یوبیسافت یکی از فعالترین شرکتها در ساخت بازیهای جهان باز است و یکی از معروفترین و شاید منفورترین جنبههای سبک طراحی آنها، حضور برجهای مختلف برای آزادسازی یا نمایش بخشهای بیشتری از نقشه بازی است. اگرچه یوبیسافت در چند سال اخیر نقش این برجها را در بازیهای خود کمرنگتر کرده، اما نتوانسته بازیکنان را قانع کند که از این سبک طراحی فاصله گرفته است. ظاهرا Star Wars Outlaws بهطور کامل با برجها خداحافظی میکند.
بازی جدید جنگ ستارگان توسط استودیو Massive Entertainment، سازندگان مجموعه The Division و Avatar: Frontiers of Pandora، در دست توسعه است و اولین بازی کاملا جهان باز تاریخ در دنیای استار وارز خواهد بود. برایاد شی از سایت Game Informer اخیرا با کارگردان خلاق بازی یعنی جولیان گریتی صحبت کرد و یک سوال مهم از او پرسید: آیا برجها در Star Wars Outlaws هم حضور دارند؟ پاسخ گریتی منفی بود.
درباره Star Wars Outlaws، من مستقیما از کارگردان خلاق پرسیدم که آیا برجهایی در جهان باز وجود دارند که برای باز کردن مپ بازی نیازمند بالا رفتن باشند. اما هیچ برجی برای باز کردن بخشهای جدید مپ، رونمایی از محتوای جانبی یا پاک کردن مه جنگ (Fog of War) وجود ندارد.
تا جایی که من فهمیدم، این کار فقط از طریق گشت و گذار انجام میشود. یعنی همانطور که گشت و گذار میکنید، مه هم ناپدید میشود.
بدین ترتیب، Star Wars Outlaws از سبک طراحی کلاسیک یوبیسافت فاصله گرفته است. این تنها جنبهای نیست که این بازی در آن حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر آثار یوبیسافت دارد؛ در تریلرهای بازی دیدیم که بازی تمرکز به مراتب بیشتری روی داستانگویی و میانپردههای سینمایی دارد و از سبک روایت امثال Far Cry 6 و Assassin’s Creed Valhalla دور شده است.
این بازی در تاریخ 30 آگوست، معادل ۹ شهریور برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و پیسی منتشر خواهد شد. اخیرا تریلری از بازی منتشر شد که ضمن اعلام تاریخ انتشار آن، جزئیات بیشتری هم با ما به اشتراک گذاشت.
مطلب پیشنهادی:بررسی تأثیرگذاری سری Star Wars بر دنیای فیلمجنگ ستارگان دنیای سینما را تغییر داد
چه بلایی سر کیلزون اومد؟
source
کلاس یوس