بازسازی لایو اکشن Lilo & Stitch محصول دیزنی نخستین فیلم هالیوودی سال ۲۰۲۵ است که فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند. این فیلم خانوادگی پس از ۸ هفته در سینماها ۴۱۶.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۸۴.۸ میلیون دلار در دیگر کشورها فروش داشته که مجموع آن به ۱.۰۰۱ میلیارد دلار رسیده است.

اما بلاک‌باستر چینی Ne Zha 2 همچنان با فروش ۱.۸۹۹ میلیارد دلاری پرفروش‌ترین فیلم سال است. این فیلم ابتدا برای پخش مستقیم در دیزنی‌پلاس برنامه‌ریزی شده بود اما حالا تبدیل به نمونه‌ای بارز از موفقیت‌های غیرمنتظره دیزنی در گیشه شده است، البته زمانی که فیلم مناسب در زمان مناسب عرضه شود.

فیلم Moana 2 هم در ابتدا برای پلتفرم دیزنی‌پلاس و به صورت سریالی توسعه یافته بود، اما در روز شکرگزاری سال گذشته پس از پخش در سینماها به فروش میلیارد دلاری دست یافت. دیزنی طی ۱۳ ماه گذشته چهار فیلم با فروش میلیارد دلاری عرضه کرده که شامل Deadpool & Wolverine از مارول و Inside Out 2 از پیکسار هم می‌شود.

Lilo & Stitch

فیلم Lilo & Stitch در اواخر ماه می اکران شد و تنها در چهار روز افتتاحیه ۱۸۳ میلیون دلار در داخل آمریکا و ۳۴۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت و رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه آخر هفته روز یادبود را در تاریخ ثبت کرد. این فیلم سه هفته متوالی در صدر جدول فروش باقی ماند و یکی از تنها دو فیلم سال (در کنار ماینکرفت محصول برادران وارنر) بود که از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فروش داخلی عبور کرد.

ماینکرفت در مقطعی امید داشت نخستین فیلم میلیاردی سال شود، اما در نهایت با فروش ۹۵۵ میلیون دلاری به آن هدف نرسید. بازارهای بین‌المللی اصلی برای لیلو و استیچ شامل مکزیک (۶۷ میلیون دلار) و بریتانیا (۴۹ میلیون دلار) و فرانسه (۴۲.۵ میلیون دلار) هستند.

با وجود اینکه ۲۳ سال از اکران نسخه انیمیشنی Lilo & Stitch در سال ۲۰۰۲ می‌گذرد، محبوبیت این شخصیت‌ها در فروشگاه‌های اسباب‌بازی همچنان پابرجاست. سال گذشته دیزنی ۲.۶ میلیارد دلار کالاهای مصرفی مربوط به این دو شخصیت فروخته است. اکنون که نسل جدیدی با این موجود آبی آشنا شده‌اند، انتظار می‌رود فروش محصولات مرتبط در فصل تعطیلات کریسمس هم افزایش یابد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir