معاون امور رسانه ای و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی در هفتمین دوره جشنواره بورس و رسانه مطرح کرد



لزوم حرکت روزنامه‌نگاری اقتصادی به سمت آگاهی‌بخشی / 70 درصد مردم سواد مالی اندکی دارند



بورس


لزوم حرکت روزنامه‌نگاری اقتصادی به سمت آگاهی‌بخشی / 70 درصد مردم سواد مالی اندکی دارند

  بزرگنمايي:


فصل اقتصاد – معاون امور رسانه‌ای و تبلیغاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه 70 درصد مردم سواد مالی ندارند، حرکت روزنامه‌نگاری اقتصادی به سمت آگاهی‌بخشی را ضروری خواند.

به گزارش پ ایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) ، محمدرضا نوروزپور معاون امور رسانه ای و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین دوره جشنواره بورس و رسانه که امروز چهارشنبه 5 آذر 1404 در سالن همایش‌های سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، افزود: در وضعیتی به سر می‌بریم که نرخ امنیت روانی کشور به سمت پایین حرکت می‌کند بنابراین یکی از مولفه‌های اصلی امنیت روانی جامعه، پیش‌بینی افراد از آینده است.
او افزود: در حوزه بورس موضوع قطعیت موضوع حائز اهمیت و پول ترسوترین مولفه است.
نوروزپور تلاش برای افزایش و ارتقای سطح امنیت روانی جامعه را وظیفه اهالی رسانه دانست و گفت: ماموریت خبرنگار حوزه بورس این است که عدم قطعیت‌ها را کاهش دهد.
به گفته او، آنچه باعث می شود تبعات منفی عدم قطعیت‌ها کاهش یابد.
این است که اهالی رسانه برای چالش های موجود از جمله اقتصاد راه حل اندیشه کند. روزنامه‌نگاری ما نباید در سطح بماند و تنها به پوشش بسنده کند بلکه لازم است به عمق حرکت کند و خود را درگیر سطح نکند وبا تدابیر راه حل های مناسب، آینده ای امیدوار کننده برای جامعه اندیشه کند.
نوروزپور تاکید کرد: رسانه اگر در حوزه آموزش ورود کند ذهنیت جامعه نسبت به سرمایه‌گذاری و فقر اصلاح می‌شود.
او گفت: روزنامه نگاران حوزه اقتصاد می‌بایست از بازتاب صرفا اخبار و تزریق هیجان عبور کند و به سمت آگاهی بخشی حرکت کند.







source

توسط petese.ir