گوگل اعلام کرده است که قصد دارد ویژگی جستجوگر هوش‌مصنوعی خود، یعنی AI Mode را به‌روزرسانی کند تا لینک‌های بیشتری از منابعی که اطلاعات از آن‌ها استخراج می‌شوند، در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل به‌روزرسانی جدید را بخشی از یک تغییر گسترده‌تر در شیوه تعامل خود با منابع توصیف کرده و گفته که قرار است پیوندهایی را که در AI Mode گنجانده می‌شوند، همراه با یک قطعه توضیحی تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی ارائه کند تا دلیل مفید بودن آن‌ها را تشریح کند.

گوگل از منابع بیشتری برای AI Mode جستجوگر خود استفاده می‌کند

طبق نمونه‌ای که گوگل منتشر کرده است، AI Mode توصیف خود از منابع مرتبط را درست در بالای کاروسل شامل پیوندهای آن‌ها قرار می‌دهد. در توضیح نمونه ارائه‌شده آمده است:

این مقالات، پیشنهادهایی برای دکور مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کنند؛ از جمله خرید کالای دست‌دوم، به‌روزرسانی‌های معماری همچون اجرای قاب‌بندی تزئینی و تعویض یراق‌آلات، و پروژه‌های DIY برای دستیابی به یک ظاهر قدیمی.

این تغییر تنها چند روز پس از آن اعلام شد که کمیسیون اروپا تحقیقاتی را درباره این موضوع آغاز کرد که آیا گوگل با بهره‌گیری از محتوای ناشران وب در قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی خود بدون جبران خسارت مناسب، قوانین رقابت را نقض کرده است یا خیر. اخیرا، گوگل به پژوهشی واکنش نشان داد که ادعا می‌کرد کاربران هنگامی که یک AI Overview در صفحه ظاهر می‌شود، کمتر احتمال دارد روی پیوندها کلیک کنند.

گوگل همچنین یک برنامه آزمایشی را با چند ناشر، از جمله واشینگتن پست گاردین و واشینگتن اگزمینر آغاز کرده است تا «بررسی کند که هوش‌مصنوعی چگونه می‌تواند موجب جذب بیشتر مخاطبان شود.» یکی از این آزمایش‌ها شامل نمایش مرورهای نوشته‌شده توسط هوش‌مصنوعی از مقالات درون Google News است. این شرکت با Associated Press و دیگر سازمان‌ها نیز همکاری می‌کند تا اطلاعات لحظه‌ای را در برنامه Gemini ارائه دهد.

گوگل از منابع بیشتری برای AI Mode جستجوگر خود استفاده می‌کند

علاوه بر این موارد، گوگل اعلام کرده است که دامنه دسترسی به گزینه Preferred sources را در سطح جهانی گسترش می‌دهد تا کاربران انگلیسی‌زبان سراسر جهان بتوانند رسانه‌های خبری موردنظر خود را برای نمایش در بخش Top Stories موتور جست‌وجو انتخاب کنند. گوگل همچنین در حال افزودن قابلیتی تازه است که پیوندهای مربوط به اشتراک‌های خبری کاربر را برجسته کرده و گزارش‌های مرتبط را در یک کاروسل اختصاصی قرار می‌دهد. به گفته گوگل، این قابلیت طی هفته‌های آینده ابتدا در اپ هوش مصنوعی جمینای و سپس در AI Overviews و AI Mode ارائه خواهد شد.

گوگل برای Web Guide نیز به‌روزرسانی تازه‌ای ارائه می‌دهد. این قابلیت آزمایشی در Search Labs، از هوش‌مصنوعی Gemini برای ساماندهی نتایج جست‌وجو در قالب دسته‌بندی‌های تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند. گوگل اعلام کرده است که سرعت بارگذاری Web Guide اکنون دو برابر شده و این ویژگی برای طیف وسیع‌تری از جست‌وجوها در دسترس قرار خواهد گرفت.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir