اینترنت دیگر یک سرویس جانبی و حاشیه‌ای به حساب نمی‌آید و تبدیل به یک ضرورت برای هر فرد و سازمان شده است. افراد برای استفاده‌ی شخصی و به انجام رساندن امور روزمره و سازمان‌ها برای بقا به اینترنت نیاز دارند. خدمات و محصولات متفاوتی در بازار برای استفاده‌های حرفه‌ای و خانگی به مشتریان عرضه می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. سرویس‌های خانگی توانایی پاسخگویی به نیازهای سازمان‌های بزرگ را ندارند و خدمات سازمانی هم بیش از نیاز کاربران عادی ظرفیت دارند. البته بحث قیمت هرکدام و به‌صرفه بودن هم مطرح است.

دنیای خدمات اینترنت سازمانی شامل سرویس‌های متنوع و اختصاصی است که برای نیاز هر کسب‌وکاری سفارشی‌سازی می‌شوند. به همین دلیل کارشناسان فناوری اطلاعات در هر کسب‌وکار و سازمانی به دنبال دستیابی به بهترین کیفیت و سرعت اینترنت با ویژگی‌های مد نظر خودشان هستند. یکی از بهترین راهکارهای موجود برای تأمین اینترنت سازمانی، سرویس پهنای باند اختصاصی است. در این مطلب نگاهی به این سرویس خواهیم داشت و ویژگی‌های مهم آن را بررسی خواهیم کرد.

اینترنت سازمانی نسبت به سرویس‌های خانگی و عادی ویژگی‌ها و معیارهای متفاوتی دارد. در حالیکه برای کاربران عادی و خانگی معمولا سرویس‌های اشتراکی مانند ADSL یا LTE کاملا کافی است، نمی‌توان نیازهای سازمان را هم با این نوع از خدمات برطرف کرد. به همین دلیل، سرویس‌های اختصاصی به منظور تأمین دسترسی پرسرعت، پایدار و امن به اینترنت برای سازمان‌ها طراحی و به کاربران عرضه می‌شود. یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سرویس‌های اینترنت سازمانی، پهنای باند اختصاصی است. اجازه دهید در مورد این نوع از اینترنت پرسرعت توضیحات بیشتری ارائه دهیم. البته پیش از آن، نگاهی به ویژگی‌های کلی اینترنت سازمانی خواهیم داشت.

ویژگی‌های اینترنت سازمانی

خدمات اینترنت سازمانی، به عنوان یک سرویس سطح بالا و بخشی از راهکارهای یکپارچه‌ی سازمانی، باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا نیازهای یک کسب‌وکار در هر مقیاسی را برطرف کند. این نیازها می‌تواند برقراری ارتباط دائمی با سرورهای مختلف، استفاده از تلفن اینترنتی برای جلسات سازمانی و یا انتقال حجم بالای داده بین شعب شرکت باشد. رکن اصلی یک اینترنت سازمانی که برای تمامی این مثال‌ها ضروری به نظر می‌رسد، سرعت بالا است. این ویژگی حیاتی، فقط در یک سرویس با پهنای باند اختصاصی قابل دستیابی است. به‌طور کلی، ویژگی‌های مهم برای یک سرویس اینترنت سازمانی عبارت‌اند از:

