13 آبان 1404 ساعت 14:47

در نمایشگاه Japan Mobility Show 2025، خودروسازان ژاپنی و بین‌المللی با ۱۰ خودرو کانسپت خیره‌کننده، آینده صنعت حمل‌ونقل را به تصویر کشیدند. این رویداد مهم، نوآوری‌های چشمگیری را در زمینه خودروهای الکتریکی و لوکس به همراه داشت.

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025 امسال با نمایش مدل‌های مفهومی و تولیدی، رویکرد جدیدی در صنعت خودرو ارائه داد. این رویداد بستری برای معرفی خودروهای کانسپت جذاب شد که از ون‌های شش‌چرخ و خودروهای عضلانی الکتریکی تا مدل‌های فوق لوکس را شامل می‌شدند. برندهای اصلی ژاپنی با معرفی خودرو مفهومی جدید خود، نشان دادند که در مسیر نوآوری و تحول در صنعت خودرو پیشتاز هستند.

تویوتا سنچری: رقابت با بزرگان لوکس‌ساز

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

برند تویوتا سنچری با هدف رقابت مستقیم با بنتلی و رولزرویس موقعیت جدیدی در بازار فوق لوکس پیدا کرده است. این برند اکنون بالاتر از لکسوس قرار گرفته و بر خودروهای دست‌ساز، بی‌صدا و با کیفیت مواد بالا تمرکز دارد. در نمایشگاه Japan Mobility Show 2025، تویوتا دو مدل سنچری را رونمایی کرد:

  • کانسپت SUV سنچری Tailor Made: این مدل با جزئیات دست‌ساز، صندلی‌های عقب چرخان برای ورود و خروج آسان‌تر و یک ساعت دیجیتال که بیشتر شبیه به اثر هنری است، عرضه شد.
  • سنچری GRMN سدان: این نسخه عملکردی، که مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا، روزانه از آن استفاده می‌کند، نشان‌دهنده همزیستی قدرت و سنت است و می‌تواند رقیبی جدی برای بنتلی فلایینگ اسپار باشد.

تویوتا هنوز کانال‌های فروش جهانی را تأیید نکرده است، اما به خریداران متمول در سراسر جهان دسترسی به این مدل‌ها را وعده داده است.

لکسوس: از سدان لوکس تا فضای لوکس

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

لکسوس با یک تغییر رویکرد جسورانه ظاهر شد. اکنون که سنچری جایگاه فوق لوکس را به خود اختصاص داده، لکسوس فضای بیشتری برای تعریف هویت مبتنی بر فناوری و نوآوری خود دارد. دو کانسپت برجسته از لکسوس معرفی شدند:

  • لکسوس LS کانسپت: این مینی‌ون شش‌چرخ که ظاهری بین شاتل اجرایی و یک سالن علمی-تخیلی دارد، هدفش ایجاد “فضای لوکس” (Luxury Space) است. سه محور آن برای افزایش فضای کابین و ورود و خروج راحت‌تر طراحی شده‌اند. فضای داخلی با بامبو، نورپردازی گرم و صندلی‌های انعطاف‌پذیر، حسی شبیه به کابین یک جت خصوصی را القا می‌کند.
  • لکسوس اسپرت کانسپت: این مدل با بدنه کشیده، ارتفاع پایین، آیرودینامیک تیز و اگزوزهای مخفی، به وضوح بر عملکرد رانندگی متمرکز است. این خودروی مفهومی، پرچمدار عملکرد هیبریدی آینده لکسوس خواهد بود که تجربه رانندگی دقیق را هدف قرار داده است.

