ماجرای استفاده غیرمجاز از آثار “Antireal” هنرمند طراحی بصری بازی اکسترکشن شوتر بانجی Marathon سرانجام پایان یافت. این هنرمند امروز در شبکه اجتماعی توییر اعلام کرد:

مسئله هنری بازی ماراتن میان بانجی و سونی اینتراکتیو به رضایت من حل شد.

این خبر پس از حدود هفت ماه از زمانی منتشر شد که این هنرمند ادعا کرد آثارش به عنوان تکسچر در پلی‌تست بازی ماراتن در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۴) بدون اجازه استفاده شده‌ است.

«آنتی‌ریل» پیش‌تر در همان زمان چنین عنوان کرده بود:

بانجی قطعا موظف نیست من را استخدام کند، حتی اگر بازی‌شان به شدت از آن روش طراحی بهره ببرد که من در ده سال گذشته آن را ارتقا داده‌ام؛ اما مشخص است که کار من به اندازه‌ی کافی خوب بود که بدون پرداخت یا قید نام من، ایده‌ها و آثارم را وارد بازی‌شان کنند.

پس از این اتفاق، شرکت بانجی تایید کرد که آثار آنتی‌ریل بدون اجازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تقصیر را متوجه یکی از هنرمندان سابق دانست که یک «شیت تکسچر» را تحویل داده بود که نهایتا به بازی راه یافت. این شرکت همچنین تاکید کرد که تیم هنری فعلی از این موضوع بی‌اطلاع بوده و موضوع به طور جدی در دست بررسی است و همچنین با آنتی‌ریل برای حل مسئله تماس گرفته است.

با توجه به بیانیه‌ی کوتاه و رسمی منتشر شده توسط Antireal می‌توان حدس زد که حل این موضوع شامل مذاکرات حقوقی و پرداخت خسارتی قابل‌توجه بوده است. این جنس حوادث نخستین بار برای بانجی نیست که اتفاق می‌افتد؛ سال گذشته هم آثار طرفداران به طور تصادفی به اسلحه‌ی رسمی Nerf بازی Destiny راه یافت و در سال ۲۰۲۳ هم بانجی مجبور شد بابت استفاده اشتباه از آثار یک هنرمند در کات‌سین «دستینی ۲» به او غرامت پرداخت کند.

source

توسط petese.ir