  • سرعت بالا: همان‌طور که گفتیم، بخش زیادی از استفاده‌های سازمانی، به سرعت بالای اینترنت وابسته است. برای این که یک سرویس، ویژگی‌های لازم برای ارائه به عنوان راهکار سازمانی را داشته باشد، امکان ارائه‌ی سرعت بالا، ضروری به نظر می‌رسد.
  • پایداری ارتباط: اینترنت پرسرعت با نوسان برای سازمان فایده‌ای ندارد. پایداری ارتباط برای کسب‌وکارها مهم است و پهنای باند اختصاصی به خوبی این نیاز را پوشش می‌دهد. مخصوصا در دنیای امروز که فعالیت‌ها توزیع شده هستند و ممکن است برای یک وظیفه نیاز به برقراری ارتباط بین شعب مختلف و حتی نیروهای دورکار وجود داشته باشد. پایداری ارتباط برای چنین وضعیتی، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.
  • حجم نامحدود دانلود و آپلود: میزان ترافیک در اینترنت سازمانی نباید محدودیتی داشته باشد. فرض کنید ارتباط یک شرکت در یک لحظه‌ی حساس و مهم به خاطر اتمام حجم ترافیک، اینترنت قطع شود! ممکن است همین قطعی لحظه‌ای یک فاجعه به بار بیاورد، بنابراین نباید چنین محدودیتی در یک سرویس سازمانی وجود داشته باشد.
  • ترافیک متقارن برای دانلود و آپلود: بر خلاف خدمات اشتراکی، اینترنت شرکتی باید سرعت دانلود و آپلود یکسان ارائه دهد. این مورد به طور خاص برای شرکت‌هایی که نیروهای دورکار دارند و نقل و انتقال داده‌ها بین سرورهایشان زیاد است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • امنیت بالا: شرکت‌ها و سازمان‌ها روی داده‌های خود حساس هستند. هیچ شرکتی نمی‌خواهد اطلاعات فعالیت‌های تجاری‌اش یا گزارش‌ها و پیش‌بینی‌ها بدون این که از پیش تعیین شده باشد، در دسترس قرار بگیرند. یکی از راه‌های جلوگیری از این مسائل، تأمین امنیت ارتباطات اینترنتی است. هرچند این امنیت بیشتر با کارهای داخلی و استفاده از راهکارهای امنیت سایبری صورت می‌پذرید، ولی تضمین امنیت سرویس اینترنت هم شرط است.
  • امکان سفارشی‌سازی: خدمات اینترنت سازمانی باید امکان مقیاس‌پذیری برای هر مشتری را داشته باشند. در واقع هر سازمان می‌خواهد بر اساس نیازهایی که دارد، اینترنت را با مشخصات منحصر به‌فردی دریافت کند. یک راهکار سازمانی متناسب با نیازها، علاوه بر بالاتر بردن سطح کیفی، در هزینه‌ها هم به‌صرفه‌تر عمل می‌کند.
  • هزینه‌های به‌صرفه: اینترنت سازمانی به دلیل توان و ظرفیت بالا، به طور پیشفرض از سرویس‌های اشتراکی و خانگی گران‌تر است. با این حال این قیمت بیشتر، تا زمانی که خواسته‌ها برآورده شوند، برای سازمان مهم نیست. البته این بی اهمیتی هم حدی دارد! همه‌ی سازمان‌ها می‌خواهند عملکرد را بالا ببرند و یکی از راه‌های آن کاهش هزینه است. پس یک سرویس اینترنت سازمانی باید دقیقا متناسب با کیفیت و ظرفیت قیمت‌گذاری شده باشد.
  • پشتیبانی تخصصی و همیشه پاسخگو: به عنوان آخرین ویژگی لازم برای اینترنت سازمانی، می‌‌توان به وضعیت پشتیبانی و پاسخگوئی آن اشاره کرد. سازمان‌ها انتظار دارند ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی آن‌ها باشد و به محض ایجاد مشکل، آن را برطرف کند. بنابراین، پشتیبانی همیشه در دسترس و پاسخگو یک ویژگی کلیدی به حساب می‌آید.

تمام ویژگی‌هایی که گفته شد، برای یک سرویس اینترنت سازمانی لازم هستند. یکی از راهکارهایی که همه‌ی این ویژگی‌ها را دارد پهنای باند اختصاصی است. خدمات اینترنت پوینت تو پوینت یا همان پهنای باند اختصاصی، به دلیل ویژگی‌های فنی و مزیت‌های منحصر به‌فردی که دارد، تمام نیازهای اینترنتی سازمان‌ها در هر مقیاسی را برآورده می‌کند. البته پهنای باند اختصاصی در کنار کارایی سازمانی، برای متخصصین و افراد حرفه‌ای که به یک سرویس کارآمدتر نیاز دارند، قابل ارائه است.

تک نت اینترنت با پهنای باند اختصاصی

در کنار سازمان‌ها، متخصصین و افراد حرفه‌ای که کارشان به اینترنت وابسته‌ است، می‌توانند از پهنای باند اختصاصی و مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. اینترنت نقطه به نقطه، همان‌طور که به خوبی از پس نیازهای سازمانی برمی‌آید؛ می‌تواند گزینه‌ای کارآمد برای افرادی باشد که از اینترنت کسب درآمد می‌کنند.

تک نت، ارائه‌دهنده‌ی برتر اینترنت سازمانی

راهکارهای سازمانی تک نت، مجموعه‌ای از خدمات و محصولات با کیفیت و پیشرفته است که می‌تواند تمامی نیازهای سازمانی را برطرف کند. یکی از پرطرفدارترین خدمات سازمانی تک نت، اینترنت پوینت تو پوینت یا همان پهنای باند اختصاصی است. این سرویس اینترنت سازمانی که به ویژگی‌های آن اشاره کردیم، بهترین و پیشرفته‌ترین اینترنت برای کسب‌وکارها، سازمان‌های بزرگ و متخصصین است. در حال حاضر تک نت با تکیه بر زیرساخت‌های پیشرفته و گسترده‌ی خود، پهنای باند اختصاصی را به تعداد زیادی از مشتریان سازمانی و متخصصین ارائه می‌کند.

اینترنت سازمانی تک نت، بر پایه‌ی روش نقطه به نقطه به مشتریان ارائه می‌شود. در این روش اینترنت با پهنای باند اختصاصی به هر مشترک اختصاص می‌یابد که تمام مزیت‌های گفته شده در بالا را همراه با ویژگی‌های خدمات تک نت دارد. سفارشی‌سازی سرویس اینترنت پوینت تو پوینت متناسب با نیازهای سازمان، امکان سنجی حرفه‌ای و پشتیبانی همیشه در دسترس تنها بخشی از مزیت‌های انحصاری تک نت در ارائه‌ی راهکارهای سازمانی هستند.

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی است، توسط فارنت تهیه نشده و این وبسایت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

source
بهترین عطر مردانه

توسط petese.ir