تویوتا: کرولا جدید و لندکروزر کوچک

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

تویوتا در نمایشگاه Japan Mobility Show 2025 با دو کانسپت دیگر نیز ظاهر شد:

  • تویوتا کرولا کانسپت: این مدل با طراحی شیک، کشیده و تیز، از ظاهر معمول کرولا فاصله گرفته است. این خودرو یک فست‌بک چهاردر با کابینی راننده‌محور است که صفحه‌نمایش‌ها فقط اطراف راننده قرار دارند و فضای سرنشینان با آرامش طراحی شده است. تویوتا نسخه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام‌الکتریکی این مدل را عرضه خواهد کرد.
  • تویوتا لندکروزر اف‌جی: این “بیبی لندکروزر” (Mini Land Cruiser) با شاسی نردبانی، فاصله محوری کوتاه‌تر، سیستم چهارچرخ محرک پاره‌وقت و کنترل‌های کابین محکم، به شدت بر قابلیت‌های آفرود تمرکز دارد. این مدل با موتور ۲.۷ لیتری چهارسیلندر ۱۶۱ اسب‌بخاری و گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود و قابلیت سفارشی‌سازی بالایی دارد.

سوبارو: STI در دو مسیر

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

سوبارو در نمایشگاه Japan Mobility Show 2025 با دو کانسپت با نشان STI ظاهر شد تا پیام روشنی برای علاقه‌مندان به عملکرد ارسال کند:

  • سوبارو پرفورمنس-بی STI کانسپت: این مدل با رویکرد سنتی، دارای موتور چهارسیلندر تخت، سیستم AWD متقارن، گیربکس دستی و سه پدال است. طراحی آن بر حس رانندگی، چرخش و کشش تمرکز دارد.
  • سوبارو پرفورمنس-ای STI کانسپت: این کانسپت، نشان STI را وارد عصر خودروهای الکتریکی می‌کند. بدنه آن پایین و آیرودینامیک است و کابین آن برای استفاده روزمره مناسب به نظر می‌رسد. این خودرو احتمالا با دو موتور و کنترل گشتاور هوشمند عرضه خواهد شد.

هوندا: پرلود و سری ۰ برای آینده

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

هوندا نیز با معرفی دو مفهوم برجسته به نمایشگاه Japan Mobility Show 2025 آمد:

  • هوندا پرلود: این کوپه اسپرت مدرن با هدف حفظ “لذت رانندگی” در دنیای الکتریکی معرفی شد. پرلود با دو در و ظاهر اسپرت، جانشین معنوی مدل اصلی کوپه اسپرت هوندا به عنوان یک گرند تورر مدرن محسوب می‌شود و به یک سیستم هیبریدی پیشرفته مجهز خواهد بود.
  • سری ۰ هوندا: این مجموعه شامل سه خودروی الکتریکی مفهومی است که بر اساس فلسفه “باریک، سبک، هوشمند” (Thin, Light, Wise) توسعه یافته‌اند. 0 سالون نقش پرچمدار را بر عهده دارد، در حالی که 0 SUV و 0 آلفا در بخش کراس‌اوور فعالیت می‌کنند و نشان‌دهنده رویکرد هوندا برای بازنگری در طراحی و وزن خودروهای الکتریکی است.

آکورا RSX پروتوتایپ

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

آکورا نیز با پروتوتایپ RSX در این نمایشگاه حضور یافت. این خودرو اولین پلتفرم EV داخلی هوندا را به نمایش می‌گذارد و از سیستم‌عامل جدید ASIMO OS بهره می‌برد که عادات راننده را یاد گرفته و تنظیمات را مطابق با آن تغییر می‌دهد.

باید BYD راکو: ورود چین به بازار خودروهای کی

نمایشگاه Japan Mobility Show 2025

خودرو باید BYD راکو به عنوان اولین مدل “کی کار” (kei car) توسعه‌یافته در خارج از ژاپن، در نمایشگاه Japan Mobility Show 2025 معرفی شد. این خودروی مفهومی، که به طور خاص برای بازار ژاپن طراحی شده، با ابعاد کوچک (طول ۳.۴ متر)، درهای کشویی عقب و موتور الکتریکی با توان حدود ۶۳ اسب‌بخار، وارد قلمرو محافظت‌شده‌ای می‌شود که معمولاً در اختیار برندهای ژاپنی مانند سوزوکی، دایهاتسو و نیسان است. راکو با باتری ۲۰ کیلووات‌ساعتی و برد ۱۸۰ کیلومتر، رقیبی مستقیم برای نیسان ساکورا EV خواهد بود.

source

توسط petese.ir