای مستقیم به تبلیغات داشت.
حتی در پست ترلی که وجود هرگونه تبلیغ را رد میکند، نشانههایی از احتمال استفاده از آن دیده میشود:
اگر به سمت تبلیغات برویم، رویکردی سنجیده اتخاذ خواهیم کرد. مردم به ChatGPT اعتماد دارند و هر اقدامی که انجام دهیم با هدف احترام به این اعتماد طراحی خواهد شد.
source
کلاس یوس