بحث بر سر نقش روابط عاشقانه در بازی‌های ویدیویی همواره جنجالی بوده است. در حالی که برخی از سازندگان همچون استودیو Obsidian ترجیح می‌دهند این بخش را کمرنگ کنند، برخی دیگر مانند بازی Baldur’s Gate 3 به دلیل توجه زیاد به این موضوع مورد ستایش قرار می‌گیرند. بسیاری از طرفداران خواهان نمایش بیشتر روابط انسانی و عاشقانه در بازی‌ها هستند، نه صرفا نمایش خشونت و نبرد. یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه بازی Dispatch ساخته استودیو AdHoc است که ترکیبی از کمدی محیط کاری با حال‌وهوای ابرقهرمانی و نمایش روابط شخصی بین شخصیت‌ها را ارائه می‌دهد.

طبق گفته نویسنده بازی «پیر شورِت»، بازی Dispatch صحنه‌هایی از برهنگی را بدون هیچ مشکلی نمایش می‌دهد اما برخی صحنه‌های جنسی در مرحله تولید حذف شدند. وی در گفت‌وگو با اینورس تاکید کرد:

«قطعا برخی صحنه‌های جنسی را حذف کردیم و حالا فکر می‌کنم نباید این کار را می‌کردیم. شاید روزی مخاطبان این صحنه‌ها را هم ببینند.»

پیر شورِت، نویسنده بازی Dispatch

او همچنین افزود که اعضای تیم توسعه هم آرزو داشتند فرصت بیشتری برای پرداخت جزئیات داستان و افزودن عناصر دلخواه داشته باشند.

محبوبیت بازی Dispatch در مدت کوتاه انتشار بسیار بالا بوده و در ده روز نخست موفق شد بیش از یک میلیون نسخه بفروشد. ساختار اپیزودیک بازی، به ویژه با فاصله یک هفته‌ای میان قسمت‌ها، کمک کرده تا بازی Dispatch همواره در کانون توجه مخاطبان باقی بماند. این موفقیت چشمگیر برای استودیو AdHoc هم دور از انتظار بوده است. شورت در این زمینه گفت: «هیچ‌گاه پیش‌بینی نمی‌کردیم که بازی تا این حد مورد توجه قرار بگیرد و شاید به همین دلیل تعداد گزینه‌های عاشقانه را کم در نظر گرفتیم، چون تصور نمی‌کردیم این بخش برای بازیکنان تا این اندازه مهم باشد.»

پیشنهاد می‌کنیم بررسی بازی Dispatch را از ویجیاتو بخوانید.

source

توسط petese.ir