استودیوی Virtuos که در نقش پشتیبان برای پروژه‌هایی مثل Metal Gear Solid Delta: Snake Eater و نسخه ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion فعالیت داشت با موج بزرگی از تعدیل نیرو مواجه شده است.

طبق گزارش Gauthier Andres حدود ۳۰۰ نفر یعنی ۷٪ از کارکنان این شرکت در شعب مختلفی از جمله ایالات متحده، آسیا، اروپا و ۳ شعبه در فرانسه اخراج خواهند شد. گفته شده که مرحله نخست این تعدیل‌ها در چین اجرا می‌شود و سپس سایر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آندرس همچنین اشاره کرد که Virtuos در پروژه موفق ریمستر Oblivion سیاست «هزینه‌کرد بیش از حد برای کیفیت» را در پیش گرفت و قرارداد آن بدون حق امتیاز و پاداش بوده است. یعنی با وجود موفقیت بازی، هیچ پاداشی به تیم توسعه تعلق نگرفته و شاید بخشی از درآمد بالقوه از دست رفته باشد.

نتیجه این سیاست‌ها، فشار شدید بر تیم‌های سازنده برای یک پروژه شوکیس بوده که سودآوری آن هم حالا زیر سوال رفته است. پس از پایان ساخت Oblivion استودیوی Virtuos افزایش حقوق‌ها را متوقف کرد و میزان پاداش‌ها را هم کاهش داد که همین موضوع باعث اعتراض کارکنان و طرح سوال‌هایی درباره احتمال تعدیل نیرو شد.

طبق گزارش‌ها، شعبه لیون فرانسه هم‌اکنون در حال اعتصاب است تا با این اقدام‌ها مقابله کرده و ظرفیت آینده شعبه را حفظ کند. همچنین گفته شده که این استودیو در حال حرکت به‌ سمت استفاده بیشتر از هوش مصنوعی مولد است. یکی از منابع داخلی گفت در عرض یک سال، روند از چند ارائه ساده گروهی به آموزش‌های پایه اما اجباری برای کارکنان تغییر کرده است.

استودیوی Virtuos همچنان به عنوان پشتیبان در پروژه Metal Gear Solid Delta: Snake Eater فعالیت دارد.

source

توسط petese.ir