اُکالا با انتشار گزارش عملکرد سالانه خود به ما کمک کرد تا دیدگاه بهتری نسبت به آنچه در صنعت خردهفروشی آنلاین کشور رخ میدهد داشته باشیم.
دستاوردهای اُکالا به روایت اعداد
اُکالا موفق شده تا در سال ۱۴۰۳ تعداد کاربران خود را به ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برساند. تعداد فروشگاههای فعال اُکالا در ۲۴۸ شهر ایران به ۳۱۹۱ عدد رسیده و میزان سفارشهای موفق توسط این فروشگاهها ۹۷ درصد بوده است. ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۵۹ سفارش هم رکوردی بوده که برای یک ماه ثبت شده.
جزئیات کاملتر در خصوص بیشترین سفارشهای ثبت شده توسط اُکالا؟ ۲۱۲ هزار و ۴۳ سفارش در یک روز و ۲۲ هزار و ۵۷۴ سفارش در یک ساعت. در این بین بیشترین کالای فروخته شده در یک روز هم ۱ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۴۲ عدد بوده است. اعداد و ارقامی جذاب که نشاندهنده رشد چشمگیر اُکالا در این بازار هستند.
اُکالا و شهرهای ایران
در مقایسه با سال ۱۴۰۲ تعداد فروشگاههای زنجیرهای ثبت شده در اُکالا ۵۵ درصد رشد داشته است. این عدد برای تعداد سوپرمارکتها ۳۰۴ درصد است. رکوردهایی که توسط شهرهای مختلف در اُکالا ثبت شدهاند:

اگر کالای محبوب هر شهر برای شما سوال شده، گزارش اُکالا میتواند پاسخ مناسبی ارائه کند:

اُکالا و مشتریان
رفتار کاربران یکی دیگر از قسمتهای جذاب گزارش اُکالا محسوب میشود. رکوردهای جالبی توسط مشتریان اُکالا ثبت شده که بخشی از آنها را میتوانیم با هم مرور کنیم:

طبق این گزارش پرطرفدارترین ساعت برای ثبت سفارش توسط مشتریان ۱۰ تا ۱۱ شب و محبوبترین ساعت برای تحویل سفارش ۱۰ تا ۱۱ صبح بوده است. بیشتر از ۲۵۰ هزار نفر سفارش خود را در ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب و با امکان ارسال زمانبندیشده ثبت کردهاند. از طرفی این آمار برای ساعت تحویل شامل ۳۴۰ هزار درخواست برای تحویل سفارش در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۱ صبح میشود.
اُکالا و برندها
«پرفروشترین کالاها براساس تعداد» جالبترین قسمت این گزارش محسوب میشود.

نوشابه کوکاکولا رتبه اول را نه تنها در این لیست، بلکه در لیست پرفروشترین کالاها بر اساس فروش ریالی هم به خود اختصاص داده:

همچنین میتوانیم به پرفروشترین برندها در اُکالا بر اساس تعداد فروش و فروش ریالی هم نگاهی بیاندازیم:

برای اطلاعات بیشتر، گزارش کامل اُکالا را میتوانید از اینجا بخوانید.
source
کلاس یوس