شرکت اوبر قصد دارد جهت ارائه تبلیغات هدفمند، عرضه داده‌های کاربران به بازاریابان را از طریق یک سامانه جدید با نام Uber Intelligence آغاز کند. به گفته اوبر، این داده‌ها به صورت فنی ناشناس‌سازی می‌شوند و این کار از طریق بستری به نام LiveRamp انجام خواهد شد.

اوبر داده‌های کاربران را جهت تبلیغات هدفمند در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد

این سامانه به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد داده‌های مشتریان خود را با داده‌های Uber ترکیب کرده و بر اساس رفتار مصرفی، شامل نوع غذاهایی که سفارش می‌دهند و مسیرهایی که طی می‌کنند، بینش‌های دقیق‌تری درباره مخاطبانشان به دست آورند.

در اصل، این سامانه یک نمای کلی از الگوهای مصرف‌کنندگان محلی را بر اساس داده‌های گردآوری‌شده ارائه می‌دهد. اوبر نمونه‌ای را مطرح می‌کند که در آن یک برند هتل از این فناوری برای تشخیص رستوران‌ها یا مکان‌هایی که باید بر اساس اطلاعات سفرهای اشتراکی با آنها همکاری کند، استفاده می‌کند.

شرکت‌ها همچنین قادر خواهند بود از بینش‌های به‌دست‌آمده از سامانه Intelligence برای تبلیغ مستقیم به مصرف‌کنندگان استفاده کنند. بیزنس اینسایدر گزارش داده که این ابزار می‌تواند برای شناسایی مشتریانی که سفرهای کاری سنگین دارند به کار گرفته شود و سپس هنگام سفر بعدی آن‌ها به فرودگاه، با تبلیغات داخل برنامه یا داخل خودروها مواجه شوند.

اد وین وانگ، مدیر جهانی بخش سنجش در Uber Advertising، در گفت‌وگو با بیزنس اینسایدر اظهار داشته که دلیل اصلی هیجان شرکت آن‌ها، یکپارچگی بی‌وقفه این فرآیند است. اوبر اعلام کرده که کسب‌وکار تبلیغاتی این شرکت در مسیر دستیابی به درآمد 1.5 میلیارد دلار در سال جاری بوده و این رقم پیش از اجرای تغییرات جدید به دست آمده است.

در مورد عملکرد کلی اوبر، این شرکت در سال 2024 درآمدی برابر 44 میلیارد دلار داشته که نسبت به 37 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد. این شرکت، به دلیل افزایش مداوم کرایه‌ها شناخته می‌شود. طبق گزارش‌ها، اوبر از سال 2018 هر سال حدود 18 درصد قیمت خدمات خود را بالا برده که در برخی بازارها تا چهار برابر بیش از نرخ تورم بوده است.

البته این ادعا که اوبر در حال فروش داده‌های مشتریان است، درست نیست، چونکه شرکت‌ها برای دسترسی به پلتفرم Intelligence هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir