به تازگی تأیید شده است که اولین نمایش گیمپلی Resident Evil: Requiem در مراسم Opening Night Live رویداد گیمزکام در تاریخ ۱۹ آگوست (۲۸مرداد) نمایش داده خواهد شد.
از سمت دیگر، لیکر شناختهشده مجموعه رزیدنت ایول یعنی داسک گالم در شبکههای اجتماعی جزئیاتی تازه از این نسخه مهم منتشر کرده است. بر اساس گفتههای او، بازی علاوه بر المانهای همیشگی سری رزیدنت ایول، از مکانیکهای مبارزهای در لست آو آس الهام گرفته است و استفاده از وسایل نقلیه هم بخشی از تجربه گیمپلی خواهد بود.
در مجموعهای از پستها، داسک گالم ادعا کرده که در Resident Evil: Requiem موتورهای نورپردازی کاملاً جدیدی به کار گرفته شدهاند، سیستم هوش مصنوعی بازی منحصربهفرد و هوشمند است و برخی مناطق نیمهباز در شهر راکون برای عبور نیاز به استفاده از وسایل نقلیه خواهند داشت.
بر اساس گفتههای داسک گالم، تیم سازنده Resident Evil: Requiem به طور رسمی اعلام کردهاند که بازی امکان جابهجایی در لحظه بین دو حالت دید اولشخص و دید سومشخص را خواهد داشت؛ قابلیتی که عملاً نیازمند طراحی دو نسخه مجزا از بازی در کنار هم و بازطراحی اساسی سیستمها برای سازگاری با هر دو حالت است. علاوه بر این، موتور نورپردازی جدید به همراه موتور مو استفاده شده در Pragmata نیز در این نسخه حضور دارند.
سیستم هوش مصنوعی جدید برای دشمن Stalker طراحی شده تا به شکل هوشمندانه و خوبی رفتار کند. مبارزات لیان در این نسخه دچار تغییرات اساسی شده و علاوه بر الهام از مکانیکهای The Last of Us Part II، حرکات خاص خودش را هم دارد. سازندگان سیستمهای فیزیک بازی و تعامل بیشتر با محیط برای بخشهای مربوط به شخصیت Grace را گسترش داده و مکانیکهایی جدیدی برای نور و تاریکی ایجاد کردهاند. در ادامه داسک گالم تصویری از آلیس در سری فیلمهای Resident Evil هنگام موتورسواری را بدون توضیح منتشر کرد؛ حرکتی که به نظر میرسد به حضور موتور در بازی اشاره دارد.
source