سری Borderlands که به خاطر اکشن دیوانه وار و صحنههای انفجاری شهرت دارد با هر نسخه جدید مرزهای اغراق را جابجا میکند. نسخه سوم در سال ۲۰۱۹ با شعار «۸۷ میلیارد اسلحه» معرفی شد، اما این عدد در نسخه چهارم بازتعریف شده است.
طبق گفته «آدام می» (کارگردان هنری بازی) Borderlands 4 قرار است شامل ۳۰ میلیارد سلاح مختلف باشد، عددی که به لطف تولید رویهای (procedural generation) و تنوع عظیم اولیه سلاحها به دست آمده است.
این تنوع از راه ترکیب دستهبندیهای متعدد سلاح، سازندگان مختلف (manufacturers) شناخته شده بازی، حالتهای شلیک متفاوت و قطعات الحاقی ایجاد میشود. برای مثال:
- اگر یک تفنگ تنها یک قطعه متفاوت داشته باشد، دو سلاح محسوب میشود.
- اگر همان سلاح اثر عنصری (elemental effect) متفاوتی داشته باشد، سه سلاح است.
- حتی تغییر کوچک در دوربین (scope) باعث خلق نسخه دیگری میشود.

همه اینها باعث میشود تنوع فقط از یک مدل پایه به عددی باورنکردنی برسد. آدام می توضیح داد که تیم هنری و طراحی بازی به صورت مشترک کار میکنند تا ظاهر هر سلاح با عملکرد مکانیکی آن هماهنگ باشد. سلاحهای سریعتر با طراحی باریک، زاویهدار و تهاجمی ساخته میشوند. سلاحهایی که موشکهای عظیم شلیک میکنند، حجیمتر و گردتر طراحی میشوند.
بازی Borderlands 4 با حضور گروه جدیدی از Vault Hunterها، یک جهان باز یکپارچه و ۳۰ میلیارد سلاح در تاریخ ۲۱ شهریور منتشر خواهد شد.
source